Jock Scott på Nov 6 2009, 20:35 sade:
Hej sempai!
Ja, varför inte? Man kan ju likväl pröva den andra ytterligheten också. Jag har vissserligen kört allehanda mini fllugor, typ Jassids och fjädermygg etc. en bit in på hösten. Men efter första köldknäpparna, har jag tidigare inbillat mig att det var tämligen kört med torris över huvud taget. Och därför kört på med allehanda u-flugor istället. Det som väckte mitt intresse för "sen torrfluga" var Lee Wulffs artikel om mega stora torrisar som jag läste härom dagen som sagt.
Tack för tipset! Detta ska jag visst pröva det med!
Många talar illa om de som fiskar gigantiska "chinese dragons" etc, men under hösten och annan kall period kanske man skall tänka som fisken ?
Kallt vatten, växelvarm fisk, liten ansträngning etc... hmmm, om jag äter en stor matbit så slipper jag jaga runt som en tok efter smått...
Helt klart är mycket föda som är lättilgänglig intressant för fisken, dock brukar jag kunna få fler individer intresserade för mindre föda... (småflugor)
Men i denna underbara sport så saknas regler, allt är öppet att testa och diskutera
Testa stort i år, testa litet nästa år, om några år har vi en avhandling.
Jag kör båda modellerna, biter de inte på stort så blir det smått och vice versa
Jag har inte för avsikt att avhandla men smått "vinner" ofta (dock inte alltid)