Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fjällfiskare sökes!

Featured Replies

Publicerat

Finns det någon som vill hänga med på fiske efter öring och röding 26/6-6/7? Resan går till en dalgång i Kaitumdalen med bra fiske efter främst öring och röding. Fisket bedrivs mestadels i diverse sjöar av varierande strl. Fiske efter grov harr finns på 1 timmes gångavstånd. Mina ordinarie reskamrater har blivit beordrade till kökstjänst sina chefer(läs fruar) och kan därför inte närvara. Har egentligen inga bekymmer med ensamfiske men det är roligare om man är fler. Det är mycket "travande" så det är en fördel om man har lite krut i benen.

Fiskade i samma område och under samma tid 2011 med mycket gott resultat. Gott om grov öring, röding och harr. 5 öringar över 2kg + röding på nästan 2kg var något av det som landades.

Helikopter är bokad och klar. 1-2 platser finnes.

/Anders

Publicerat

Jag och kompisen brukar alltid göra en liten avstickare innan vi åker till min stuga norr om Arjeplog.

Kanske vi är sugna, om det går med 2 pers. Men vi kommer inte kunna stanna hela den tiden. Jag antar att det kan bli ett problem då, med transport och sånt?

Guide på Grönland under somrarna.

Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig.

Publicerat
  • Författare

Jo det komplicerar det hela en hel del. Ser helst att de/den som hänger med stannar hela perioden.

Publicerat

Nu känner jag inte trådstartaren personligen, men jag känner området väl och kan verkligen rekommendera att haka på denna resa. Det är ett guldtillfälle.. :)

"Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring.

Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt

genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."

-John Randolph

Publicerat

Jag är intresserad!

Ville göra något resa i den stilen i sommar men fiskekompisarna skaffar barn och prioriterar familjen högre än fiske :-S

Flyger du ut till en lägerplats, en timme från fisket?? eller tolkade jag det hela fel?

Publicerat
  • Författare

Der är ca10 sekunder till närmsta öring/rödingifiske. Det ligger 4-5 sjöar i det absoluta grannskapet. Till harrfiske är det runt 4 km att gå

Publicerat

Tänkte väl det:-)

Publicerat

Fixat och klart? Skickade PM.

Publicerat
  • Författare

Lita på det!

Just nu är alla platser upptagna.

Publicerat
  • Författare

En plats finns kvar. Kostnad för helikopter och transporter inom Kiruna hamnar på 1750kr. Tillkommer gör transport tur och retur kiruna samt mat. Ingen känner varandra sen tidigare så det blir ingen svår grupp att komma in i.

Publicerat

Anders..prelboka mig på sista platsen..det ligger helt i linje med min semester och fjällfiskeplan

ring mig under fredagen så får vi snacka lite

0730445008

Tommy

Publicerat
  • Författare

Jag hör av mig under dagen.