.
Dags för ännu ett äventyr...
#1 OFFLINE
Skrivet 11 Aug 2010, 21:49
I år blir det två oskrivna kort. Vi ska besöka två ställen som inte ingår i ordinarie öringprogram, utan dessa har vi fått nys på då vi pratat med folk på plats. Det handlar om strömmar mellan stora sjöar, med sel och nackar. Vid strömmarnas ut- och inlopp i sjöarna finns det enligt uppgift god chans på röding, något jag aldrig fiskat på Kola. Och stora, smörgula, prickiga, starka öringar förstås!
Med i packningen finns två kompletta flytringar. Nu kan vi inte skylla på att fisken vakade för långt ut...
Och helt oplanerat har jag på tre dagar köpt först ett undervattenshus och sedan en begagnad Ixus som passar däri. Det är några år sedan jag hade med en vattentät kamera och jag hoppas att den här kombon levererar bättre blider än en billig vattentät kompakt.
Rapport följer.
// Johan
#2 OFFLINE
Skrivet 11 Aug 2010, 21:57
Trevlig resa förresten!..
Detta inlägg har redigerats av FlyFly: 11 Aug 2010, 21:58
One hook, two hookers...
#3 OFFLINE
Skrivet 11 Aug 2010, 22:17
#10 ONLINE
Skrivet 12 Aug 2010, 08:28
#11 OFFLINE
Skrivet 12 Aug 2010, 08:29
Jag blev förra veckan lovad att mitt visum skulle skickas rekommenderat i måndags, Jag skulle alltså ha det i tisdags. Gissa vad? Det kom inte. Kom det i onsdags? Nej! Jag ringde och de sade att det skickades i tisdags. Jag påpekade att det inte kommit och de bad att få återkomma. En timme senare ringer de upp och ursäktar sig - "Det låg visst kvar här". De lovade att skicka med express i går, och det hoppas jag verkligen att de gjorde. Ett ryskt visum klistras dessutom in direkt i passet (så kanske det alltid är?), vilket betyder att jag inte ens har mitt pass. Det blir en snärjig dag i morgon om mitt visum inte dyker upp idag!
Hur som heslt hann jag packa det mesta och binda några flugor i går kväll.
Om en timme åker jag hem och gluttar på locket till brevlådan...
#12 OFFLINE
Skrivet 12 Aug 2010, 08:33
presentation av mej http://www.edgeflyfi...__1#entry155077
#13 OFFLINE
Skrivet 12 Aug 2010, 09:03
/Tobbe
#15 OFFLINE
Skrivet 12 Aug 2010, 12:31
När jag kom hem och öppnade brevlådan låg det inget visum där, och en kall hand kramade mitt hjärta. På allvar funderade jag på om jag skulle komma iväg. Jag går med sänkt huvud och böjd rygg in i köket. Och där ligger det på bordet, mitt pass med inklistrat visum!
Dubbla postleveranser är skadligt för välbefinnandet. Posten hade varit och lämnat mitt visum, och frun hade tagit in det. När jag kom hem hade Bring varit där med sin leverans, och det var den jag hittade i lådan.
Nu kan jag koppla av...
#17 OFFLINE
Skrivet 12 Aug 2010, 13:46
Bigsalmon på 12 Aug 2010, 12:31 sade:
När jag kom hem och öppnade brevlådan låg det inget visum där, och en kall hand kramade mitt hjärta. På allvar funderade jag på om jag skulle komma iväg. Jag går med sänkt huvud och böjd rygg in i köket. Och där ligger det på bordet, mitt pass med inklistrat visum!
Dubbla postleveranser är skadligt för välbefinnandet. Posten hade varit och lämnat mitt visum, och frun hade tagit in det. När jag kom hem hade Bring varit där med sin leverans, och det var den jag hittade i lådan.
Nu kan jag koppla av...
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
#18 OFFLINE
Skrivet 13 Aug 2010, 08:26
kan försöka fota och visa senare...
#19 OFFLINE
Skrivet 13 Aug 2010, 08:33
Min nya sovsäck är ändå något att glädjas över. Väger hälften och är 1/3 i storlek av min gamla säck. Alltid något.
Jag hade en förhoppning om att klara mig med en mindre väska, men tji fick jag, Det blir den gamla vanliga hockeytrunken, lagad med silvertejp.
Tog mig tid nångång i natt att sätta min vid städet och fästa några tankar på en krok. Resultatet blev ganska grymt. Här plåtat med mobilkameran.
#20 OFFLINE
Skrivet 13 Aug 2010, 08:48
Bigsalmon på 13 Aug 2010, 08:33 sade:
Min nya sovsäck är ändå något att glädjas över. Väger hälften och är 1/3 i storlek av min gamla säck. Alltid något.
Jag hade en förhoppning om att klara mig med en mindre väska, men tji fick jag, Det blir den gamla vanliga hockeytrunken, lagad med silvertejp.
Tog mig tid nångång i natt att sätta min vid städet och fästa några tankar på en krok. Resultatet blev gansak grymt. Här plåtat med mobilkameran.
Hoppas resan blir kanon!
Den där flugan ser j*vligt giftig ut. . . Ska binda upp en för våra svenska öringar.
#21 OFFLINE
Skrivet 13 Aug 2010, 09:23
http://www.yr.no/ste...tidsvarsel.html
#22 OFFLINE
#23 OFFLINE
#24 OFFLINE
Skrivet 16 Sep 2010, 12:05
#25 OFFLINE
Skrivet 16 Sep 2010, 16:11
O'Meara på 16 Sep 2010, 12:05 sade:
Jag skrev ihop en grej från sommarens ryssfiske. Finns med bilder på Fiskenyheter.se.
Del 1: http://www.fiskenyhe...ter.php?id=1501
Del 2: http://www.fiskenyhe...ter.php?id=1509
// Johan
#26 OFFLINE
Skrivet 16 Sep 2010, 19:22
#27 OFFLINE
Skrivet 17 Sep 2010, 08:42
O'Meara på 16 Sep 2010, 19:22 sade:
Menar du 2011? Ja, vi kommer köra då, och jag har folk på kö tillräckligt för att fylla tre grupper. Skicka en intresseanmälan till johan@bigtrout.se om du är intresserad.
Räkna med att det hamnar på bortåt 30' inklusive allt från Stockholm så blir du iinte besviken när du får se prislappen. Det är inte klart vad resorna kommer kosta 2011, men de blir antagligen inte dyrare än i år. I år kostade det 22 900 NOK inkl chartrat plan från Arlanda.
MVH
// Johan
#28 OFFLINE
Skrivet 17 Sep 2010, 14:58
Bigsalmon på 17 Sep 2010, 08:42 sade:
Räkna med att det hamnar på bortåt 30' inklusive allt från Stockholm så blir du iinte besviken när du får se prislappen. Det är inte klart vad resorna kommer kosta 2011, men de blir antagligen inte dyrare än i år. I år kostade det 22 900 NOK inkl chartrat plan från Arlanda.
MVH
// Johan
Det borde ligga inom budgeten! Ska få iväg en intresseanmälan inom kort!
Mvh / Jimie (O'Meara)
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar