Hardy the Golden Sovereign, Hardys ”top of the line” flugrulle då 1990-1997. Det var troligtvis för kostsamma att tillverka eftersom de var så kort tid marknaden. De var trots priset mycket populära, och det förstår jag för för det är verkligen fantastiska flugrullar. Min egen favorit och jag tycker att det är de bästa flugrullarna som Hardy har tillverkat.
Denna Hardy Golden Sovereign 9/10 är no. 900 av de första 1000 tillverkade, vikten är 262 gr. 33/4” (9,5 cm. I diameter) rullen rymmer Wf 9 och 200 m. backing enligt Hardy.Hardy the Golden Sovereign kan användas för både H och V vävning ( du ändrar på en lite knapp inuti spolen, tas en sekund) klick eller tyst broms (du ändrar på en liten knapp på utsidan) Super känslig och mycket kraftfull broms. Rullen har kullager och det går så lett och fort att få in löslina. Mycket tålig, slitstark flugrulle och med hållbar finish (har hård-testat mina i 24 år nu) Denna Hardy Golden Sovereign 9/10 no. 900 / 1000 är i mint kondition och med rullen finns den original asken, original fodral i svart lammskinn samt papper.
Pris sek 5.999,- inklusive porto. Jag skickar spårbart och till hela världen
Av
Sovereign, · Publicerat