Hoppa till innehåll

Foto

Bökiga reklamationer?

33 svar till detta ämne

#31 OFFLINE   TechMark

TechMark

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 inlägg

Postad 09 Sep 2011, 08:42

Reklamerade flytklumpen på mitt då nyinköpta Loop Pikeboosterset pga tillverkningsskador på coatingen.
Nu gjordes reklamationen via butiken som köpet gjordes i så det tog ett par veckor innan ett helt ny förpackning med nyare modell av skjutlina samt flyt- och sjunkklumpar.
All heder åt Loop för den reklamationen.

#32 OFFLINE   mipert

mipert

Frontline Member

• Edgemember
  • 5777 inlägg

Postad 09 Sep 2011, 17:06

Det är fredag och jag vill sprida glädje.

Loop, Vision och Guideline är fantastiska på reklamationsärenden. Fantastiska!
min blogg "Dunkrok" om mitt fiske och mitt liv som flugbindare

Ekeby Sportfiskeklubb (där jag ansvarar för webbsida och fiskevårdande åtgärder)

Min artikel om klädsel i kyla

-Il pescatore pigro non cattura la trota-

#33 OFFLINE   falcon

falcon

Member

• Members
  • PipPip
  • 32 inlägg

Postad 09 Sep 2011, 18:41

sambon o ungarna hade använt fiske väskan som pall i hallen i sommras. jag åker 15 mil enkel skruvar på grejerna märker nya qadran11-12 gnisslar kopplar tafs o tub drar ut klumpen gnisslar som fan kollar rullen helt sne o vind jag bänder o vrider jag ska bara fiska gnisslar hela fiske kvällen. mailar guideline dom ber skicka inn qadran dan efter ringer en kille o frågar vad som hänt med rullen han skrattar o säger vi har skickat en ny rulle åt dig du har den i morgon dag . kanon service guideline

#34 OFFLINE   bonden

bonden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 inlägg

Postad 10 Sep 2011, 20:12

Köpte en Harvest 13,6 från Jakto vid mässan i Varberg april 2010, visningsex., 5 års garanti. Fiskade en månad senare i Mörrum, toppen gick av efter 15 minuter. Reklamerade till Jakto, blev lovad en ny topp genom HS-Import, som säljer dom spöna. Ett år senare i Jönköping pratade jag igen med dem, berättade att flugan hade hamnat i en kvist, och när jag skulle dra ner den gick den bara av. Det måste har funnits en spricka i toppen. Detta skulle fixas, inget problem. Ringde en månad senare igen, HS-Import gubben påstod då att det var mitt fel. Ringde Jakto gubben, och han tyckte det var en skandal och skulle fixa nytt. Såg sen på HS hemsida att 5-års garanti hade ändrats till fabriksgaranti, dvs. fel i tillverkningen. När det begav sig lät jag toppen fixas och fiskade vidare med 3 cm mindre, dag 2 gick ändbutten bort och på kvällen samma dag lossnade en ring i toppen. I år lossnade en ring i Örekil, har gjort om flera till. Har nu fortfarande inte fått ersättning. Så inte mera HS-Import för min del

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar