Pfff, nu har jag soppat till det. Skulle gärna ta emot lite synpunkter från er här forumet om detta:
Den 1:a oktober gjorde jag ett impulsköp på Ebay. Jag gör sånt ibland men oftast med lite billigare prylar. Iaf så köpte jag ett Sage Z-axis för $590 på auktion, vilket inklusive frakt blev 4.400kr i vår valuta. Sen blev det såklart tull på det. Lite högre än jag hoppats, 1.500kr. Så allt som allt ~6.000kr. Annonsen finns här:
Sage Z-axis
Idag fick jag hem spöt, vilket får anses som snabbt. MEN...spöt är riktigt, riktigt fult i mitt tycke. Det är ett rent hemmabygge och det var verkligen inte mitt intryck att det skulle vara. Dessutom, när jag kikade mer noggrannt på försäljaren så är han inte en fiskehandlare utan säljer snarare filmer, och kameror osv! Usch...impulsköp är inte alltid helt bra.
Iaf så är korken inoljad eller någonting, inte alls som ny fräsch kork. Alla ringfötter (?) syns klart och tydligt under tråden på hela spöt. En spöholk har en repa. Rullfästet (både träet och metallen) har fläckar och repor och ser risigt ut. Det sitter en stor, grön tejpbit på klingan - WHY?!
Allt som allt så känns det förjävligt. Jag har betalat totalt ca $900 för "the rod of my life" och det ser bedrövligt ut. Jag skickade genast iväg ett mail till försäljaren (alldeles nyss, hämtade spöt för en timme sen), så vi får se vad han svarar. Jag vill såklart ha pengarna tillbaka eller nånting men vet inte vad jag har för chans till detta? Ni kan väl kika igenom annonsen och ge mig era synpunkter på det hela.
Självklart har jag lärt mig en del av det här redan nu, men nu är jag mest förbannad och besviken och känslan av att bli "lurad" känns halvkul!
Bilder kommer snart.