.
Lillesjön
#91 OFFLINE
Skrivet 07 Nov 2010, 18:17
Då får man åka in till Frillesås och köpa det hos Coop. Alternativt Preem i Varberg.
Om fiskekortet ligger i en låda på botten av Marianergraven eller på toppen av Mount Everest så måste man ändå hämta det där innan man får fiska.
Nu för tiden kan man även köpa kort via nätet: http://www.fiska.se/...Kort&FvoID=3659
Detta med anledning av en liten incident idag.
#92 OFFLINE
#93 OFFLINE
Skrivet 07 Nov 2010, 19:25
Andreas Bengtsson på 07 Nov 2010, 19:03 sade:
Denna är inte så spännande dock.
Det var tre trevliga killar, som åkt en bit och som tidigare köpt kort på Stättareds gård som idag var stängd.
De hade ändå tänkt börja fiska, något som jag och Jocke8211 (här på forumet) ifrågasatte.
Jag tror allt de ville göra rätt för sig, och det hela slutade med att de skulle betala via nätet när de kom hem.
Tilläggas bör att varken jag eller den andre Jocke har tillsynsrätt, men tjuvfiske ska man hålla ögonen öppna mot. Dessa var inga tjuvfiskare ska dock sägas.
En sak kan vara bra att komma ihåg; Stättareds gård har inga fasta öppettider. Särskilt under de kalla månaderna kan det vara svårt att köpa kort där.
Det finns inget som heter gratis fiske när det gäller Put & Take, att tjuvfiska innebär bara att andra får betala för utsättningsfisken som finansieras genom kortförsäljning.
#96 OFFLINE
#99 OFFLINE
Skrivet 02 May 2011, 10:22
#100 OFFLINE
Skrivet 02 May 2011, 10:28
Fiskekortet ger rätt att behålla tre fiskar.
När man dödat tre fiskar, får man inte döda fler, även om kompisen (som också har kort) inte får nåt. Man får inte döda fisk för annan kortinnehavares räkning.
Kortet är personligt.
Framtida regelbrottslingar kan inte förvänta sig ha grejerna med hem.
Lillesjön kommer i framtiden vara landets jobbigaste ställe att tjuvfiska på.
#101 OFFLINE
Skrivet 02 May 2011, 10:56
Shanti på 02 May 2011, 10:28 sade:
När man dödat tre fiskar, får man inte döda fler, även om kompisen (som också har kort) inte får nåt. Man får inte döda fisk för annan kortinnehavares räkning.
Kortet är personligt.
GÖTT
#102 OFFLINE
Skrivet 02 May 2011, 13:32
Shanti på 02 May 2011, 10:28 sade:
Kortet är personligt.
får ta med vakthundarna!
#103 OFFLINE
Skrivet 25 Aug 2011, 03:45
så ta med nära och kära så får vi se vem som vinner fisketävlingen i år!
mer info kommer här:
http://www.loftaanlillesjon.se/index.html
Detta inlägg har redigerats av ulrik: 26 Aug 2011, 03:05
#105 OFFLINE
Skrivet 14 Jan 2012, 17:47
Cheers,
/Daniel
#106 OFFLINE
Skrivet 15 Jan 2012, 11:03
Mr. Smith på 14 Jan 2012, 17:47 sade:
Cheers,
/Daniel
I sjön är fjädermygg stapelfödan, särskilt under höst. Men fram till september regerar odonata, framförallt trollsländorna, när Lillesjöbågarna blir selektiva på flygande trollsländor är det inte så lätt.
Några få mindre dagsländearter finns även. Myror och skalbaggar är alltid gångbart.
Ån har jag aldrig fiskat i.
#107 OFFLINE
Skrivet 15 Jan 2012, 15:54
Detta inlägg har redigerats av Mr. Smith: 15 Jan 2012, 15:55
#109 OFFLINE
#112 OFFLINE
#115 OFFLINE
Skrivet 27 Mar 2012, 20:56
Thomas D på 27 Mar 2012, 19:09 sade:
Personligen gillar jag det faktum att det inte sätts i några klumpar i sjön.
Det faktum att fisken som sätts i oftast ligger runt 400-800 gram innebär att de anpassar sig bättre, förvildar sig snabbare och är mycket mer benägna att äta från ytan. De vi fick idag var oerhört vackra, dessutom starka för sin storlek.
Detta kommer jag fortsätta att lobba för.
Lupe på 27 Mar 2012, 19:39 sade:
#116 OFFLINE
Skrivet 27 Mar 2012, 21:03
Shanti på 27 Mar 2012, 20:56 sade:
Det faktum att fisken som sätts i oftast ligger runt 400-800 gram innebär att de anpassar sig bättre, förvildar sig snabbare och är mycket mer benägna att äta från ytan. De vi fick idag var oerhört vackra, dessutom starka för sin storlek.
#117 OFFLINE
Skrivet 28 Mar 2012, 06:07
Shanti på 27 Mar 2012, 20:56 sade:
Håller med dig om att inte sätta i klumpar på 2-4 Kg. Men i ett P&T vatten , som jag betalar för vill jag inte få upp fisk på 15-20 cm , det är inte fisk det är yngel , sådana fick jag förra året och året innan , så där lägger jag inga pengar mer-.
#118 OFFLINE
Skrivet 28 Mar 2012, 09:25
Thomas D på 28 Mar 2012, 06:07 sade:
Ur en miljömässig synpunkt är det utmärkt att sätta ut "små" fiskar, de kommer inte spendera merparten av sitt liv i en odling, utan äta naturlig föda i sjön istället för pellets i en odling.
Det medför att de får ett mer naturligt beteende, vilket är det jag söker när jag fiskar regnbåge.
Både miljön och ett mer naturtroget flugfiske gynnas av att fisken får gå i sjön tidigt istället för att matas som akvariefisk i odling.
Minimimått i Lillesjön är 40cm, för att garantera att de minsta får växa till sig.
Det finns gott om vatten där man sätter ut stora, odlingspräglade, regnbågar. Så det är fritt fram att välja vilket regnbågsfiske man vill bedriva.
De vi fick igår var sanslöst vackra, de varierade i storlek mellan 400-1700 gram. Alla tog på torrt, på välpresenterade torrflugor.
Några var i sådan form och med en sådan stridbarhet att jag fick flashbacks från Yellowstone.
#120 OFFLINE
Skrivet 28 Mar 2012, 10:19
Shanti på 28 Mar 2012, 09:25 sade:
Det medför att de får ett mer naturligt beteende, vilket är det jag söker när jag fiskar regnbåge.
Både miljön och ett mer naturtroget flugfiske gynnas av att fisken får gå i sjön tidigt istället för att matas som akvariefisk i odling.
Minimimått i Lillesjön är 40cm, för att garantera att de minsta får växa till sig.
Det finns gott om vatten där man sätter ut stora, odlingspräglade, regnbågar. Så det är fritt fram att välja vilket regnbågsfiske man vill bedriva.
De vi fick igår var sanslöst vackra, de varierade i storlek mellan 400-1700 gram. Alla tog på torrt, på välpresenterade torrflugor.
Några var i sådan form och med en sådan stridbarhet att jag fick flashbacks från Yellowstone.
Jäkligt sugen på att åka upp nu.
Vilka flugor funkade?
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar