Hoppa till innehåll

.

Norra långevattnet

5 replies to this topic

#1 OFFLINE   MIKAC

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2546 Inlägg:

Skrivet 21 Aug 2010, 19:43

Någon som fiskar i denna sjö?

#2 OFFLINE   DojDoj

Advanced Member

• Edgemember
  • 2859 Inlägg:

Skrivet 21 Aug 2010, 19:48

Visa inläggMIKAC på 21 Aug 2010, 19:43 sade:

Någon som fiskar i denna sjö?
Fiskade där en del när jag pluggade i gbg. En trevlig sjö tycker jag, speciellt på hösten...

#3 OFFLINE   Emin Lager

Advanced Member

• Edgemember
  • 3587 Inlägg:

Skrivet 09 Sep 2010, 08:08

Har hört att de har enorma problem med tjuvfiske i sjön och att de skall kanske lägga ner regnbågsfisket i norra. Skulle behövas lite nya aktörer inom p&t sjöar, finns massor med fina sjöar men det är många som lagts ner :( östra långevattnet och lilla björketjärn var ju jättefina en gång i tiden. Synd att sportfiskarna slutade med dessa sjöar.
Renodlad flugfiskebutik i hjärtat av Göteborg!
www.h2o-flugfiske.se
Vi finns på Ånäsvägen 19, välkomna in på en kopp kaffe!

#4 OFFLINE   willenord95

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 Inlägg:

Skrivet 12 Oct 2010, 22:50

hade tänkt att ta mig en tur till detta vatten någon gång nu snarast.. då e frågan om det finns platser där man kan stå och flugfiske UTAN vadare ?? e rätt nybörjare så har inte hunnit inköpa mig ett par vadare än. är det nån som varit där nyigen och fiskat?? och behöver man vadare?? och flugval e jag verkligen skit dålig på så om nån kan ge mig lite tips om flugor som funkar vi den här tiden av året ? :)

//william :)

#5 OFFLINE   andez

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1148 Inlägg:

Skrivet 13 Oct 2010, 07:06

Visa inläggwillenord95 på 12 Oct 2010, 22:50 sade:

hade tänkt att ta mig en tur till detta vatten någon gång nu snarast.. då e frågan om det finns platser där man kan stå och flugfiske UTAN vadare ?? e rätt nybörjare så har inte hunnit inköpa mig ett par vadare än. är det nån som varit där nyigen och fiskat?? och behöver man vadare?? och flugval e jag verkligen skit dålig på så om nån kan ge mig lite tips om flugor som funkar vi den här tiden av året ? :)

//william :)

Till vänster när du kommer upp till sjön finns en vik med en stenudde på bortre sidan .. från den kan du fiska utan vadare. Där finns oftats fisk också. Testa myggpuppor med nappindikator eller myggkläckare om det vakar. På bortre sidan av sjön om du kommer från öisgården finns en grillplats på ytterliggare en stenudde, den borde också gå att fiska från utan vadare.
Postad bild
"Ones in a lifetime your best cast meets the perfect drift and your fly dosen't matter”
troutwaters.se - wild trout flyfishing

#6 OFFLINE   Tobban

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Skrivet 23 Apr 2011, 16:44

Var uppe en sväng idag, helt dött... inte ett vak eller tecken på liv, bara en massa lösa hundar å skrikande ungar! 150 spänn för att fiska i en sopptipp/badsjö där de dessutom inte verkar finnas nån fisk..... inte en chans att jag sätter min fot vid detta vatten igen!!!!
don´t go with the flow just go with the go!!

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar