Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sliva Bums Bosnia tour 2010

Featured Replies

Publicerat

Hej Boys!

Eftersom det är NY tripp med edgare nu bokad den 29/5 till 5/6 lägger jag upp en NY tråd för lite bilder , frågor och annat vi kan yttra, Några av er är ju nya på resan, så här kan "veteranpoolen" hjälpa till med allt som kan tänkas inför resan:

Följande äro kallade till årets begivenhet:

V-ken : sameotomte och Slivabum

Opps : Loophålans egna Storsmé, som har fasta mattider som prioritet--- Slivabum

Jocke 8211 : alias "lillapan" eftersom han e söt som Herr Nillson när han fått mat...tar rygg på Leffe vid mattiderna :o Sliva EFFA tourer

Tord Gossen Chief of accomendation biggrin.gif Slivabum second edition

Zolt: Svärfadern till Tord, transylvaniens okrönta flugfiske konung!

Rickard Boström Skövdepojk o SlivaBum

Rickard Jönsson Richie Boy! Slivabum second edition

Lasse Hurtig: Fiskarnas skräck, Nymfernas konung! Sliva Bum

Emin Lager....Fiskarnas skräck II Fiskar med allt...Får fisk i en vattenpöl om fisk finnes där! SlivaBum

SEO Hans: Gladast vinner alltid! SlivaBum

Björn Andersson Pikehunter 29: Gäddornas skräck som nu ska ta steget ut till Eurpoas pärla!

Rickard Lindberg:, Karlskrona pöjk, äntligen med oss på en resa!

Jon Holm: Alsteråns Danske guide som ser öringar överallt!

Har fått info från Milan att Pedja har fyllt upp Källaren med 2500 liter sliva...och att det är samma deal som förra året, gratis sliva och kaffe hos honom :D

Ett gäng trevliga grabbar från Schweitz har spelat in en film från "våra" älvar jag kan rekomendera er att kika på som inspiration..SEO Hans har lagt upp den på youtube:

och så Hans egna filmer från förra våren:

OK, då e de bara ösa på med frågor, bilder, kommentarer osv!!

Zivio!

Ken

Redigerad med V-Ken

• Svar 331
  • Visningar 35,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

mmm mumma.. men du har dom tillräckligt med snickers?? :huh::o:DB):D

Varberg Bästkusten 4år närmre till 50 på + sidan, EFFA Licensierad Kast-Instruktör!

Publicerat

Bonsia???

Var ligger det? ;);):D

Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig...

Publicerat
till höger om Bosnien visste du inte de ;)

;):D

Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig...

Publicerat
  • Författare
mmm mumma.. men du har dom tillräckligt med snickers?? :o;):DB);)

Varje dag startar vi med att besöka tanten i affären vid Plivas strand, där kan du handla dina snickers :D, pilsner vatten o allt annat du ev behöver...tvärs över bron är nästa vattenhål...Ett ställe som tack vare Oops eminenta språkbegåvning numera serverar boxargrogg :D

fisket vid bron e sjukt bra, så om man är väldigt hungrig och törstig kan man lägga hela veckan där om man så skulle vilja :D

Frukost hos Pedja gör iallafall MIG mätt länge :D

Redigerad med V-Ken

Publicerat
  • Författare
till höger om Bosnien visste du inte de ;)

;) sorry ja e dysse...

Publicerat
Bonsia???

Var ligger det? ;):D:D

Hornsgatan söderut.....sväng lite vänster efter Tyskland........ ;)

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Publicerat
Varje dag startar vi med att besöka tanten i affären vid Plivas strand, där kan du handla dina snickers :D, pilsner vatten o allt annat du ev behöver...tvärs över bron är nästa vattenhål...Ett ställe som tack vare Oops eminenta språkbegåvning numera serverar boxargrogg :D

fisket vid bron e sjukt bra, så om man är väldigt hungrig och törstig kan man lägga hela veckan där om man så skulle vilja :o

Frukost hos Pedja gör iallafall MIG mätt länge ;)

va kostar å finns de redig coca cola där då jag har ett svårt beroende som till viss del kan dämpas med sprit men efter nån dag börjar skakningarna ;)

Publicerat
va kostar å finns de redig coca cola där då jag har ett svårt beroende som till viss del kan dämpas med sprit men efter nån dag börjar skakningarna ;)

Cola är inte något man ska ge sig på utan att blanda upp den med Whisky......Kostnaden är marginell.... ;)

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Publicerat
  • Författare

Cola finns...Oops ser till att colan inte blir för otäck...Coca Cola tror jag e vanligast, zero har jag som tur är sluppit se...Pepsi tror jag finns på några ställen men coca cola tycks vara störst på landsbygden ;) Några lokala varianter finns oxå...tror jag gav en euro för en o en halvliters....samma pris som pilsnern altså :D

Publicerat
Cola är inte något man ska ge sig på utan att blanda upp den med Whisky......Kostnaden är marginell.... ;)

nu e de så att 2 så ädla drycker skall i blandas utan drickas med njutning var för sig ;)

Publicerat
Cola finns...Oops ser till att colan inte blir för otäck...Coca Cola tror jag e vanligast, zero har jag som tur är sluppit se...Pepsi tror jag finns på några ställen men coca cola tycks vara störst på landsbygden ;) Några lokala varianter finns oxå...tror jag gav en euro för en o en halvliters....samma pris som pilsnern altså ;)

underbart för dom där jäkla zero å max kan dom ju sluta tillverka för allas välmåendes skull :D

Publicerat
  • Författare
nu e de så att 2 så ädla drycker skall i blandas utan drickas med njutning var för sig ;)

:D du ska se att även Du ska falla för den mörka sidan, och dras ner i boxareträsket

..Luke I am your father...The Force of the boxaregrogg is strong in you ;)

Publicerat
  • Författare
underbart för dom där jäkla zero å max kan dom ju sluta tillverka för allas välmåendes skull ;)

Yep, sockerfri cola, är som alkoholfri öl, eller koffeinfritt kaffe....HELT fel....När dom dessutom tillverkade sockerfri Julmust DÅ jävvlar klev dom över gränsen!! Aspartan är Djävulens påfund!

Publicerat
  • Författare
Ni är precis som man inte ska va!

;)

Nya tider kräver nya normer ;)

Hmm Hur ändrar man rubriken i ett ämne?.retar mig på hysteriskt på stavningen nu när jag kan se det...

Redigerad med V-Ken

Publicerat

Ni valde mellan Bosnien och Aiya Napa mest pågrund av fisket eller? ;):D

Syns där kanske ;)

Publicerat
:D du ska se att även Du ska falla för den mörka sidan, och dras ner i boxareträsket

..Luke I am your father...The Force of the boxaregrogg is strong in you ;)

risken finns att under omständigheterna så dras man ner i träsket men sen får man väl gå avvänjning när man kommer hem igen ;)

Publicerat
  • Författare
Ja jävlar!

Jag har precis skaffat en bra gäddutrustning, men behöver konferera med ers grönslemmiga höghet, ringer nog imorgon!

Please do!...har rekat lite isfritt idag! tandgurksjakt på G! ;)

Publicerat
  • Författare
Ni valde mellan Bosnien och Aiya Napa mest pågrund av fisket eller? ;):D

Syns där kanske ;)

Hur länge är du kvar där Jon?...jag stannar 2 veckor..ska åka runt en del andra veckan för att träffa nya ÅF, så chansen är nog ganska stor att vi kan hinna ses!

Publicerat
Please do!...har rekat lite isfritt idag! tandgurksjakt på G! ;)

jag vill också jaga tandgurka hojta gärna till när de e på G ;)

Publicerat
Hur länge är du kvar där Jon?...jag stannar 2 veckor..ska åka runt en del andra veckan för att träffa nya ÅF, så chansen är nog ganska stor att vi kan hinna ses!

Åker ner 12e ju, sen stannar vi där 2-3 veckor så ;)

Publicerat
  • Författare
Åker ner 12e ju, sen stannar vi där 2-3 veckor så ;)

OK..då är du på plats när vi e där hela gänget...vi har basen i Pliva så då får du komma över vetja!...

Å Björn...klart du ska me ut! ;)

Publicerat
Nya tider kräver nya normer ;)

Hmm Hur ändrar man rubriken i ett ämne?.retar mig på hysteriskt på stavningen nu när jag kan se det...

ändra trådens första inlägg ;)

"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se