.
Edgemedlem, men vilket yrke?
Started By Snoxam, 2010 02 13, 17:52
479 replies to this topic
#453 OFFLINE
Skrivet 26 Aug 2011, 12:32
meek på 26 Aug 2011, 01:30 sade:
Automatiker, Statoil, numera stationerad på Oseberg A, B och D, trivs bra här... finns inget dåligt väder bara dåliga kläder 

Supersjunk, en fet baitfish och klass 10 spö, det samlas väl en del fin fisk runt "benen" antar jag..??
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll
One hook, two hookers...
One hook, two hookers...
#455 OFFLINE
#457 OFFLINE
Skrivet 26 Aug 2011, 15:58
#462 OFFLINE
Skrivet 12 Sep 2011, 10:45
Applikationsutvecklare och (sedan en månad) IT-strateg på Söderhamns Kommun
#464 OFFLINE
Skrivet 12 Sep 2011, 12:34
Korrigerar mitt till "IT-nisse" också. IT-strategen låg närmast, men jag har ju ändå begränsat på skrivbordet.
"Delvis-IT-strateg" skulle matcha min roll i det jag gör idag, men "IT-nisse" ligger bekvämare på tungan.
(Dom var snälla nog att till slut erbjuda mig en anställning, men dom glömde tala om vad jag jobbar som.
)
"Delvis-IT-strateg" skulle matcha min roll i det jag gör idag, men "IT-nisse" ligger bekvämare på tungan.
(Dom var snälla nog att till slut erbjuda mig en anställning, men dom glömde tala om vad jag jobbar som.
#465 OFFLINE
Skrivet 12 Sep 2011, 12:42
Runarsson på 12 Sep 2011, 12:34 sade:
Korrigerar mitt till "IT-nisse" också. IT-strategen låg närmast, men jag har ju ändå begränsat på skrivbordet.
)
Tror att jag ursprungligen hade titeln IT-projektledare för att alla på firman då antingen var seniorkonsult eller projektledare.
"IT-nisse" är mer beskrivande när man får syssla med allt från Office-support till säkerhet och nätverk...
CTO = Chief Take the blame Officer...
#466 OFFLINE
Skrivet 12 Sep 2011, 13:50
Det är nog ingen här som vet vad jag är anställd som heller. Jag har suttit här på Ekonomienheten ett bra tag och programmerat (åt alla möjliga i kommunen) för Fas3-lön. Till slut verkade dock samvetet hinna ikapp dom och tillsammans med några andra förvaltningar och Resurscentrum fick jag en anställning. Men det är ett trassel där ingen vet mer än den andra...
På papperet är jag anställd hos Resurscentrum och av dom får jag 50% av lönen, men dom vet inte ett smack om vad jag gör. Jag sitter på Ekonomienheten, från vilka jag får "en del av resten", men idag är det lite jag gör åt dom (och vilka "den slutliga resten" kommer ifrån vet jag inte). Det huvudsakliga arbetet idag är tillsammans med Informationsenheten och IT-snubbarna. Av alla inblandade är det dom som vet mest om vad jag gör... och samtidigt minst om hur min anställning fungerar. Det är Söderhamn det...
På papperet är jag anställd hos Resurscentrum och av dom får jag 50% av lönen, men dom vet inte ett smack om vad jag gör. Jag sitter på Ekonomienheten, från vilka jag får "en del av resten", men idag är det lite jag gör åt dom (och vilka "den slutliga resten" kommer ifrån vet jag inte). Det huvudsakliga arbetet idag är tillsammans med Informationsenheten och IT-snubbarna. Av alla inblandade är det dom som vet mest om vad jag gör... och samtidigt minst om hur min anställning fungerar. Det är Söderhamn det...
#471 OFFLINE
Skrivet 09 Nov 2011, 14:11
Bytte jobb för ca. ett år sedan. Vet inte om jag uppdaterat här.
Jobbar i vilket fall som helst som projektledare på SSAB i Borlänge.
Jobbar i vilket fall som helst som projektledare på SSAB i Borlänge.
Flugfiskande nybörjare.
Hififreak
Gillar att åka konbana... Men den tiden är förbi... Kör numera dieselknackare...
Andra forum jag finns tillgänglig på: Wolfie @ faktiskt.se Wolfie @ hififorum.nu Niklas H @ minhembio.com Wolfie @ whiskyforum.se Wolfie @ rejsa.nu
Numera bosatt i Smedjebacken! www.villahuhtakangas.blogspot.com
Hififreak
Gillar att åka konbana... Men den tiden är förbi... Kör numera dieselknackare...
Andra forum jag finns tillgänglig på: Wolfie @ faktiskt.se Wolfie @ hififorum.nu Niklas H @ minhembio.com Wolfie @ whiskyforum.se Wolfie @ rejsa.nu
Numera bosatt i Smedjebacken! www.villahuhtakangas.blogspot.com
#474 OFFLINE
Skrivet 09 Nov 2011, 15:35
Servicetekniker på Enercon
Detta inlägg har redigerats av J.Ekstrand: 22 Dec 2011, 17:08
E-mail - jimmy.m.ekstrand@gmail.com
MSN - jimmy_m_ekstrand@live.com
Instagram - JimmyEkstrand
Jag älskar att syssla med struntsaker,
påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
och bara följa ögonblickets ingivelse.
MSN - jimmy_m_ekstrand@live.com
Instagram - JimmyEkstrand
Jag älskar att syssla med struntsaker,
påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
och bara följa ögonblickets ingivelse.
#477 OFFLINE
Skrivet 21 Dec 2011, 00:21
Härlig tråd.
Skådespelare och musikant - med bakgrund både inom radioproduktion och foto/grafisk form.
Just nu mest: 123 Schtunk
Skådespelare och musikant - med bakgrund både inom radioproduktion och foto/grafisk form.
Just nu mest: 123 Schtunk
Detta inlägg har redigerats av kokko: 21 Dec 2011, 00:22
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other"...
Samuel Johnson
Samuel Johnson
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar