Hoppa till innehåll

.

Ensam i tältet juni 2010

50 replies to this topic

#31 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 18:23

Visa inläggKoljonen på Jun 18 2010, 20:40 sade:

Jag är ju tyvärr inte det =( hade räknat med att kunna åka idag men efter lite samtal så fick jag skjuta upp resan till på tisdag eftermiddag.

hej,kommer du att vara där efter midsommar?
själv kommer jag upp den 27 för en veckas intensivfiske,tänkte ta ett par tre dagar med dagsturer till norge eller någon fiskeplats i sverige inom vettigt bilavstånd( 2 tim )
vill du haka på så vet du var jag håller till

#32 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 19:43

Visa inläggkjell på Jun 20 2010, 19:23 sade:

hej,kommer du att vara där efter midsommar?
själv kommer jag upp den 27 för en veckas intensivfiske,tänkte ta ett par tre dagar med dagsturer till norge eller någon fiskeplats i sverige inom vettigt bilavstånd( 2 tim )
vill du haka på så vet du var jag håller till

Får jag iordning allt här hemma, flytt och sånt så är jag kvar där efter midsommar ;-)

Du har ju GPSen, bara och leta efter småvatten med den.
Kommer förbi på kaffe den 27:e eller dagen efter, har inte riktigt bestämt mig vart tältet ska upp denna gång. Bekvämt om man har nära till affären men skönt med tystnaden man får om man hamnar vid t ex vildcampingen ovanför bommen.
The notion is that if you want to welcome me with open arms, I'm afraid you're also going to have to welcome me with open legs. /G.Simmons

#33 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 20:11

Visa inläggKoljonen på Jun 20 2010, 20:43 sade:

Får jag iordning allt här hemma, flytt och sånt så är jag kvar där efter midsommar ;-)

Du har ju GPSen, bara och leta efter småvatten med den.
Kommer förbi på kaffe den 27:e eller dagen efter, har inte riktigt bestämt mig vart tältet ska upp denna gång. Bekvämt om man har nära till affären men skönt med tystnaden man får om man hamnar vid t ex vildcampingen ovanför bommen.

bommen ,fint öringställe bra harrfiske periodvis, ett litet favoritställe
ja titta du förbi så får vi se hur blir

#34 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 20:47

Visa inläggkjell på Jun 20 2010, 21:11 sade:

bommen ,fint öringställe bra harrfiske periodvis, ett litet favoritställe
ja titta du förbi så får vi se hur blir
Hehe, ja, du pratade bra om stället så det är lite av en anledning oxå varför man kan tänka sig slå upp tältet där ;-)
The notion is that if you want to welcome me with open arms, I'm afraid you're also going to have to welcome me with open legs. /G.Simmons

#35 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 21:12

Visa inläggKoljonen på Jun 20 2010, 21:47 sade:

Hehe, ja, du pratade bra om stället så det är lite av en anledning oxå varför man kan tänka sig slå upp tältet där ;-)

glöm inte vadarstaven bara, finns rikigt fina djuphålor där, jobbga att ta sig ur när vattnet trycker på.Har sjläv haft ett par tillbud där

#36 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 21:15

Visa inläggkjell på Jun 20 2010, 22:12 sade:

glöm inte vadarstaven bara, finns rikigt fina djuphålor där, jobbga att ta sig ur när vattnet trycker på.Har sjläv haft ett par tillbud där
haha, ja den där staven ja. Dock måste jag säga att det är inte alltid den är till hjälp ;-)
Som förra resan då jag fick simma när det gick en fin djupfåra mellan mig och stranden, strömmen var allt för stark för att vada uppströms vid det läget så det var vertikalläge med prioritering att inte släppa spöt.. haha..

Men japp, staven hänger med på varje vadning efter den händelsen.

#37 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2010, 21:33

Visa inläggKoljonen på Jun 20 2010, 22:15 sade:

haha, ja den där staven ja. Dock måste jag säga att det är inte alltid den är till hjälp ;-)
Som förra resan då jag fick simma när det gick en fin djupfåra mellan mig och stranden, strömmen var allt för stark för att vada uppströms vid det läget så det var vertikalläge med prioritering att inte släppa spöt.. haha..

Men japp, staven hänger med på varje vadning efter den händelsen.

jaså ett upfriskade bad i 10 gradigt vatten... då vet man att man lever

#38 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2010, 21:08

Halloj,

Hemma igen efter 2 sköna fiskeveckor, hade "lägret" vid sundhultsbron denna gång hela tiden mest för att slippa kvällsolen och den olidliga värmen som skulle komma.

Kjell gjorde sällskap där och kan ju säga att man lär sig ett o annat under dagarna :P
Gjorde även en lite mindre resa till "Göra", mest tusenbröder men även en och annan fin harr landades. De större överraskade en när man gått hugglös en längre tid så man även missade dessa.

I sysslebäck fiskades det mest i Brattmon och strax innan sjön. Djuphålorna var det som gällde för de större, men även strömmarna höll lite större fisk.

Miraklet denna vända var nått med E12:a vs gammal hund ;-) Men även lärdom att inte binda butten för långt ner i krokböjen för då kanske inte öringarna krokas ordentligt :P haha..

Nästa resa blir säkerligen i början av augusti. Är inte långt kvar dit så =)

Ja just ja, några få sländor såg man dansa, stora svarta. Bild kommer senare.

#39 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2010, 22:05

Visa inläggKoljonen på 07 Jul 2010, 21:08 sade:

Halloj,

Hemma igen efter 2 sköna fiskeveckor, hade "lägret" vid sundhultsbron denna gång hela tiden mest för att slippa kvällsolen och den olidliga värmen som skulle komma.

Kjell gjorde sällskap där och kan ju säga att man lär sig ett o annat under dagarna :P
Gjorde även en lite mindre resa till "Göra", mest tusenbröder men även en och annan fin harr landades. De större överraskade en när man gått hugglös en längre tid så man även missade dessa.

I sysslebäck fiskades det mest i Brattmon och strax innan sjön. Djuphålorna var det som gällde för de större, men även strömmarna höll lite större fisk.

Miraklet denna vända var nått med E12:a vs gammal hund ;-) Men även lärdom att inte binda butten för långt ner i krokböjen för då kanske inte öringarna krokas ordentligt :P haha..

Nästa resa blir säkerligen i början av augusti. Är inte långt kvar dit så =)

Ja just ja, några få sländor såg man dansa, stora svarta. Bild kommer senare.
jaså det blev ingen öring :),synd. jag har gjort en ny variant av e12an utan butt och en snygg blå dubbing , va tror du om de

#40 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2010, 22:19

Ser ut som om man kikar upp nästa helg, det ganska många år sedan man fiskade där nu.
Hur är vattenståndet?

#41 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2010, 22:32

Visa inläggShanti på 07 Jul 2010, 22:19 sade:

Ser ut som om man kikar upp nästa helg, det ganska många år sedan man fiskade där nu.
Hur är vattenståndet?

kunde vara lägre men är fullt fiskbart

#42 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2010, 22:34

Visa inläggkjell på 07 Jul 2010, 22:32 sade:

kunde vara lägre men är fullt fiskbart

Ok, tack!

#43 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2010, 04:17

Visa inläggkjell på 07 Jul 2010, 22:05 sade:

jaså det blev ingen öring :),synd. jag har gjort en ny variant av e12an utan butt och en snygg blå dubbing , va tror du om de
Jo, e12 med den blåa dubbingen funkar prima, speciellt vid nacken nedanför eran camping ;-) men butten är ett måste.

Ang vattenföringen, den går upp och ner rätt mycket. Stora skillnader från morgon till kväll vissa dagar, vet inte vad det är de håller på med för att låta nivåerna åka upp och ner så där.

#44 OFFLINE   kjell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2010, 05:00

Visa inläggKoljonen på 08 Jul 2010, 04:17 sade:

Jo, e12 med den blåa dubbingen funkar prima, speciellt vid nacken nedanför eran camping ;-) men butten är ett måste.

Ang vattenföringen, den går upp och ner rätt mycket. Stora skillnader från morgon till kväll vissa dagar, vet inte vad det är de håller på med för att låta nivåerna åka upp och ner så där.

södra delen på campingen där fiskar jag aldrig.kolla på bråtens camping hemsida så får du se den där öringen som campinggrannen släpade upp med kastspö utanför min plats

#45 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2010, 05:12

Visa inläggKoljonen på 08 Jul 2010, 04:17 sade:

Tråkigt, även om det är semestertider så borde de ta det lugnt med drickat på jobbet..

Nåväl, ska bli kul att återse Sysslebäck med omnejd!

#46 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 04 Aug 2010, 22:25

Nu gör vi en resa till sysslebäck, blir bara över helgen men desto intensivare fiske.
Mer fiske efter öring blir det med denna gång, som tur är så har man en co driver så man slipper oroa sig för att somna på vägen. =)

Ska ta mer bilder denna gång och göra en lite bättre beskrivning på fisket nu när det ändå är bara några dagar som behöver täckas med information ;-)
Minnet är lite dåligt, skyller på åldern..

#47 OFFLINE   Henka

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1091 Inlägg:

Skrivet 05 Aug 2010, 10:16

Visa inläggkjell på 08 Jul 2010, 05:00 sade:

södra delen på campingen där fiskar jag aldrig.kolla på bråtens camping hemsida så får du se den där öringen som campinggrannen släpade upp med kastspö utanför min plats

om det är denna fisk du syftar på http://bratenscampin...09/06/bild7.jpg
så är det en laxhona.

#48 OFFLINE   Ismo

Advanced Member

• Edgemember
  • 5546 Inlägg:

Skrivet 05 Aug 2010, 10:18

Visa inläggHenka på 05 Aug 2010, 10:16 sade:

om det är denna fisk du syftar på http://bratenscampin...09/06/bild7.jpg
så är det en laxhona.

..den är ju färdig grillad! :o
Livet är som ett Timglas!...förutom att en inte kan vända det.

#49 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 05 Aug 2010, 16:04

Visa inläggIsmo på 05 Aug 2010, 10:18 sade:

..den är ju färdig grillad! :o
2009 ;-)

#50 OFFLINE   Ismo

Advanced Member

• Edgemember
  • 5546 Inlägg:

Skrivet 05 Aug 2010, 16:25

Visa inläggKoljonen på 05 Aug 2010, 16:04 sade:

2009 ;-)

..men fortfarande färdig grillad.. :lol:
Livet är som ett Timglas!...förutom att en inte kan vända det.

#51 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 09 Aug 2010, 21:14

Tjena.
Jag kom hem igår från sysslebäck där fisket var lite trögt i början men drog igång på lördag eftermiddag igen, harren gick och nymfa så jag föreslår att se till att ha med sig superpuppa och några mörk gröna/ mörk olive kläckare men även en hel del tålamod om man inte känner till området väl. Fisken finns där men inte lika villiga att stiga upp som de var för en månad sen, inte heller lika "utspritt".

Det står på hemsidan att fisket är trögt, håller till viss del med men som reff kan jag säga att igår hade jag grymt bra fiske vid reningsverket men bara inom en lite mindre område.
Men när det är trögt så är det oxå riktigt trögt, i fredags när jag anlände fick jag endast 1st harr på hela kvällen, troligen berodde det på att vattennivån ändrade sig och även att vädret inte var riktigt bra.
Vattennivån var riktigt behaglig nu, inte för lite och inte heller för högt! Enligt mig, men sen får man oxå tänka på att beroende på vattennivån får man nya fiskeställen!

Lördag var seg på förmiddagen, eftermiddagen stod vi stilla på ett ställe där det helt plötsligt slog om och vi drog harr efter harr från samma ställe... Det var i princip då fisket drog igång rejält och höll i sig hela helgen.
Men som sagt, fisken är inte riktigt lika utspridd som det är när kallade vatten finns, nu får man istället hitta ställena där fisken står och väntar på föda!

Och i övrigt, sov inte i tält utan blev inbjuden att sova i husvagn vilket var riktigt trevligt som omväxling. Flugbindning vid frukostbordet och på kvällen blev det öl med div fiskehistorier. Trevliga Göteborgare!!! Samma göteborgare slåg nog rekord, minsta fisk som fångats i sysslebäck under 2010 fram till 08-08. Trodde själv att Kjell hade knytit på en streamer :P hahaha...

Skit fiske!

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar