Tjena.
Jag kom hem igår från sysslebäck där fisket var lite trögt i början men drog igång på lördag eftermiddag igen, harren gick och nymfa så jag föreslår att se till att ha med sig superpuppa och några mörk gröna/ mörk olive kläckare men även en hel del tålamod om man inte känner till området väl. Fisken finns där men inte lika villiga att stiga upp som de var för en månad sen, inte heller lika "utspritt".
Det står på hemsidan att fisket är trögt, håller till viss del med men som reff kan jag säga att igår hade jag grymt bra fiske vid reningsverket men bara inom en lite mindre område.
Men när det är trögt så är det oxå riktigt trögt, i fredags när jag anlände fick jag endast 1st harr på hela kvällen, troligen berodde det på att vattennivån ändrade sig och även att vädret inte var riktigt bra.
Vattennivån var riktigt behaglig nu, inte för lite och inte heller för högt! Enligt mig, men sen får man oxå tänka på att beroende på vattennivån får man nya fiskeställen!
Lördag var seg på förmiddagen, eftermiddagen stod vi stilla på ett ställe där det helt plötsligt slog om och vi drog harr efter harr från samma ställe... Det var i princip då fisket drog igång rejält och höll i sig hela helgen.
Men som sagt, fisken är inte riktigt lika utspridd som det är när kallade vatten finns, nu får man istället hitta ställena där fisken står och väntar på föda!
Och i övrigt, sov inte i tält utan blev inbjuden att sova i husvagn vilket var riktigt trevligt som omväxling. Flugbindning vid frukostbordet och på kvällen blev det öl med div fiskehistorier. Trevliga Göteborgare!!! Samma göteborgare slåg nog rekord, minsta fisk som fångats i sysslebäck under 2010 fram till 08-08. Trodde själv att Kjell hade knytit på en streamer

hahaha...
Skit fiske!