.
Klumpvikt till Stinger GLX 12,6 #7/8
Started By chrglx, 2010 05 15, 10:03
15 replies to this topic
#4 OFFLINE
Skrivet 17 May 2010, 16:04
kommer också att använda en hel lina på spöet. Har kört RIO AFS Outbound #6/7 på mitt Sage 6126, mkt bra lina.
Finns någon på Edge som har kört Stinger 7/8 med hel lina (tom RIOs)? Vad har ni kört för grains eller klass? Kanske tom AFS Outbound 6/7 skulle funka på Stingern? Har hört att RIOs AFS är rätt tunga? Man kan ju alltid prova själv, men intressant att höra.
Finns någon på Edge som har kört Stinger 7/8 med hel lina (tom RIOs)? Vad har ni kört för grains eller klass? Kanske tom AFS Outbound 6/7 skulle funka på Stingern? Har hört att RIOs AFS är rätt tunga? Man kan ju alltid prova själv, men intressant att höra.
#6 OFFLINE
Skrivet 18 Jun 2010, 20:38
Har kollat med Andreas på Guideline (han har bra koll, har frågat honom tidigare)
Han säger:
Stinger #7/8 = PT DH #8/9 ca 11,5m - 27 gr
Vad gäller hel lina (för islandsfiske vill jag ha hel lina eftersom jag vill fiska flugan ända till tafsen), så gäller RIO AFS Outbound #7/8 (kollade med Loomis). Den linan är kanon, en 11.2 m klump med integrerad shooting line (dvs ingen WF lina). Finns ej att beställa i Sverige. www.ebay.com
Han säger:
Vad gäller hel lina (för islandsfiske vill jag ha hel lina eftersom jag vill fiska flugan ända till tafsen), så gäller RIO AFS Outbound #7/8 (kollade med Loomis). Den linan är kanon, en 11.2 m klump med integrerad shooting line (dvs ingen WF lina). Finns ej att beställa i Sverige. www.ebay.com
Detta inlägg har redigerats av chrglx: 18 Jun 2010, 20:41
#7 OFFLINE
Skrivet 23 Aug 2011, 16:59
chrglx på 18 Jun 2010, 20:38 sade:
Har kollat med Andreas på Guideline (han har bra koll, har frågat honom tidigare)
Han säger:
Han säger:
If fishing is like religion, then flyfishing is high churh.
Tom Brokaw
Tom Brokaw
#9 OFFLINE
Skrivet 21 Oct 2011, 23:34
chrglx på 17 May 2010, 16:04 sade:
kommer också att använda en hel lina på spöet. Har kört RIO AFS Outbound #6/7 på mitt Sage 6126, mkt bra lina.
Kastar riktigt bra!
Detta inlägg har redigerats av Asalan de' Artes: 21 Oct 2011, 23:36
Glasfiberspön är fantastiska!
#11 OFFLINE
Skrivet 28 Oct 2011, 11:14
30 gram på det spöt?!
Är ni galna?!
Är ni galna?!
#15 OFFLINE
Skrivet 10 Jan 2012, 11:51
Vet inte vad du menar med stinger #9 ? Men är det 13 fotaren du menar så är 32 gram. Själv har jag kört SA Mastery atlantic klumpar 8/9 och 9/10. Båda fungerar bra. Samma med mina GL 3D, kört både 8/9 och 9/10, kapade och hela. Är det 14 fotaren du menar så kan man nästan dra på vilken lina man vill. Den kastar tom vikter på 45 gram.
Dvs lite av en smaksak vad du skall ha.
Dvs lite av en smaksak vad du skall ha.
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar