Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Erlando har varit på fiske!

Featured Replies

Publicerat

Har en hemlig blog som bara ett fåtal vänner har tillgång till av olika anledningar. B)

Men här tänkte jag lägga ut lite rapporter å funderingar som jag hoppas ska ge respons från edgemedlemmar. :lol:

Alltså ett bollplank på ett sätt. Gärna tipsa å rätta mig vad gäller mina tankar å påståenden. :( Bilder kommer givetvis oxå att hamna på denna sidan.

Som några alla redan vet så kommer det huvudsakligen komma gäddflugrapporter från mig. :lol: Men jag har ett bredare register än så. :D:(

Så lite smått å gott från mitt fiske kommer att trilla in på denna tråden. :D;)

/Erlando

Redigerad med Erlando

Anders Erlandsson - Fiskar mest längs Blekingekusten, och oftast med flugspöt efter gäddor.

• Svar 77
  • Visningar 8,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
  • Författare

Ja, vilken best. Men man ska alltid vara skeptisk till sådana vikter. Särkilt med den längden.

Lägg märke till det lilla huvudet. Måste växt fort. Är väl tagen i en regnbågsodling. :D

Anders Erlandsson - Fiskar mest längs Blekingekusten, och oftast med flugspöt efter gäddor.

Publicerat

Grymm!!!! Nästan så man blir rädd! Skulle vara nått i flytringen....

//Felix

Bor i Kristinehamn. / Wolfland.

Publicerat
  • Författare
Grymm!!!! Nästan så man blir rädd! Skulle vara nått i flytringen....

//Felix

Ja, där hade man nog hållt uppe fötterna! :D

Publicerat
  • Författare

Jag tyckte det var dags för en ny gäddflugtur.

Med stora problem fick jag ut båten från båtplatsen. Lågvattnet gjorde det besvärligt. Tur att det är dybotten. Annars hade det inte gått.

Hade inga som helst förhoppningar egentligen på fisket. Men lite har man ju alltid. Ville dock mest bara ut å svinga spöt lite.

Förhoppningarna raserades till 0 när vattnet var ginklart och -40 i vattenstånd. Vattenståndet hade jag ju koll på men vattenfärgen är svår att förutse ibland

när vinden har vridit fram å tillbaka. Ja, vinden hoppades jag skulle öka lite inför det analkade regnet. Soligt lång tid nu ju å då borde gäddorna gå igång på regnet i det klara låga vattnet. Men vinden dog ut fullständigt när jag ankrade upp för första gången.

Med den våren som varit med alla gäddfiskare här utanför så har fisket aldrig varit så dåligt. Mååånga som inte begriper att platser måste vila

emellan fisketurerna. Och många nya fiskare här utanför. Helt sjukt mycket folk faktiskt om man bara jämför för 3 år sedan. Minst en 5-dubbling av fiskare.

Så jag påstår med bestämdhet att det är sönderbankat här utanför nu. :wub: Långt ifrån ensam om den slutsatsen.

Och det tar lååång tid för att gäddan återfår lusten att uppehålla sig på de platserna igen. Vet det av erfarenhet.

Nåja, jag kastade en 15-20 min ändå utan att se någon gädda på en förr säker plats. Borde stå nån liten snipa där men inte.

Så jag vevade upp å körde ut å pilkade en stund. Fick 6 st torskar som precis missade stekpannan på storleken.

Påväg hem kom regnet i alldeles för liten mängd för att gjort nån skillnad på gäddfisket.

Ska ta upp det om gäddbestånd och fiskeförbud på gäddor under leken senare.

Må väl! :)

Publicerat
  • Författare

Tog ett litet kvällspass efter borrarna i hemmaån.

Mycket folk som metade men jag flugade givetvis. Trots att en självutnämd expert dömt ut

flugfiske efter abborre. B)

5 borrar blev det å 1 mört. Tyvärr klen storlek på borrarna men jag vet att det finns betydligt större där.

Jag ställde in kameran fel så att den zoomade in bakgrunden istället tyvärr.

Men jag kommer att få nya chanser. :)

Skitfiske! ;)

post-3145-1241984658_thumb.jpg

Publicerat
Tog ett litet kvällspass efter borrarna i hemmaån.

Mycket folk som metade men jag flugade givetvis. Trots att en självutnämd expert dömt ut

flugfiske efter abborre. B)

5 borrar blev det å 1 mört. Tyvärr klen storlek på borrarna men jag vet att det finns betydligt större där.

Jag ställde in kameran fel så att den zoomade in bakgrunden istället tyvärr.

Men jag kommer att få nya chanser. :)

Skitfiske! ;)

Lagom för knäckemackan :P

WWW.RSTB.SE

Publicerat

Nice. Kul med borre.

Sjunklina?

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat
  • Författare
Nice. Kul med borre.

Sjunklina?

Japp, sjunklina. B)

Publicerat
Med den våren som varit med alla gäddfiskare här utanför så har fisket aldrig varit så dåligt. Mååånga som inte begriper att platser måste vila

emellan fisketurerna. Och många nya fiskare här utanför. Helt sjukt mycket folk faktiskt om man bara jämför för 3 år sedan. Minst en 5-dubbling av fiskare.

Så jag påstår med bestämdhet att det är sönderbankat här utanför nu. :D Långt ifrån ensam om den slutsatsen.

Och det tar lååång tid för att gäddan återfår lusten att uppehålla sig på de platserna igen. Vet det av erfarenhet.

Ja, det är sjukt mycket folk på dina (och mina) platser, därfor jag inte har varit över länge.

Dom senaste större gäddor jag fångade i Blekinge hade tydliga märken efter trekrokar...

(Du får åke med till Lappland, där finns det fortfarende ofiskade eller i alla fall i stort sett ofiskade gäddvatten, jag åker upp i slutet på maj!)

Kanske mitt Svenska inte är så bra, men...

http://www.rasmushansen.com

Publicerat
  • Författare
Ja, det är sjukt mycket folk på dina (och mina) platser, därfor jag inte har varit över länge.

Dom senaste större gäddor jag fångade i Blekinge hade tydliga märken efter trekrokar...

(Du får åke med till Lappland, där finns det fortfarende ofiskade eller i alla fall i stort sett ofiskade gäddvatten, jag åker upp i slutet på maj!)

Tyvärr lite för liten framförhållning för mig. :D

Men jag tar dig på orden å hänger mer än gärna på nästa år. :o

Publicerat
  • Författare
Lagom för knäckemackan :o

Inte ens det! :D

Publicerat

Det är nog ingen dum ide :D

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat
  • Författare

Så, nu har jag fått mitt ekolod. Bara dra upp båten och installera det.

Sen kan prövningen på att ta en torsk på fluga i frivattnet börja. Satan va det kommer att gunga på säger

jag bara om det går på en hyfsad. B)

Dock blir det en gäddjakt i helgen först innan båten dras upp.

Bra fart å hugg nu av gäddorna. Så nu vill jag ha mulet väder å lite extra vind.

Publicerat
Så, nu har jag fått mitt ekolod. Bara dra upp båten och installera det.

Sen kan prövningen på att ta en torsk på fluga i frivattnet börja. Satan va det kommer att gunga på säger

jag bara om det går på en hyfsad. B)

Dock blir det en gäddjakt i helgen först innan båten dras upp.

Bra fart å hugg nu av gäddorna. Så nu vill jag ha mulet väder å lite extra vind.

Synd att den där "Barra" är en arbetskygg jäkel och håller dig alltid undan när det drar ihop sig :D

Skitfiske på dig och hoppas på hungriga gäddor och grova torskar :D

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat
  • Författare
Synd att den där "Barra" är en arbetskygg jäkel och håller dig alltid undan när det drar ihop sig B)

Skitfiske på dig och hoppas på hungriga gäddor och grova torskar :D

Tackar sasse!

Men det är tidigt på morgonen. Förstår inte riktigt vad du menar med det översta? :D

Publicerat
Tackar sasse!

Men det är tidigt på morgonen. Förstår inte riktigt vad du menar med det översta? B)

Det är bara att dra upp båten :D

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat
  • Författare
Det är bara att dra upp båten :D

Inget jag känner till.. B)

Publicerat

Ska du inte ut o dra näbbgäddor också? var ute igår med grabben. blev bara en på fluga men hade en jädra massa hugg. hade en femma men det är bra mycket roligare med #3/4an.

körde med spinn med Elias och han plockade i nästan varje kast.

Publicerat
Ska du inte ut o dra näbbgäddor också? var ute igår med grabben. blev bara en på fluga men hade en jädra massa hugg. hade en femma men det är bra mycket roligare med #3/4an.

körde med spinn med Elias och han plockade i nästan varje kast.

om du går ner i krokstl till 10-12 så blir dom ett gissel;)....sen om du har en liten orange märla så drar du snart upp o packar ihop....det blir "för bra" då^_^

www.medfluga.se