Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Havsöring Gävle Kusten (rapporter mm)

Featured Replies

Publicerat

Jag tänkte göra en tråd här för fångst rapportering av havsöring runt gävle kusten.mvh fisketokig

• Svar 64
  • Visningar 54,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Väcker liv i tråden efter nått år. Kan rapportera in ett svinkallt bombass i förrgår. Innan dess va senaste passet i mitten av november och resultatet blev då en 45cm. Nån annan som varit ute på senas

• Det va lite svårkastat😅

Publicerat

Hej! Någon som ska utt och dra någon havsöring till helgen,jag ska utt på lördag åter kommer med en rapport.

Publicerat

Ska testa ån på lördag..

Var dör förra lördagen också. Typ 40 minuter. Nollade!

www.superpuppan.se

Publicerat

Vilken å mennar du?Själv bär det av mott långsand.

Publicerat

Gavleån...

Följer gärna med till Långsand vid tillfälle!

Nyinflyttad till Gävle..

Tackar varken nej till sällskap eller vägledning..  8)

www.superpuppan.se

Publicerat

Hej! jag och farsan var till billuden i lördags,vi hade två öringar som sam efter draget,så nog finns dom där.

Publicerat

Halloj..

Vill ju inte störa ut tråden, men rapporterar ändå in en tvärsäker bomdag i Gavleån..

Minst en fiskedag närmare ett napp dock.. Med amdra ord!  :)

www.superpuppan.se

Publicerat

Fan, så jävla sugen att ta en sväng men håller för tillfället på att flytta,så de får vänta  :(

Vad brukar ni köra med för flugor? Kör själv mest på olika varianter av Magnus.

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

Hej! Jag och farsan var till långsand i går,hade tre öringar som sam efter draget men ingen som ville följa med upp på land.

Publicerat

Hej ska utt i morgon sticker kl 7 från falun.1tim & 20min restid.det borde vara ganska bra förutsätningar nu 6 plus i dag,imorgon runt 4 plus.det ska väll gå att lura ett par i morgon åter kommer med en rapport.

Publicerat
Hej ska utt i morgon sticker kl 7 från falun.1tim & 20min restid.det borde vara ganska bra förutsätningar nu 6 plus i dag,imorgon runt 4 plus.det ska väll gå att lura ett par i morgon åter kommer med en rapport.

Så hur gick d?

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

I morgon blir det en sväng till Sandbankarna. Har tyvärr inga vadare då dessa har gått i pension på Gävleåtervinning så d blir till och fiska strandnära.

En öring från i höstas:

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

var utt i söndags,provade vid sandbankarna och långsand men ingenting på hella dagen.vett inte riktigt var man ska vara vid sandbankarna,jag var på den sidan så att man såg skutskärs verken.det var en bad plats längre in.

Publicerat

Hej! Någon som varit och fiskat havsöring nyligen? Ska utt nästa helg.

Publicerat

Hej! Var innan för billuden igår fiskade i 6 timmar inte ett enda hugg.Väntar nog på lite varmare väder nu.

Publicerat

Fiskade själv utanför långsand i fredags. Fick två blanka och tappade en, tyvärr blev de fångade på drag men så fort jag fixat nya vadarbyxor så blir d flugfiske för hela slanten  ;)

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

Hej! Någon som tror att det kalla vädret nu påverkar havsörings fisket nu?

Publicerat
Hej! Någon som tror att det kalla vädret nu påverkar havsörings fisket nu?

Hoppas verkligen inte att kylan håller i sig, är ledig hela nästa vecka och tänkte då spendera ett antal dagar ute vid kusten så tillbaka med värmen  :)

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

Någon som har varit ute och frusit i påskhelgen?

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

Idag var jag och kompisen ute på årets första flytringsfiske. Tyvärr blev det inte så mkt som en dragning i linan. Låg vattennivå och frånlands vind kanske inte de bästa förhållandena men skönt att vara ute. Imorgon blir det garanterat träningsverk  :)

post-32-1207511906.jpg

IMG_1666.JPG_thumb

post-32-1207511905.jpg

IMG_1678.JPG_thumb

post-5258-1207511905.jpg

IMG_1685.JPG_thumb

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

Var till lånsand i lördags en öring som var med in till land,annars helt dött ja tror att det ska bli lite varmare i vattnet.

Publicerat

Var idag ut på en kvällstur med flytringen vid Långsandörarna. Högg rätt så bra den första timmen 4 öringar men alla under minimåttet. Sen avtog vinden och så var fisket över  :( Inte ett hugg på tre timmar. Men skönt att få känna gung i spöt.

post-5258-1209935330_thumb.jpg

IMG_1726.JPG_thumb

"Vilket dunder det blev"

Publicerat

Dax att sparka igång den här tråden igen.

3 öringar under måttet plus en 2 kilosbit(nytt pb havsöring på fluga i havet) vid Långsand idag, första öringarna på fluga i år :( . Mycket fisk som visade sig i ytan, både stora och små.

post-5258-1239403660_thumb.jpg

"Vilket dunder det blev"