Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vinter rengbåge

Featured Replies

Publicerat

Hej! undrar hur man får rengbåge nu runt jultider, några mönster som funkar osv.

jag är villig att testa de mesta förutom boobi och sjunk lina :P

/P

--------------- Skickat från min Texas Instruments TI99-4A -----------

Publicerat

Annars är just sjunklina och en vit boobyfly med lite flash bra så här års! ;)

Publicerat
  • Författare

Annars är just sjunklina och en vit boobyfly med lite flash bra så här års! ;)

jag vet :) lite av mitt dilemma det där ;)

några speciella nymfer du tänker på ? min standard på tafs brukar vara 6-7 meter, räcker det eller skall man gå upp till 8 kanske tillochmed 9 meter ? :)

/ P

Publicerat

En booby behöver ju inte vara chockrosa och vit....................... svart kan väl gå som igel,, ;)

Publicerat
  • Författare

oliv färgat verkar alltid funka, även svart och orange. frågan är om man kan få dom att gå lite högre upp i vattnet än att bara stå på botten att sura :(

Publicerat

oliv färgat verkar alltid funka, även svart och orange. frågan är om man kan få dom att gå lite högre upp i vattnet än att bara stå på botten att sura :(

När jag var ute i söndags vakade det faktiskt i sjön och de fiskar jag tog bet ganska omgående efter presentation. Det är nog olika från sjö till sjö, från dag till dag och tid på dagen. Precis som vanligt med andra ord.

Publicerat
  • Författare

jo så är det, men det är lite gambling känsla att åka ut å fiska i 0 gradigt väder med flytlina, eller ? har alldrig riktigt fiskat under vintern innan.

/ P

Publicerat

jo så är det, men det är lite gambling känsla att åka ut å fiska i 0 gradigt väder med flytlina, eller ? har alldrig riktigt fiskat under vintern innan.

/ P

Ingen gambling med flytlina. Det finns ju sjunkande tafsar och förtyngda flugor.

Publicerat

Jag var ute förra helgen, låg runt nollan kallt som bara den :)

Men det var bra tryck, 3 firrar upp och två tappade ! Polarna plockade varsin på spinn jigg samt den ena tappade en på ca 3 kg, samt att det var några fina vak den dagen med !

Jag körde mest med guldribbat harröra :)

Gäddan är min kryptonit!

Publicerat

När jag var ute i söndags vakade det faktiskt i sjön och de fiskar jag tog bet ganska omgående efter presentation. Det är nog olika från sjö till sjö, från dag till dag och tid på dagen. Precis som vanligt med andra ord.

Vakade sist jag var ute också och det var inga sporadiska vak heller. Vakade faktiskt regelbundet hela dagen. Synd bara att det var utanför en 10 m bred iskant. Personalen på Hökensås sa även de att det hade vakat i dagarna

There's never enough time to do all the fly fishing you need!

Publicerat

dry or die

"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

Publicerat

/ P

Hahaha vi vart ute förra helgen men kan säga att flytlina är inte bra att fiska med på vintern vid minusgrader:) styvt och flugorna blir is-kuber

Dryfly or die =)