Men på morgonen kände sig frugan bättre och det tog nog 5min för mig att ta på mig, käka frukost och lassa in packningen i bilen. En rivstart senare så var jag iväg... ÄNTLIGEN! Dock fick det bara bli en liten kort runda.
Jag hade väl inte de största förhoppningarna om att få något, men känslan av att fiska för första gången i år överträffade det mesta denna veckan. Detta var mer en stilla-abstinensen-tur.
Det blåste ganska friskt när jag väl kom ut till stället. Disigt och molnigt var det. Jag tog på mig vadara och pumpade ringen, satte ihop spöet o riggade med en gul/grön skönhet. Jobbig botten o vada på där jag tänkt fiska så jag tog med ringen. Jag tycker det är ganska skönt att guppa i vattnet. Jag började traska och det var sketjobbigt. Snö o mög o tunga vadara o flytring så jag var slut när jag kom fram. Dessutom hade vänstra hossan kasat av i vadarna så jag fick köra en snabb stripp så jag kunde hasa upp den igen.
Nu var det riktigt sönt att sätta sig i vattnet och svalka av sig lite. Första svinget o ahhhhhh... va skönt det känns. Nu var man på gång igen.
Min min söta gul/gröna verkade inte så poppis så efter 20 min bytte jag till en guld/svart. Vattnet var ganska brunt längre in och det dröjde inte länge förrän det small på. Ja small o small.. det nappade iaf
Lite längre in så hade jag två hugg men de fastnade inte. Troligen ännu mindre än den jag fick upp. Däremot fick jag ett rejälare hugg när jag var på väg tillbaka igen. Ingen brutalhugg men eftermothugget så infann sig ett härligt gung i spöet. Inte alls det stirriga intrycket som smågäddorna ger utan en rejäl tyngd istället. Tyvärr klev den av ganska omgående och lite krusningar på ytan avslöjade att det var en fisk och inte bara en illusion.
Men nu hade det gått en timme så det var bara till att traska hela vägen tillbaka och köra hem. Skönt att få komma ut, även om det bara är för en liten stund. Skönt att få fisk, om än liten. Skönt att jag fick fisk denna dagen och Erlando kammade noll. Tror de dagar jag får mer än honom är ganska lätträknade.