Hej allesammans!
Lite glad får man väl också vara ibland!
Kastträning i morse och tiotalet halvtaskiga kast mellan 28-30 meter.
Tog en paus för nu stämde det inte alls med bakkastet och inte med framkastet heller...för ivrig..på tok för ivrig.
Började om med kort linföring och började sakta öka med dubbeldraget.
Ett kast på 34,6 m och direkt efteråt ett kast på ganska exact 34 meter. Tafsarna sträckte fint och linan låg spikrak på gräsmattan.
Men nu det bästa ... ett kast på 35,2 meter och mitt PB och målet jag satte upp för året har jag nu nått!!!!
Spöt var 9` #6-7 Ron Thompson Wild River från 80-talets slut och linan den förlängda SA ED "gröna" varianten i #5 och tafslängden 3,2m. Lite synd var det att tafsen inte låg helt utsträckt så där tappade jag ca en halvmeter.
Ett nytt PB på 35,2 meter för mig är ett faktum och eftersom man bör avsluta med ett bra kast så fick det bli så.
Ni som kasttränar vet hur glad man blir när kastträningen börjar ge resultat och det är vad jag är just nu....rejält äkta glad!!! (Tack förresten till dig Seppo! ... utan dina goda råd hade detta nog inte hänt i år...ett varmt tack!)
Du borde ha stått här och sett det bakkastet och linbågen och höjden för linan i framkastet!!!!
Thight lines allesammans!
MVH//Eki (en rejält äkta glad Eki)
Redigerat av SalmonEki, 07 Aug 2010, 11:16.