Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Shadow Cast Competition

Featured Replies

Publicerat

Är du uttråkad mellan kläckningarna?

Är det långt mellan vaken?

Önskar du dig massiv, global cred i flugkastarvärlden?

Om du svarade ja på en eller flera punkter oven, ta chansen nu!

Filma dig själv eller be kompisen att filma din bästa Shadow Cast. Alla typer av videos funkar - mobilfilmer, filmkamera, DSLR eller IMAX - det spelar ingen roll. Teknisk kvalité har ingen betydelse, kreativiteten betyder allt.

Mer info och trailern till tävlingen hittar du här.

Juryn består av medlemmarna i Jazz & Fly Fishing, och ordningen mellan de allra bästa bidragen avgörs av ingen annan än uppfinnaren till original Shadow Cast, Jason Borger!

Vi hoppas att så många som möjligt vill bidra till denna überseriösa tävlingen! Tar finnarna guld igen, eller är det en norsk oljemiljonär som tar förstapriset? Skicka dit bidrag och följ tävlingen på www.jazzandflyfishing.com!

Shadow Cast -hälsningar,

/Joona

Publicerat

En riktigt kul tävling måste jag säga, om nu Mr Borger själv ska vara enväldig domare! Han är ju pappa åt "skuggkastet". Jag säger... kör hårt och önskar lycka till! Håll oss på edge uppdaterade och vi blir glada :)

Vänligen

/Staffan

loop.png
Publicerat

Hej Grabbar... Satt för ett par dar sedan på muggen i Bogen Gård, Gauldal. Hittade där en norsk tidskrift som jag började bläddra lite förstrött i, några sidor in i tidningen hittade jag ett reportage om er på några sidor. Kul! Jag gillar kastning för kastningens skull nästan lika mycket som jag gillar att fiska och "Shadow Cast Competition" är ett av flera bra bra exempel på hur man kan ha roligt med ett spö utan att fiska. Allt sådant skall uppmuntras tycker jag, så... keep up the good work!

loop.png
Publicerat
  • Författare

Högsta domaren Jason Borger har nu pratat, och Shadow Cast -tävlingen är avgjord!

...And to all who entered, your brilliant and *very serious* efforts involving modern shadowcasting must be held up as examples of fearless exhibitionism. Not just anyone is willing to reveal such high-art unfiltered. It takes guts to show off your casting skills like that, but in the end, the fly-fishing world is better for it!

- Jason Borger

Se och läs hela analysen av topp tre -kasten på http://jazzandflyfishing.com/?p=5011