Hoppa till innehåll

.

Emin Lager, Fiskedagbok och andra tokigheter..:)

56 replies to this topic

#1 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2010, 20:52

Tjena boys!

Då var det dags att fixa sig en liten fiskedagbok här på edgen, det är så skoj att läsa om andras erfarenheter och nya upptäckter ute bland vattnen.

Jag börjar lite blygsamt med gårdagens fiske i Kullsjön/Lerum.
Mening var att vi skulle ta en tur till Tidan i Tidaholm, men kompisen fick förhinder så det fick bli en eftermiddags tur till Kullsjön istället. Vilket visade sig att vara en fullträff!
Fisket startade bra för min vän Jan som krokade och återutsatte 5 fiskar innan jag ens hunnit dricka upp min kopp med kaffe och riggat spöt.
När jag äntligen vadat ut och lagt de första kasten så började det blå så innibänken..:(
Fisket dog av helt och det var nästan omöjligt att kasta, jag promenerade runt halva sjön men det blåste på och fisken ville inte ta.
Vi beslutade oss för att grilla och ta det lugnt istället, medan Janne grillade så kollade jag in buskar om sjösandsländorna fanns påplats för allt kändes rätt och som jag trodde, buskarna var fulla av sjösandsländor! Jag sa till Janne att slutar det blåsa så kommer det bli kanonfiske! En timma gick och vinden fortsatte som innan, Janne hoppade ur vadarna och beslöt sig för att ta det lugnt och ta lite kort och reta mig för att jag inte fått något (Konstigt att det ofta går över i någon sorts tävling!)
Då vände allt...<_<....vinden avtog och trädtopparna blev packade av sländor som dansade.
Det tog ca 30 min så började de första sländorna att sätta sig på ytan, då började vakfesten...:)

Jag hade ett så otroligt roligt fiske, jag lyckades dock bara landa 2 fiskar av de tiotalet fiskar som slängde sig över min fluga., tre st tog tafsen för mig...ja jag vet otroligt pinsamt..:D
Fisken tog så där sjuuukt hårt som de bara gör när de kalasar på dessa sländor. Vakfesten varade knappt en timma och sen kom knotten....då blev det dags för hemfärd!

En härlig dag och nu har precis damen här hemma placerat en av fiskarna i ugnen, så ikväll blir det ett vitt glas med saft...:D och regnbåge...B)
Jag slänger ut receptet senare, Nancy som hon heter här hemma är en enormt duktig fiskkock och jag gnäller inte över det...;)

Skitfiske!
/Emin Lager

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: kullsjon_emin_lager.jpg

Renodlad flugfiskebutik i hjärtat av Göteborg!
www.h2o-flugfiske.se
Vi finns på Ånäsvägen 19, välkomna in på en kopp kaffe!

#2 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2010, 21:02

Och flugan som jag körde med var denna...<_<
Näää nu kliar det i fisketarmen, måste ut igen innan Vulgatorna slutat dansa för gott denna säsongen!

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: mohican_on_black.jpg

www.h2o-flugfiske.se

#3 OFFLINE   Meritaimen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5319 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2010, 21:31

Visa inläggEmin Lager på Jun 17 2010, 22:02 sade:

Och flugan som jag körde med var denna...<_<
Näää nu kliar det i fisketarmen, måste ut igen innan Vulgatorna slutat dansa för gott denna säsongen!

Snygg fluga
Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

#4 OFFLINE   Kustis

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2481 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2010, 21:34

Vulgatafiske.................... <_<

#5 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2010, 23:38

Fisk i ugnen ihop med Koriander, vitlök, olivolja, citron och lite aivar kryddat med spiskummin, svartpeppar och salt...MUMMMA.... ^_^
Och detta ihop med potatis stekt i olivolja, timjan, mynta....Mumma det med..:wub:

Jag är löjligt mätt just nu, testa detta...var bland de godaste jag ätit i fiskväg!

/Emin

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: fisk_i_ugn.jpg

www.h2o-flugfiske.se

#6 OFFLINE   dolsson

Advanced Member

• Edgemember
  • 110 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2010, 23:52

Låter som ett härligt fiske, se upp får knotten bara :wub:.
Känner igen det där med att äta lite för mycket.

#7 OFFLINE   kai

Advanced Member

• Edgemember
  • 541 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 00:01

Härligt Emin! Vulgatafiske är svårslaget!

#8 OFFLINE   ulrik

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2263 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 05:49

Ja det är bara t å hålla med. Fiske då det är visuellt som nu, när sländorna dansar för en dag, är kärlek.
wise use and limit your catch

HÅVAR.se

#9 OFFLINE   Plinko-Plinko

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 06:39

Hade du upaljacen med dig ? :wub:

MVH Z

#10 OFFLINE   Ken

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1039 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 08:26

Visa inläggPlinko-Plinko på Jun 18 2010, 07:39 sade:

Hade du upaljacen med dig ? ^_^

MVH Z
...Kurva Riba! Plinko plinko :lol:....har packat upaljacen å drar till älvdalen för ännu mera Kurva Riba! få se om dom har lika tjuriga öringar där! :wub:

Mer fiske åt folket Emin/ upaljac!/ Evil!...snygg fluga btw, var har du köpt den? :D

#11 OFFLINE   Kamen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1841 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 08:30

Härligt Emin
Inte bara fisket/fisken som är viktig, lika viktigt o träffa o tjöta med nya människor.kastar kassst men njuter o får fisk ändå(ibland iaf:))

presentation av mej http://www.edgeflyfi...__1#entry155077

#12 OFFLINE   Joakim jocke8211 Ericsson

Advanced Member

• Edgemember
  • 8480 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 08:36

plinko plinko...

gött att läsa mannen..

//j
Varberg Bästkusten 4år närmre till 50 på + sidan, EFFA Licensierad Kast-Instruktör!

#13 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 09:00

ohhh har fågelungen plinki plinli hittat hit :wub:...när skall ni komma till götet då och besöka min flugbutik då...så kan vi ta en sväng upp till säveån och dricka plinki samt jaga lite öring!
ken...den har jag faktiskt bundit själv...^_^

idag skall det först jobbas i le butiqe. Sen blir det att plocka ihop grejorna. Tror jag skall smyga iväg ikväll på lite havsörings fiske. Men jag har kraftig beslutsångest.....skulle ju vara skoj att skicka ut en torris i kullsjön. Jaja man har ju några timmar på sig att fundera... Eller kanske lite laxfiske. Kompisen drog ju en på över åtta kg i viskan häromdagen. Ghaaa förmycket alternativ och för lite tid! :lol:
www.h2o-flugfiske.se

#14 OFFLINE   Ken

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1039 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 09:13

Visa inläggEmin Lager på Jun 18 2010, 10:00 sade:

ohhh har fågelungen plinki plinli hittat hit :wub:...när skall ni komma till götet då och besöka min flugbutik då...så kan vi ta en sväng upp till säveån och dricka plinki samt jaga lite öring!

idag skall det först jobbas i le butiqe. Sen blir det att plocka ihop grejorna. Tror jag skall smyga iväg ikväll på lite havsörings fiske. Men jag har kraftig beslutsångest.....skulle ju vara skoj att skicka ut en torris i kullsjön. Jaja man har ju några timmar på sig att fundera... Eller kanske lite laxfiske. Kompisen drog ju en på över åtta kg i viskan häromdagen. Ghaaa förmycket alternativ och för lite tid! :lol:

He he Klart du har gubben :D Trevlig helg på dig å SKETFISKE!

#15 OFFLINE   Ken

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1039 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 09:14

Visa inläggEmin Lager på Jun 18 2010, 10:00 sade:

PS har en liiiten skvätt Pelinkovac med mig till Älvdalen!...blir nästan helt nyktert eftersom vi ju har långt att köra på söndagen igen :D
men en liten Plinko hör ju till! DS

#16 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 09:49

Visa inläggV-Ken på Jun 18 2010, 09:14 sade:

PS har en liiiten skvätt Pelinkovac med mig till Älvdalen!...blir nästan helt nyktert eftersom vi ju har långt att köra på söndagen igen :wub:
men en liten Plinko hör ju till! DS
Ja en liten plinko faller nog ner...^_^
Jag trodde du var i ett konstant rus men då vet jag att du bara är som en fylletratt i personligheten... :D
Sket fiske på dig i Älvdalen! Skulle varit skoj att hänga med men jobb jobb jobb...:lol:
www.h2o-flugfiske.se

#17 OFFLINE   Ken

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1039 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 10:20

Jo.. med tanke på hur lite och sällan jag dricker alkohol nuförtiden så är det faktiskt ett personlighets/karraktärs problem....kan ju oxå vara för att jag inte är van?...fast efter 14 dagar hos Pedja så var man ganska hemtam igen, det ska erkännas...känns konstigt att inte få minst EN snapps till frukosten ^_^
For koncentration Only :wub:

#18 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 10:37

Visa inläggV-Ken på Jun 18 2010, 10:20 sade:

For koncentration Only :wub:
Easyyyy easyyyy.... ^_^
www.h2o-flugfiske.se

#19 OFFLINE   Plinko-Plinko

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Skrivet 18 Jun 2010, 19:05

Jebote easyyyyyyyyyy , klart vi skall träffas snart...

Jag har börjat slipa lite planer med min käre broder the bird-kid :wub:

Börja du med å ta några kurva ribbas så hörs vi sen..

Skakavac , hälsa Jan från mig också är du snäll !

Som sagt vi hörs

Vi skall hitta på något eller hur Keeeeeeeeeeeeeeeeeen ?

Plinko-Plinko

#20 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 19 Jun 2010, 08:18

Visa inläggPlinko-Plinko på Jun 18 2010, 19:05 sade:

Jebote easyyyyyyyyyy , klart vi skall träffas snart...

Jag har börjat slipa lite planer med min käre broder the bird-kid :D

Börja du med å ta några kurva ribbas så hörs vi sen..

Skakavac , hälsa Jan från mig också är du snäll !

Som sagt vi hörs

Vi skall hitta på något eller hur Keeeeeeeeeeeeeeeeeen ?

Plinko-Plinko
klart
vi skall hitta på något :wub: en helg i tidan skulle vara skoj ^_^ jag skall hälsa jan! Hälsa lill fågeln! Jebote easy :lol:
www.h2o-flugfiske.se

#21 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 19 Jun 2010, 09:40

Tjenare!

Idag sitter man fast i butiken och givetvis så hör kompisarna av sig på morgonkvisten och berättar att fisket är kanon både i Säveån och i sjöarna runtomkring.. :wub:
Fick ett sms att jag missar ett sjuhelsikes fiske....sjyst va!.. ^_^

Men snart är det dags för ett havsöringfiske på ett ställe som jag längtat efter hela säsongen.
Vi brukar fiska där efter midsommar och förra året hade vi ett kanonfiske med stor fisk upp mot 4-5 kg..:lol:
Vill någon hänga på så är det bara att anmäla sig i butiken, vi fiskar där varje måndag!

Kolla in öringen som min kollega Hans tog förra året, den jäkeln tappade även två som var större, jag var i en lax på runt 7-8 kg på mitt klass 6...jätte mycket jag hade att säga till om... :D
Vad skönt det är att säsongen äntligen har kommit igång, äntligen kan man blöta flugan på de platser man längtat efter under den kalla årstiden!
Näää nu är det dags att binda upp lite flugor och längta en vecka till!

/Emin Lager

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: Hans_3_9Kg.jpg

www.h2o-flugfiske.se

#22 OFFLINE   nenja

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1820 Inlägg:

Skrivet 19 Jun 2010, 09:49

Visa inläggEmin Lager på Jun 19 2010, 10:40 sade:

Tjenare!

Idag sitter man fast i butiken och givetvis så hör kompisarna av sig på morgonkvisten och berättar att fisket är kanon både i Säveån och i sjöarna runtomkring.. :wub:

Men snart är det dags för ett havsöringfiske på ett ställe som jag längtat efter hela säsongen.
Vi brukar fiska där efter midsommar och förra året hade vi ett kanonfiske med stor fisk upp mot 4-5 kg..:lol:
Vill någon hänga på så är det bara att anmäla sig i butiken, vi fiskar där varje måndag!

Kolla in öringen som min kollega Hans tog förra året, den jäkeln tappade även två som var större, jag var i en lax på runt 7-8 kg på mitt klass 6...jätte mycket jag hade att säga till om... :D
Vad skönt det är att säsongen äntligen har kommit igång, äntligen kan man blöta flugan på de platser man längtat efter under den kalla årstiden!

/Emin Lager

Låter ju inte dumt med kanonfiske, kläckte det sländor höger & vänster? :D
Stadig öring Hans bänt upp och visst är det skönt att det är säsong!

Ps. Har inga vettiga planer för dagen så om någon vill ta en liten sväng till någon av de "sjöarna runtomkring" eller kanske rent av bara tipsa om fiskeplats så är det varmt välkommet.

Detta inlägg har redigerats av nenja: 19 Jun 2010, 09:52

#23 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 19 Jun 2010, 10:10

Visa inläggnenja på Jun 19 2010, 09:49 sade:

Låter ju inte dumt med kanonfiske, kläckte det sländor höger & vänster? :wub:
Stadig öring Hans bänt upp och visst är det skönt att det är säsong!

Ps. Har inga vettiga planer för dagen så om någon vill ta en liten sväng till någon av de "sjöarna runtomkring" eller kanske rent av bara tipsa om fiskeplats så är det varmt välkommet.
Det kläcker helt ok men inte hysteriskt! Bästa tiden har varit kvällstid i sjöarna, mellan kl 18.00-22.00.Klart vi får planera in en fiskedag!
Jag är lite fullbokat närmsta tiden men skall se om jag kan hitta en lucka..^_^
www.h2o-flugfiske.se

#24 OFFLINE   Kamen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1841 Inlägg:

Skrivet 19 Jun 2010, 11:21

Härlig fisk o inte svårt o se var det var någonstans Emin :D

Hälsa Hans o gratta till den fina fisken

Tråkigt att du jobbar när vi andra e ute men så e det o vara proffs förmodar jag :D

Visa inläggEmin Lager på Jun 19 2010, 09:40 sade:

Tjenare!

Kolla in öringen som min kollega Hans tog förra året, den jäkeln tappade även två som var större, jag var i en lax på runt 7-8 kg på mitt klass 6...jätte mycket jag hade att säga till om... :P

/Emin Lager

Inte bara fisket/fisken som är viktig, lika viktigt o träffa o tjöta med nya människor.kastar kassst men njuter o får fisk ändå(ibland iaf:))

presentation av mej http://www.edgeflyfi...__1#entry155077

#25 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 21 Jun 2010, 09:19

Ja då var det dags för lite ledighet...inte idag.. :wub: ...men imorgon blir det en sväng till Tidan.. :D
Nu skall prylarna packas och askarna sorteras, varför blir man som ett litet barn varje gång det är dags för fiske... :)

Jag kommer med en fullständig rapport under morgondagen..:) Någon som varit där på sistone?
/Emin

Detta inlägg har redigerats av Emin Lager: 21 Jun 2010, 09:22

www.h2o-flugfiske.se

#26 OFFLINE   göteborgarn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 55 Inlägg:

Skrivet 24 Jun 2010, 10:09

är ganska säker på att det är du som sålde mig några riktigt fina flugor igår precis innan kvinnan ringde och började hetsa på lite ;)

Detta inlägg har redigerats av göteborgarn: 24 Jun 2010, 10:19

#27 OFFLINE   Beskman

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1043 Inlägg:

Skrivet 24 Jun 2010, 10:28

Visa inläggEmin Lager på Jun 19 2010, 10:40 sade:

Tjenare!

Idag sitter man fast i butiken och givetvis så hör kompisarna av sig på morgonkvisten och berättar att fisket är kanon både i Säveån och i sjöarna runtomkring.. ;)
Fick ett sms att jag missar ett sjuhelsikes fiske....sjyst va!.. :D

Vi brukar fiska där efter midsommar och förra året hade vi ett kanonfiske med stor fisk upp mot 4-5 kg..:D

Kolla in öringen som min kollega Hans tog förra året, den jäkeln tappade även två som var större, jag var i en lax på runt 7-8 kg på mitt klass 6...jätte mycket jag hade att säga till om... B)

/Emin Lager

Jag hänger gärna på och fiskar havsöring någon måndag framöver om jag lyckas frigöra tid. Måste man vara klädd i enbart produkter från H2O, eller går det bra med flanellskjorta och luffarhatt? :)

Visa inläggEmin Lager på Jun 21 2010, 10:19 sade:

Ja då var det dags för lite ledighet...inte idag.. ;) ...men imorgon blir det en sväng till Tidan.. :D
Nu skall prylarna packas och askarna sorteras, varför blir man som ett litet barn varje gång det är dags för fiske... B)

Jag kommer med en fullständig rapport under morgondagen..:) Någon som varit där på sistone?
/Emin

Aldrig varit där, men är nyfiken på hur det gick. Hur gick det?

//Joel

#28 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 24 Jun 2010, 11:18

Visa inläggBeskman på Jun 24 2010, 09:28 sade:

Jag hänger gärna på och fiskar havsöring någon måndag framöver om jag lyckas frigöra tid. Måste man vara klädd i enbart produkter från H2O, eller går det bra med flanellskjorta och luffarhatt? ;)

Aldrig varit där, men är nyfiken på hur det gick. Hur gick det?

//Joel
Klart du kan komma i andra kläder...men helst inte naket bara... ;)
Blev inget fiske för mig, vaknade kl 4 på morgonen och var sketa dålig, blev sängliggande hela dagen...:D
/Emin
www.h2o-flugfiske.se

#29 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3585 Inlägg:

Skrivet 24 Jun 2010, 11:20

Visa inlägggöteborgarn på Jun 24 2010, 09:09 sade:

är ganska säker på att det är du som sålde mig några riktigt fina flugor igår precis innan kvinnan ringde och började hetsa på lite ;)
Tjenare Göteborgarn...;)
De kommer funka klockrent...:D...Ja du hon stressa mig så innibänken, hon är höggravid och vi skulle till barnmorskan. Ja du skall bara veta vilket temperament kvinnor kan ha i det stadiet... :D
/Emin
www.h2o-flugfiske.se

#30 OFFLINE   Beskman

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1043 Inlägg:

Skrivet 24 Jun 2010, 11:54

Visa inläggEmin Lager på Jun 24 2010, 12:18 sade:

Klart du kan komma i andra kläder...men helst inte naket bara... ;)
Blev inget fiske för mig, vaknade kl 4 på morgonen och var sketa dålig, blev sängliggande hela dagen...;)
/Emin

G-string och luffarhatt kör jag på då, hehe.

Åh fy fan vad ruttet, men då fick du kanske lite välbehövlig vila...

//Joel

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar