Hoppa till innehåll

.

Bästa och snyggaste polariserande fiskebrillerna?

38 replies to this topic

#31 OFFLINE   Snoxam

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Skrivet 22 Apr 2010, 09:55

Visa inläggaspen på Apr 21 2010, 21:08 sade:

Rätta mig om jag har fel, men dom är väl inte polariserande?
/Peter

Fått bekräftat av Andreas på Guideline att : Dom är polariserande och fotokromatiska.

/ Snoxam

Detta inlägg har redigerats av Snoxam: 22 Apr 2010, 09:55

Mike Tyson började fiska efter han fått spö av Evander Holyfield........

Flyfishing, the most fun you can do standing up!

#32 OFFLINE   lappkulia

Advanced Member

• Edgemember
  • 506 Inlägg:

Skrivet 22 Apr 2010, 10:10

Har skaffat mig ett par Alta PHOTO CHROMATIC/POLARIZED trevliga och täcker mitt behov då jag fiskar.

//Johan

#33 OFFLINE   jlindengren

Advanced Member

• Edgemember
  • 891 Inlägg:

Skrivet 22 Apr 2010, 10:25

Jag har ett par Sameo 24 seven (eller vad de nu heter), som jag är väldigt nöjd med.
Linser i fyra färger ingår, de rosa är allroundfavoriten, bruna i starkt solsken och de gula (inte polariserande) när det skymmer. De grå använder jag inte, men kan vara bra att ha som reserv.

Saknar bara ett par klara glas med slipad läsglasögonruta, för nattfiske. Det har Ken lovat fixa, men än har jag inte sett dem i sortimentet...
"(...) it seems to me that if our survival system is based on eternal growth and expansion within a finite environment, then our entire culture is headed right for the shit hole." John Gierach

#34 OFFLINE   aspen

Årets Tursammaste Edgare

• Edgemember+
  • 9658 Inlägg:

Skrivet 22 Apr 2010, 10:34

Visa inläggSnoxam på Apr 22 2010, 10:55 sade:

Fått bekräftat av Andreas på Guideline att : Dom är polariserande och fotokromatiska.

/ Snoxam
Tackar! :unsure:
"There he stands, draped in more equipment than a telephone lineman, trying to outwit an organism with a brain no bigger than a breadcrumb, and getting licked in the process."

~by Paul O'Neil, 1965~

#35 OFFLINE   Even Steven

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Skrivet 30 Apr 2010, 19:41

Visa inläggmipert på Apr 22 2010, 08:48 sade:

Jag har polaroids fitover men kommer nog beställa ett par slipade från favoptic. Röda förstås.

Postad bild

Hallå Mipert!
Beställde du polaroidglajjer från Favoptic?
Om ja, är du nöjd med deras polaroidglas?

#36 ONLINE   Joliet

Advanced Member

• Edgemember
  • 275 Inlägg:

Skrivet 30 Apr 2010, 22:46

Min underbara fru som vet precis vad jag behöver gav mig ett par Roxor när jag fyllde år. Jag har provat många polariserande brillor och kan säga ett dessa har en teknik som slår allt. Bara att lädra upp alltså!
http://www.tadcom.se/swehome.htm

/J

#37 OFFLINE   Christer

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1858 Inlägg:

Skrivet 30 Apr 2010, 22:51

Visa inläggjlindengren på Apr 22 2010, 11:25 sade:

Jag har ett par Sameo 24 seven (eller vad de nu heter), som jag är väldigt nöjd med.
Linser i fyra färger ingår, de rosa är allroundfavoriten, bruna i starkt solsken och de gula (inte polariserande) när det skymmer. De grå använder jag inte, men kan vara bra att ha som reserv.

Saknar bara ett par klara glas med slipad läsglasögonruta, för nattfiske. Det har Ken lovat fixa, men än har jag inte sett dem i sortimentet...

De sitter bra också, även på en "känslig kille" som jag!

/ C
LOVE is a 10-letter word......FLYFISHING

#38 OFFLINE   borano20

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 510 Inlägg:

Skrivet 30 Apr 2010, 23:46

Visa inläggjlindengren på Apr 22 2010, 10:25 sade:

Hej..Finns att få skyddsglasögon från Peltor med olika styrkor.Snygga??Du skulle ju ha dom på NATTEN,ELLER?? mvh borano20

#39 OFFLINE   Highbeach

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Skrivet 10 Jan 2012, 11:27

Guideline Alta är vad märkt av mina så är de Fotokromatiska och Polariserade. Jag kan har ett demoex då om ingen annan har det på sina altare!

/Highbeach
Det du inte fiska upp idag, Växer sig större till nästa gång!

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar