Martin L på 24 May 2011, 10:26 sade:
Tycker man från Edge´s sida ska ta beslutet att foton/fiskar där fångstmannen anger C&R även ska ha uppvisat ett acceptabet sätt att hantera fisken. Dvs bilder där fisken är långt upp på land, fiske och händer är leriga, etc borde inte kunna vinna. Edge har väl samlat de flesta av landets flugfiskare vid det här laget men förvånansvärt få verkar lärt sig hantera fisken på ett bra sätt. Det går både väga och mäta en fisk men samtidigt minimera risken för skada, det handlar bara om bekvämlighet. Vad tycker ni?
Jag förstår vad du menar, men jag har svårt att hålla med.
Personligen så känner jag att VeckansFisk kan hållas på ganska låg nivå rent ambitionsmässigt.
Det kanske är sant att vi har fångat upp de flesta av landets flugfiskare. Men vi får heller inte glömma att det hela tiden strömmar till nya intressenter.
Det är också företrädesvis de nya intressenterna som deltar i detta evenemang.
Min ambition är att hylla det höga nöjet att få vara stolt över sin fångst. Inte att vara en moralpinne.
Trots allt så är det inte skrivet att "störst går först"
Juryns bedömning baserar sig på många faktorer där vi väger våra synpunkter både för och emot.
Är det svåra frågeställningar så hämtar vi också in synpunkter utifrån övriga vid var tid utvalda medlemmar som vi har förtroende för.
Någon gång emnellanåt blir det trots allt fel men jag vill ändå understryka att detta är enbart för det höga nöjets skull. För alla inblandade.
Jag är ändå tacksam för att det emellanåt dyker upp konstruktiva synpunkter!!!