Publicerat August 4, 201114 yr comment_1460971 ! Här kommer lite bilder från årets renatur! dä va mycke stor fisk i farten dom första 2,5 veckorna av 4. Redigerad August 4, 201114 yr med TOBBE.K Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat August 13, 201114 yr Författare comment_1463267 Jag hade knallfiske dom första 2,5 veckorna av totalt 4 veckor med nya pers på harr, öring och sik och många andra fina fiskar och kompisen höjde persen på öring till 2,7 kg, själv hade jag bud på riktigt stor fisk men tyvärr så höll inte krokarna måttet och blev uträtade!! men men så ärä man ska väl inte klaga som sagt va 3 st nya pers så årets resa gick lätt ihop i allafall. men dä ska säkert bli någon mer tur i år!! Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat August 14, 201114 yr comment_1463390 Med risk för att vara nyfiken men var ligger Rena Rapport
Publicerat August 14, 201114 yr Författare comment_1463392 I norge en bit upp efter glomma typ 4 mil ovanför elverum kommer du till samhället rena där mynnar älven ut i glomma fisket är ett par mil upp i älven mellan löpsjödammen och storsjödammen!! Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat September 1, 201114 yr Författare comment_1469106 Då var dä dags igen!! nu blir det en ny tur till rena igen åker upp på lördag morgon och ska va där en vecka så man kan ju hoppas på hyfsade kläckningar men framförallt bra fiske Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr comment_1469195 Då var dä dags igen!! nu blir det en ny tur till rena igen åker upp på lördag morgon och ska va där en vecka så man kan ju hoppas på hyfsade kläckningar men framförallt bra fiske Härligt! Skitfiske då "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnas åt fiske" (Babylonisk inskrift från 2000 f. Kr.) Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr comment_1469219 Härligt! Skitfiske då Men... är det rättvist? Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr comment_1469221 Men... är det rättvist? Nej inte för fem öre.. Själv ligger man hemma nyopererad och sjukskriven så höstfisket gick åt skogen... Men jag är int missunnsam för det "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnas åt fiske" (Babylonisk inskrift från 2000 f. Kr.) Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr comment_1469223 Globalflyfisher .com borde lindra något...... nä skit i det det blir nog bara värre, krya på dig!..jag är inte heller bitter ........... //brokenrod Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr comment_1469225 Globalflyfisher .com borde lindra något...... nä skit i det det blir nog bara värre, krya på dig!..jag är inte heller bitter ........... //brokenrod hehe.. tack.. Spanade nyss igenom nya catchmagazin... och mycket riktigt... det hjälpe inte "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnas åt fiske" (Babylonisk inskrift från 2000 f. Kr.) Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr comment_1469256 Då var dä dags igen!! nu blir det en ny tur till rena igen åker upp på lördag morgon och ska va där en vecka så man kan ju hoppas på hyfsade kläckningar men framförallt bra fiske Dom sa på Rena lokal radio att det blir inga kläckningar nästa vecka.....vilken otur //brokenrod Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr Författare comment_1469304 Hahaha! Tycker mej ana en viss avundsjuka eller? skämt åsido det ska bli (ursäkta uttrycket) jävligt gött å få komma iväg och fiska lite, kanske kan man ta en riktigt stor harr eller öring eller stort av båda två! men även att få träffa lite vänner o bekanta å svepa nån bägare + någon whisky eller Två sämre kan man ju ha dä.. Rapport om hur fisket gått kommer senare: Redigerad September 2, 201114 yr med TOBBE.K Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat September 2, 201114 yr Författare comment_1469315 dä får ni ändå!! Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat September 3, 201114 yr comment_1469469 Lykke til, Tobbe Kanskje vi ses langs elven... Andre B / www.thetroutbum.com Rapport
Publicerat September 3, 201114 yr comment_1469484 Lykke til, Tobbe Kanskje vi ses langs elven... Det där var inte snällt! Skitt fiske! Rapport
Publicerat September 3, 201114 yr comment_1469488 Då var dä dags igen!! nu blir det en ny tur till rena igen åker upp på lördag morgon och ska va där en vecka så man kan ju hoppas på hyfsade kläckningar men framförallt bra fiske Skitfiske Rapport
Publicerat September 7, 201114 yr Författare comment_1470825 Gärna rapport INNAN torsdag Nyss hemkommen från rena! vi åkte hem tidigare pågrund av ashög älv nästan 1,5 m över normalen, vi fiskade lördag och söndag vakaktiviteten var dålig, mycke olika fisk som vakade men få som var steady. måndag steg älven så jag blötte inte ens ner kängerna, tisdag en dagstur till galtströmmarna o isterforsen få fisk men små men men så ärä man styr inte över vädret. onsdag 1000 kollade vattennivån och konstaterde att det sjunkit ca 10 cm och fortsatte med ca 5 cm på 2 timmar så nu laddar jag batterierna o kollar vatten nivån den närmaste tiden och drar eventuellt upp på fredag morgon igen om älven stabiliserar sej vill säga. <_< Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat September 7, 201114 yr Författare comment_1470878 Hej igen! jag glömde att tala om att det var ett gäng från dalarna där samtidigt som oss och dom hade ok fiske lördag o söndag, en av grabbarna fick 6 st harr på söndan varav en på ca 60 cm o vikten INGEN ANING det ända jag vet är att den bottnade en 1,5 kilos våg med andra ord en riktigt bra harr dä mesta på blindfiske. kompisen fick 3 på lördan o 2 på söndan med topp på 1,2 även det på blindfiske själv skrämde jag en bra öring o krokade o tappade en stor harr det var dom ända två fiskarna som var steady jag hittade på lördan, söndan inge fiske alls pågrund av lite för blött långt in på söndasmorronen!!! ;) vem trodde att älven skulle bli ashög inte jag i allafall Enbart torrflugefiske!! Finns dä nått annat Rapport
Publicerat September 8, 201114 yr comment_1471034 Nyss hemkommen från rena! vi åkte hem tidigare pågrund av ashög älv nästan 1,5 m över normalen, vi fiskade lördag och söndag vakaktiviteten var dålig, mycke olika fisk som vakade men få som var steady. måndag steg älven så jag blötte inte ens ner kängerna, tisdag en dagstur till galtströmmarna o isterforsen få fisk men små men men så ärä man styr inte över vädret. onsdag 1000 kollade vattennivån och konstaterde att det sjunkit ca 10 cm och fortsatte med ca 5 cm på 2 timmar så nu laddar jag batterierna o kollar vatten nivån den närmaste tiden och drar eventuellt upp på fredag morgon igen om älven stabiliserar sej vill säga. <_< Jag är sjukt sugen på att dra dit! Har ni plats i bilen kanske? PM:a gärna dit nummer isåfall. Mvh//Jon Rapport
Publicerat September 8, 201114 yr comment_1471042 Hmm, ser ju ut som älven sjunker just nu. men den måste ner 70cm till innan det blir intressant igen !! Rapport
Publicerat September 11, 201114 yr comment_1471899 Hej på dig Tobbe ! Vi hade iaf tur som fick 1½ dags fiske innan himlen öppnade sig , så man hann med att få några harrar Men det blev ett tråkigt och abrupt avslut på säsongen så nu följer jag vatten nivån i älven med spänning för att eventuellt ta en tur till dit den 23/9 !! Hoppas det blir en fin höst för då kan ju man lyckas lura ännu en stor harr <*(())><( Bäckis En fluga gör ingen sommar http://flugisfiske.wordpress.com/ Rapport
Publicerat September 11, 201114 yr comment_1471952 Är det inte fiskestopp i Rena efter 15:e? Oavsett art. Rapport
Publicerat September 11, 201114 yr comment_1471956 Är det inte fiskestopp i Rena efter 15:e? Oavsett art. harr fisket är igång oktober ut, öring är fredad dock... Rapport