bonna på Mar 26 2010, 20:18 sade:
Jättemycket tack för synpunkter o tips
Mycket värdefullt !
Jag var hos 3 handlare i Onsdags men det blev inget köp...
Testa bla en Merrida matts "någonting" och den var nedsatt ca 1400 kr, de skulle då ha 4995 för den(med spd (kombi )+skor 6500 kr)
Men jag fastna just inte för den...
Men en sak kom jag iaf underfund med och som jag fastna för, det finns ju kombipedal o det är nog något som skulle passa mig !
Sedan har jag börjat fundera på om min gamla mtb/cyclepro skulle duga med lite nya komponenter...
växlarna har väl fungerat lite dåligt men det går väl förhoppningsvis att få iordning på (såg att biltema sålde om jag vill byta till shimano deore (kostnad vet jag inte..)
Är det något att kosta på tro ? (ska fixa en bild på den )
Mvh bonna
Har nu försökt ladda upp bild men det funkar inte för tillfället...
Hej Bonna, jag har haft en Merida Mats Viper och flera andra cyklar i ett lite billigare segment, jag har bytt bort dem för att de inte håller för min cykling. Nu har jag denna
http://www.cykeldistribution.com/shop/show...?artnr=59001490
Försök hitta en begagnad sådan med skivor (disc modellen), jag hittade en som cykelhandlaren köpt av ett försäkringsbolag. För 5000:- fick jag en nästan splitterny hoj som kostar runt 8000:-. Jag kan inte så mycket om cyklar och märken men jag vet att jag gillar denna och att den känns betydligt rejälare än de andra jag haft. Mycket cykel för pengarna står det i reklamen. Någon annan som har erfarenhet av denna Focusmodell? I switchbloggen (i kastarean) finns en bild på min cykel, den är i ett lite annorlunda utförande, andra färger.
Vh
Staffan