Hoppa till innehåll

.

Korvmaffian 2010

2 replies to this topic

#1 OFFLINE   Keno

Advanced Member

• Edgemember
  • 77 Inlägg:

Skrivet 27 Jul 2010, 23:00

Korvmaffian lever !!! Det var länge sedan någon skrev något här så jag får väl berätta vad som händer. Sedan vårfisket i Em och mörrum har det mest blivit öring och regnbåge på hemmaplan. En trevlig dag vid våran klubbtjärn tillsammans med alla som bygger canespön på vintern. Vårat fadderbarn Säta ( kungen av forshaga ) stog för en bedrift att ta dom första fyra fiskarna för säsongen i Forshaga. Cane träffen i älvdalen representerades endast av 1 medlem ( Peter ) men jag tror att han sköttte sig med bravur :D Fyra medlemmar tillbringade den helgen i Forshaga . Fisket var trögt men vi slet hårt och det kom upp fyra fisk . Säta 2 G lax 6,7 och 6,8 kg. Keno G öring 5,9 kg . Zwargen K öring ca 3,5 kg. Anders fick också drilla fin lax men tyvärr gick tafsen. Förra veckan blev det ännu en tur till Forshaga för Keno Zwargen Anders nu med Säta som guide men fisken ville inte den dan. Nu på söndag åker jag och Zwargen till Orkla för 4 dagars fiske med förhoppning att kanske landa en Norge lax i år. Rapport kommer därifrån och kanske någon maffia medlem vill lågga ut lite bilder från säsongen i dagboken. Skitfiske alla edgare . Korvmaffian genom Keno
Member of Korvmaffian

#2 OFFLINE   Säta

Advanced Member

• Edgemember
  • 8288 Inlägg:

Skrivet 02 Aug 2010, 21:44

Tror Keno har drillat, idag, första dagen i orkla. Såg isf ut som det på MMSet jag fick av Gordon :)

Ingen vikt eller om det ens var riktig fisk. (över 3kg)

#3 OFFLINE   Säta

Advanced Member

• Edgemember
  • 8288 Inlägg:

Skrivet 03 Aug 2010, 08:51

Verkar segt i orkla.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar