Hoppa till innehåll

.

HeySpey! Dagbok

166 replies to this topic

#151 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 21 Jan 2011, 18:35

Förresten så är vingen lite lång på dagsländan, va? Ska nog klippa av den litegrann.

#152 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 28 Jan 2011, 14:39

Genom åren har vi haft tre katter i vår familj. Nu är det dock bara en kvar men denna Lillis är otroligt smart och go, och dessutom min pappas bästa vän. De är oskiljbara!

Igår fick jag med mig en liten, liten burk av tappad/bortkammad kattpäls hem och idag gjorde jag tre flugor till pappa, dubbade med hans favoritkatt! Låter smått perverst men det är bara en kul grej och inte så konstigt. Det var iaf en helt grym dubbing. :)
Nedan: "Guldribbad katt med guldhuvud", "Guldribbad katt" och "Kattflymfen (á la Stendalen)".
Bifogad bild: lillisdubbing-016.jpg

#153 OFFLINE   TraNaN

Advanced Member

• Edgemember+
  • 477 Inlägg:

Skrivet 28 Jan 2011, 15:14

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 28 Jan 2011, 14:39 sade:

Genom åren har vi haft tre katter i vår familj. Nu är det dock bara en kvar men denna Lillis är otroligt smart och go, och dessutom min pappas bästa vän. De är oskiljbara!

Igår fick jag med mig en liten, liten burk av tappad/bortkammad kattpäls hem och idag gjorde jag tre flugor till pappa, dubbade med hans favoritkatt! Låter smått perverst men det är bara en kul grej och inte så konstigt. Det var iaf en helt grym dubbing. :)
Nedan: "Guldribbad katt med guldhuvud", "Guldribbad katt" och "Kattflymfen (á la Stendalen)".

Helt underbara flugor, önskar själv man hade ett djur som man kunde fixa lite dubbing ifrån :P

#154 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 28 Jan 2011, 15:35

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 28 Jan 2011, 14:39 sade:

Bifogad fil lillisdubbing-016.jpg
Grymt snygga kort som vanligt, och mittenflugan skulle jag kunna äta upp på stört :wub:
Postad bild

#155 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 28 Jan 2011, 20:35

Tack ni båda, det värmer jättemycket! :) :) :)

Ja, hemmastudion levererar, haha. :lol: Du kan få en sån där fluga en vacker dag, Sasse. :)

Detta inlägg har redigerats av SpeyHowYouDoin: 28 Jan 2011, 20:35

#156 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 17 Mar 2011, 21:04

Det har varit tyst i dagboken ett tag men jag har bundit en del som vanligt. I veckan köpte jag zonkerremsor av Tellis och de var galet fylliga och fina. Har bara hunnit göra några flugor än men här är två av dem iaf. Den ena har bara lite bly på sig medan den andra har ett "Sculpin head" av tungsten och är därmed ganska mycket tyngre.
Skönt att vi börjar gå mot vår nu, fiske- och vildmarkssuget har väl aldrig varit så stort som nu! :)
Bifogad bild: zonker1.jpg Bifogad bild: zonker2.jpg

#157 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 18 Mar 2011, 06:12

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 17 Mar 2011, 21:04 sade:

Det har varit tyst i dagboken ett tag men jag har bundit en del som vanligt. I veckan köpte jag zonkerremsor av Tellis och de var galet fylliga och fina. Har bara hunnit göra några flugor än men här är två av dem iaf. Den ena har bara lite bly på sig medan den andra har ett "Sculpin head" av tungsten och är därmed ganska mycket tyngre.
Skönt att vi börjar gå mot vår nu, fiske- och vildmarkssuget har väl aldrig varit så stort som nu! :)
Bifogad fil zonker1.jpg Bifogad fil zonker2.jpg
Grymt snygga. Men blir de inte tungkastade?
Postad bild

#158 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 18 Mar 2011, 08:10

Visa inläggsasse på 18 Mar 2011, 06:12 sade:

Grymt snygga. Men blir de inte tungkastade?
Tack! Jo, speciellt den med tungstenshuvud ar ju tung. Sen vet jag inte hur mycket zonkerpalsen suger at sig, det visar sig! Ar iaf tankt till HO-fiske med MSX Sapphire #7, sa hoppas det spot klarar av dem iaf.

#159 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 18 Mar 2011, 08:28

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 18 Mar 2011, 08:10 sade:

Tack! Jo, speciellt den med tungstenshuvud ar ju tung. Sen vet jag inte hur mycket zonkerpalsen suger at sig, det visar sig! Ar iaf tankt till HO-fiske med MSX Sapphire #7, sa hoppas det spot klarar av dem iaf.
Hjälm ;)
Postad bild

#160 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 18 Mar 2011, 08:34

Haha mmm.. :D

#161 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 14:54

Tänk att man varit så övertänd på fiske hela vintern att nu när det väl börjar närma sig så känner man sig nästan utbränd, haha... Gör inte många knop om dagarna men några flugor blir det iaf. Senast band jag två Danicor - en dun och en spent. De är precis likadana med enda skillnaden att jag "masserat upp" hacklet på den ena och limmat ner hacklet på den andra.

Mönstret jag följde gjorde kroppen i vit foam och så även jag, men är verkligen Danican vit? Känns mer som en gulaktig insekt för mig. Men en vit kanske är okej då den iaf är ljus liksom, vad säger ni?

Köpte två fisketidningar igår som jag tänkte bläddra lite i nu, hoppas på lite mer inspiration där! :)
Bifogad bild: danicor.jpg

#162 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 15:04

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 07 Apr 2011, 14:54 sade:

Tänk att man varit så övertänd på fiske hela vintern att nu när det väl börjar närma sig så känner man sig nästan utbränd, haha... Gör inte många knop om dagarna men några flugor blir det iaf. Senast band jag två Danicor - en dun och en spent. De är precis likadana med enda skillnaden att jag "masserat upp" hacklet på den ena och limmat ner hacklet på den andra.

Mönstret jag följde gjorde kroppen i vit foam och så även jag, men är verkligen Danican vit? Känns mer som en gulaktig insekt för mig. Men en vit kanske är okej då den iaf är ljus liksom, vad säger ni?

Köpte två fisketidningar igår som jag tänkte bläddra lite i nu, hoppas på lite mer inspiration där! :)
Bifogad fil danicor.jpg
Planerat fiske snart? Själv blir det bågepremiär nästa vecka på tisd-onsdag :wub:
Postad bild

#163 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 15:28

Hej Sasse! Nej inga konkreta planer än tyvärr men det börjar väl dra ihop sig! Kanske skulle ut på någon fotbollsplan och öva lite till att börja med, man är ju ingen sharpshooter direkt. :)

Jaså vad roligt! Hoppas du får känna på lite spöböj. :) När börjar gäddfisket bli bra runt Kalmar förresten?

#164 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 15:37

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 07 Apr 2011, 15:28 sade:

Hej Sasse! Nej inga konkreta planer än tyvärr men det börjar väl dra ihop sig! Kanske skulle ut på någon fotbollsplan och öva lite till att börja med, man är ju ingen sharpshooter direkt. :)

Jaså vad roligt! Hoppas du får känna på lite spöböj. :) När börjar gäddfisket bli bra runt Kalmar förresten?
Det är över, förbud nu. Men det kan vara bra i juni också om det inte är så varmt.
Postad bild

#165 OFFLINE   SpeyHowYouDoin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 583 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 15:45

Jaså okok, vilka datum är det som gäller?

EDIT: Kanske ska omformulera mig lite då jag inte riktigt hittar infon om förbudet - var hittar jag det? :) Kan ju vara intressant att veta då vi har stuga där i krokarna. Är dock bara där på högsomrarna typ.

Detta inlägg har redigerats av SpeyHowYouDoin: 07 Apr 2011, 16:03

#166 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 16:35

Visa inläggSpeyHowYouDoin på 07 Apr 2011, 15:45 sade:

Jaså okok, vilka datum är det som gäller?

EDIT: Kanske ska omformulera mig lite då jag inte riktigt hittar infon om förbudet - var hittar jag det? :) Kan ju vara intressant att veta då vi har stuga där i krokarna. Är dock bara där på högsomrarna typ.
Första april-sista maj. Hör av dig om där är i krokarna då. Fränt gäddfiske längst ute på skären i frivattnen. De drar bra + det är nice att fiska gädda i shorts och linne :wub:
Postad bild

#167 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30755 Inlägg:

Skrivet 07 Apr 2011, 16:37

2,5kg fisk som drog ut 20-30 meter på backingen efter hugget :wub:

Postad bild

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar