keester på 16 Apr 2011, 08:12 sade:
Till nästa gång ska jag försöka hitta något så att vi kan
markera startlinje, och linjer för distanserna.
Spön som inte är igång, kan man då lägga utanför startlinjen.
Mvh Juha
Bra idé Juha, tror det kan vara bra att markera upp lite kortare distanser också, inte bara från 20 m och uppåt, för egen del skulle jag önska att någon ex kunde stå vid ex 20 meters linjen och hjälpa mig/tala om för mig hur mycket lina jag bär vid olika moment i kastet, tänkte träna lite mer nästa gång om det är bra förhållanden att bara stå och bära lina och se hur mycket jag kan bära utan allt för mycket viftande, fokus blir att hitta lugnet i kastningen!
Hörs o synes, mvh Kingen
Staffan Dahlbom på 16 Apr 2011, 08:22 sade:
Va roligt att ni ses och tränar tillsammans. Också att ni verkar ha roligt då ni ses. Det är en värdefull dimension i ff världen

Nu ska jag på Scouthajk men är åter i morgon.
Vh
Staffan
Tjena Staffan! Kul att du tittade in i tråden, om du har vägarna förbi Stockholm någon gång får vi styra upp en träff så kan du bli en gästdeltagare om du så önskar, skulle vara trevligt!
Känslan säger mig att det iår blir betydligt flera träffar än vad vi hade förra året och i torsdags var det skitskoj att åter träffa grabbarna för lite träning, alla tar små/stora steg framåt, vi jobbar lite med olika saker, kommer med input/tips och utvecklas, bit för bit, meter för meter!
Hoppas du har det kul på hajken!
Mvh Kingen
MathiasL på 16 Apr 2011, 10:20 sade:
Jag kastade lite igår kväll och fick till det ganska bra igen. Fina tips jag fick av keester. När jag slutar dra fram framkastet för tidigt (tack för det flugkastinstruktionsböcker från 80-talet men ni lyckades inte paja allt) kan det bli riktigt bra.
Kul att du tar steg framåt Mathias och jag vet att Keester ofta kommer med bra tips, nästa gång tycker jag vi ska filma lite, inte kanske för att lägga ut på forumet, utan mer för att filma lite, kolla vad man gör, testa lite nytt, för egen del tycker jag det är ett utmärkt redskap för att utvecklas!
Hörs och synes, mvh Kingen