Hoppa till innehåll

.

Edge nationella Shootouts

87 replies to this topic

#61 OFFLINE   Staffan Dahlbom

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2877 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 20:43

Visa inläggRonny Landin på 22 Aug 2010, 20:37 sade:

körde med ett Hardy Angel Te 2 9" #5 :)
Alltså Lasse Kongo med medel på över 40m ! fy tusan:) Varför kastar du inte så när vi möts och på tävlingarna???:) hah

"Lasse Kongo", den får han leva med nu när han gör sådana grymma serier... enda utländska deltagaren också (en del skåningar förvisso)

Många kör med MED femman, jag gjorde det också. Någon med Snowbee och någon med Rio, airflo och nåt mer har kommit upp.

Ja, riktigt kul att både deltagarantalet och längderna ökar (det sista mindre roligt eftersom det känns som man hela tiden är ett steg efter Postad bild)

/Staffan

#62 OFFLINE   Karlsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 364 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 20:51

Visa inläggRonny Landin på 22 Aug 2010, 20:37 sade:

körde med ett Hardy Angel Te 2 9" #5 :)
Alltså Lasse Kongo med medel på över 40m ! fy tusan:) Varför kastar du inte så när vi möts och på tävlingarna???:) hah

Hej Ronny

Skal nok kaste så der når vi möts næste gang :ph34r:

Jeg brugte streamstix T5 och en snowbee ED til den serie :blush:

Gratulere til Elisabeths PB!!! Mycket bra, jeg var selv ute i eftermiddag på et kort träningspas på den anden side af sundet, och mycket mycket sväre forhold B)

Mvh
Lasse

Detta inlägg har redigerats av Karlsson: 22 Aug 2010, 20:55

Karlssonflyfishing.com
FFF MCCI
FFF CBOG
AAPGAI MCCI

Theory is good, knowledge is better

#63 OFFLINE   Roger H

Advanced Member

• Edgemember+
  • 429 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 20:54

Grattis alla!
Kul det här!
Man får nog träna lite mer och bättre, riktigt bra resultat av deltagarna.
Med klass 5 är 30 meter bra,35 meter extremt bra, men att snitta på fem kast över 40 meter vad säger man om det?
Körde själv med combon TCX #5 och ED comp under hyfsat bra förhållanden. Så det finns inget att skylla på.
Så till den stora frågan. När blir nästa shootout? Så man kan arbeta sig uppåt i tabellen.

#64 OFFLINE   Staffan Dahlbom

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2877 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 20:54

Visa inläggKarlsson på 22 Aug 2010, 20:51 sade:

Hej Ronny

Skal nok kaste så der når vi möts næste gang :ph34r:

Jeg brugte streamstix T5 och en snowbee ED til den serie :blush:

Gratulere til Elisabeths PB!!! Mycket bra, jeg var selv ute i eftermiddag på den anden side af sundet, och mycket mycket sväre forhold B)

Mvh
Lasse

Ja, grattis Lisa till PB och enda kvinnliga deltagaren

Vh
Staffan

#65 OFFLINE   Staffan Dahlbom

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2877 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 20:59

Visa inläggRoger H på 22 Aug 2010, 20:54 sade:

Grattis alla!
Kul det här!
Man får nog träna lite mer och bättre, riktigt bra resultat av deltagarna.
Med klass 5 är 30 meter bra,35 meter extremt bra, men att snitta på fem kast över 40 meter vad säger man om det?
Körde själv med combon TCX #5 och ED comp under hyfsat bra förhållanden. Så det finns inget att skylla på.
Så till den stora frågan. När blir nästa shootout? Så man kan arbeta sig uppåt i tabellen.

Hej Roger, kom gärna med önskemål på klass och datum. Jag skulle tycka det var roligt med en klass 4, eller klass 7 (vi har kört 5 och 6). Tycker ni tävlingsformen är bra? Vi kan köra på tid också och bara gå på längsta kast, känns det aktuellt? Som sagt, kom gärna med önskemål.

Jag har ett, oavsett hur det kommer att se ut i framtiden så rapportera gärna resultatet staplat i kolumn (på varandra och inte i sidled), med kommatecken (i stället för punkt) utan att skriva 'm' efter, det blir så mycket lättare att köra in det i excel då Postad bild

Vh
Staffan

#66 OFFLINE   C_A

Advanced Member

• Edgemember
  • 1595 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 21:04

TCR 9 #5 och SA ED Competion.

Grattis Lasse, medel på 40 är fan inte klokt.
Grattis till Fredrik Och Stefan också, mycket fina längder.

Mvh//Christer

#67 OFFLINE   Meritaimen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5938 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 21:24

Grattis Lasse :Sköna längder :)

Detta inlägg har redigerats av Meritaimen: 22 Aug 2010, 21:24

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

#68 OFFLINE   Roger H

Advanced Member

• Edgemember+
  • 429 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 21:27

Visa inläggStaffan Dahlbom på 22 Aug 2010, 20:59 sade:

Hej Roger, kom gärna med önskemål på klass och datum. Jag skulle tycka det var roligt med en klass 4, eller klass 7 (vi har kört 5 och 6). Tycker ni tävlingsformen är bra? Vi kan köra på tid också och bara gå på längsta kast, känns det aktuellt? Som sagt, kom gärna med önskemål.

Jag har ett, oavsett hur det kommer att se ut i framtiden så rapportera gärna resultatet staplat i kolumn (på varandra och inte i sidled), med kommatecken (i stället för punkt) utan att skriva 'm' efter, det blir så mycket lättare att köra in det i excel då Postad bild

Vh
Staffan

Efter lite räknande på resultaten i denna tävlingen så kan vi enligt mig lägga till ett stort pris för minsta differensen mellan längsta och medel som faktiskt jag vann :D . Statistik är roligt går nästan alltid vända det till en fördel för sig själv. Så jag tycker att det är bra som det är med längsta respekive medellängd och fem kast, men varför inte ta en i klass sju. Kompisen har en Barrio GT 140 #7 som behöver luftas.
Datum, varför inte om ett par tre veckor om det går att lösa.
Och det där hur man rapporterar in resultaten får du ta igen när det blir aktuellt, så det blir så enkelt att administrera som möjligt.
MVH Roger.

#69 OFFLINE   T3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 353 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 21:31

Grattis! Till top 3 o alla andra! Vilka längder! Använde sage tcr-590 och sa ed 5 competion. Mvh.Seppo

#70 OFFLINE   Stefan Siikavaara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1275 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 21:33

Hej alla!

Herrejessus Lasse! :lol: Jag har ett dig sätta enstaka såna där förrut med den linan, men vilken otroligt jämn serie. Grattis!

Bra kastat av alla, många fina personbästa där! Grattis Lisa!

Mvh
Stefan
FFF MCCI - MSX

#71 OFFLINE   SalmonEki

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1124 Inlägg:

Skrivet 22 Aug 2010, 21:34

Grattis Lasse, grattis Lisa till PB och grattis allesamans! :)
Ni är grymt duktiga allesammans!
Att snitta 40 meter är ju nästan overkligt!
Thight lines även i fortsättningen!

Jag kastade med #5 SA ED och Ron Thompson Wild River 9` #6-7 från 80-talets slut så till nästa gång ska jag nog komma med lite vassare verktyg (och bättre kastteknik) men även med något lite bättre distanser.

Tack till dig Staffan som ordnade detta och så grattis för utsökt fina placeringar och distanser! :)

(Och så vi som håller oss snällt lite längre bak på listorna kan väl också få känna oss lite stolta över våra resultat nu när vi för en gångs skull har lyckats landa på samma lista med alla dessa otroligt duktiga edgare och flugfiskare och distanskastare...det tycker jag vi är värda!) :D

Grattis allesammans!
MVH//Eki

#72 OFFLINE   Magnus T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 283 Inlägg:

Skrivet 23 Aug 2010, 08:34

Grattis till pallplatserna och till Lisa som tog PB.

Jag tycker också att det är snudd på overkligt att kunna snitta över 40 meter. Shit jag har några timmars träning kvar tills jag är på de nivåerna :wacko: .

Som jag skrev innan så körde jag med MSX Emerald 890-4 samt ED #5.

//Magnus

Detta inlägg har redigerats av Magnus T: 23 Aug 2010, 08:38

Postad bild-_Postad bild
-__-MSX Pro Team -_---_- FFF CCI

#73 OFFLINE   Magnus T

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 283 Inlägg:

Skrivet 23 Aug 2010, 08:52

Visa inläggStaffan Dahlbom på 22 Aug 2010, 20:43 sade:

enda utländska deltagaren också (en del skåningar förvisso)

Nu är ju jag ingen äkta skåning men du vet väl att norrland börjar vid Örebro här nere så du anses därför vara en äkta same av de infödda här nere... :lol: :lol: :lol:
Postad bild-_Postad bild
-__-MSX Pro Team -_---_- FFF CCI

#74 OFFLINE   Brother Baldric

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Skrivet 23 Aug 2010, 21:02

Grattis Champ Lasse, grym serie! Grattis även Coach Siikavaara & Loader Hedman! Tycker jag känner igen top 3 namnen från tidigare Shootouts :D .

Tyvärr är jag numera nerlusad med arbete så jag förmådde mig inte till att passa in denna shootout i schemat. Min intuition säger mig dock att jag hade åkt på spö :blink: .

Vilket uppåtkliv det blivit i resultattabellen! Samtliga män över 30 m, å Lisa över 20 m! Om jag kan vara med nästa gång ska jag se till att smörja linan ordentligt och hitta kastvänliga vindar. Det kommer bli svettigt.

Hälsn
Ulrik

#75 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 24 Aug 2010, 05:18

Jag är som Ulrik imponerad över allas längder. Alla utom lisa över 30 :blink:
Nästa gång dammar hon nog över 30 också :)
Postad bild

#76 OFFLINE   Stefan Siikavaara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1275 Inlägg:

Skrivet 24 Aug 2010, 08:00

Hej Ulrik!

Jepp, det här är ingen tävling i att klyva hällregn i motvind med gorilla-style. :) Formatet gynnar definitivt finlir och "vackert-väder-vana". Fredrik och jag valde de bästa förhållandena och värmde upp om och om tills vi nådde den bästa formen, och visst var linan i toppskick. Hans serie var helt galen och jag var säker på att han skulle ta hem det här i år.

Gissa hur det kändes att få stryk direkt efter att ha träffat tre +39 på fem kast i rad. :lol: :o

Jepp, det går framåt med hivandet i Sverige. Kolla så jäkla många 120 fotare! Det var länge, länge någonting man bara kunde drömma om att nå med 5wt.

Rackans Lasse! :) Men han är h-vetes bra i fina förhållanden.

Tänk om vi hade haft torsdagens kvällsväder på fredagens morgon i Fagernes... <_<

Mvh
Stefan
FFF MCCI - MSX

#77 OFFLINE   Staffan Dahlbom

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2877 Inlägg:

Skrivet 24 Aug 2010, 08:16

Visa inläggStefan Siikavaara på 24 Aug 2010, 08:00 sade:

Hej Ulrik!

Jepp, det här är ingen tävling i att klyva hällregn i motvind med gorilla-style. :) Formatet gynnar definitivt finlir och "vackert-väder-vana". Fredrik och jag valde de bästa förhållandena och värmde upp om och om tills vi nådde den bästa formen, och visst var linan i toppskick. Hans serie var helt galen och jag var säker på att han skulle ta hem det här i år.

Gissa hur det kändes att få stryk direkt efter att ha träffat tre +39 på fem kast i rad. :lol: :o

Jepp, det går framåt med hivandet i Sverige. Kolla så jäkla många 120 fotare! Det var länge, länge någonting man bara kunde drömma om att nå med 5wt.

Rackans Lasse! :) Men han är h-vetes bra i fina förhållanden.

Tänk om vi hade haft torsdagens kvällsväder på fredagens morgon i Fagernes... <_<

Mvh
Stefan

Hej alla, kan bara hålla med, det är otroligt vad längderna ökat, kastintresset har ökat i Svedala. Jag var ut igår och gjorde 37 meter mot måttbandet, jag vet att jag kastat längre utan måttband men i en massa medvind, detta var nästan vindstilla. Jag håller det som PB så man kan tävla mot sig själv. En nysmord lina och lite medvind så ska det gå att komma längre. När man övar så mycket som jag inser man hur otroligt långt 40 meter är, och att kunna göra en serie om fem kast runt och över 40 meter imponerar stort på mig (Lasse, Stefan och Fredrik). OK, over and out!

Vh
Staffan

#78 OFFLINE   Brother Baldric

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Skrivet 24 Aug 2010, 09:25

Hehe, jag får öva vackertvädersolbrillefinlir som komplement till min gorilla style B) .
Jag lärde mig en hel del om vindarnas betydelse när jag träningskastade vid vesterhavet, Jyllands västkust, i sommar.

/Ulrik

#79 OFFLINE   Brother Baldric

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Skrivet 24 Aug 2010, 09:27

Coach, jag antar att du kunde hålla dig för skratt efter ha fått spö efter din runda :o
/U

#80 OFFLINE   MathiasL

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1317 Inlägg:

Skrivet 30 Aug 2011, 13:28

Kanske snart dags för en ny shootout? Skulle vara kul att hamna på en resultatlista oavsett placering. Gärna klass fyra till sex för min del, annars måste jag köpa en ny lina (och kanske ett spö). :blush:
Detta är MathiasL

Myggbygg

I only wish to catch a fish, so juicy sweet!

#81 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 30 Aug 2011, 13:51

Visa inläggMathiasL på 30 Aug 2011, 13:28 sade:

Kanske snart dags för en ny shootout? Skulle vara kul att hamna på en resultatlista oavsett placering. Gärna klass fyra till sex för min del, annars måste jag köpa en ny lina (och kanske ett spö). :blush:
Skulle vara kul
Staffan får rodda ihop det :)
Postad bild

#82 OFFLINE   TobbeOlsson

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2677 Inlägg:

Skrivet 30 Aug 2011, 14:18

Hinner Staffan med detta? Annars så får vi andra ta tag i detta.
http://fotoprojekt366.wordpress.com/

En bild (minst) om dagen under hela året..

#83 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 30 Aug 2011, 14:39

Visa inläggTobbeOlsson på 30 Aug 2011, 14:18 sade:

Hinner Staffan med detta? Annars så får vi andra ta tag i detta.
Han har väl inget o göra :D

Jag är gärna på en #4
Måste ju damma av Picot :)
Postad bild

#84 OFFLINE   MathiasL

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1317 Inlägg:

Skrivet 30 Aug 2011, 15:13

Visa inläggsasse på 30 Aug 2011, 14:39 sade:

Jag är gärna på en #4
Jag säger femma, helst. Kan tänkas att det blir en del nya deltagare som gärna vill se var de står. Att femma redan använts spelar ingen roll (för oss).
Detta är MathiasL

Myggbygg

I only wish to catch a fish, so juicy sweet!

#85 OFFLINE   TobbeOlsson

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2677 Inlägg:

Skrivet 30 Aug 2011, 15:30

Visa inläggsasse på 30 Aug 2011, 14:39 sade:

Jag är gärna på en #4

Haha, precis.. :D

Tror nog att det är lättast att fortsätta med #5. Dom flesta har nog ett sådant ståendes någonstans. Fast vill man så ska man väll kunna använda en #4 :P Fösrsöka duger väll..

#86 OFFLINE   Staffan Dahlbom

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2877 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2011, 17:00

Ni bestämmer grabbar, jag roddar och publicerar :) Varför inte en trea? Jag dängde ut hela Opti max distance-linan ett par gånger igår, den är 40 m och det kändes bra. Linklass 7.

Vh
Staffan

#87 OFFLINE   TobbeOlsson

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2677 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2011, 17:32

Förvisso så tror jag inte klassen spelar så stor roll. Fast samtidigt så känner jag att vi borde hålla oss till klasserna som vi har haft. Fast vi får väll se vad folket säger, mig spelar det ingen roll.

#88 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 01 Sep 2011, 03:36

Jag klar #3-8 men massan får bestämma :)
Postad bild

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar