Hoppa till innehåll

.

Va faan!? Nästa aof...

8 replies to this topic

#1 OFFLINE   jeppe

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2585 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 08:40

I slutet av tidningen brukar det flaggas för vad som komma skall i nästa nummer. Höll på att tappa hakan när jag läser om en kommande artikel om havsöringsfisket på österlen. Numret kommer ut den 2:e november, MITT I FREDNINGSTIDEN!!! Är det vettigt???? Även om det skulle framgå i artikeln att havsöringen är fredad är timingen urusel. Vi har nog problem med tjuvfiskande under denna perioden av både nät och "sportfiskare". Ska Sveriges största flugfisketidning syssla med sådant? Jag har naturligtvis mejlat redaktionen och väntar på svar. Vad tycker ni?
www.medfluga.se

#2 OFFLINE   Jonas

Kick Ass - Hero Member

• Root Admin
  • 5963 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 08:49

Spontant har jag svårt att se ett problem med det? Vill man inte läsa om fisket så man hinner förbereda sig med rätt utrustning (kanske står om någon ny teknik?) och de senaste flugorna innan man börjar fiska? Det är väl ändå premiär 1:a januari?

Visa inläggjeppe på 31 Aug 2010, 08:40 sade:

I slutet av tidningen brukar det flaggas för vad som komma skall i nästa nummer. Höll på att tappa hakan när jag läser om en kommande artikel om havsöringsfisket på österlen. Numret kommer ut den 2:e november, MITT I FREDNINGSTIDEN!!! Är det vettigt???? Även om det skulle framgå i artikeln att havsöringen är fredad är timingen urusel. Vi har nog problem med tjuvfiskande under denna perioden av både nät och "sportfiskare". Ska Sveriges största flugfisketidning syssla med sådant? Jag har naturligtvis mejlat redaktionen och väntar på svar. Vad tycker ni?

Vänliga hälsningar
Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com

#3 OFFLINE   FlyFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4440 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 08:53

Visa inläggjeppe på 31 Aug 2010, 08:40 sade:

Rätt korkat. Man får väl hoppas att det förklaras jävligt noggrant om att fisket börjar den 1jan, och att allt fiske innan är förbjudet.

Jag retar mig mest på att "mina" spots kan vara ockuperade när jag kommer ner för en tur.. ^_^

Detta inlägg har redigerats av FlyFly: 31 Aug 2010, 08:54

Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll

One hook, two hookers...

#4 OFFLINE   jeppe

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2585 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 09:21

Visa inläggJonas på 31 Aug 2010, 08:49 sade:

Spontant har jag svårt att se ett problem med det? Vill man inte läsa om fisket så man hinner förbereda sig med rätt utrustning (kanske står om någon ny teknik?) och de senaste flugorna innan man börjar fiska? Det är väl ändå premiär 1:a januari?

Ja och nej.

Ofta är tidningarna sena med sina artiklar dvs de kommer ofta mitt i respektive säsong så man inte riktigt hinner peppa, binda flugor och reka, i det fallet håller jag med dig fullständigt. Problematiken kvarstår dock med fiske vid fredningstid som inte främjar fisket på något sätt. Nu har jag inte läst artikeln än men tycker att det är något motsägelsefullt att släppa den under den tiden. Det är väl inte speciellt trevligt med en artikel med en stor varningsskylt som säger: Kom och fiska men inte än på två månader.
www.medfluga.se

#5 OFFLINE   ENEL

Advanced Member

• Edgemember+
  • 671 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 10:40

de e ju inte fredning i hela sverige väl?

#6 OFFLINE   FlyFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4440 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 10:51

Visa inläggENEL på 31 Aug 2010, 10:40 sade:

de e ju inte fredning i hela sverige väl?
Noop.
Men artikeln handlar om Österlen i Skåne. ;)

One hook, two hookers...

#7 OFFLINE   FlyFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4440 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 11:19

Ska förresten ta en tur ner ikväll...de stora går nära nu!!! :o

15 dagar kvar!!

One hook, two hookers...

#8 ONLINE   Czech

Advanced Member

• Edgemember+
  • 3302 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 11:23

Visa inläggFlyFly på 31 Aug 2010, 11:19 sade:

Ska förresten ta en tur ner ikväll...de stora går nära nu!!! :o

15 dagar kvar!!

Ja, upp till bevis nu att Östkusten kan leverera större fiskar än västkusten i år... :ph34r:

#9 OFFLINE   FlyFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4440 Inlägg:

Skrivet 31 Aug 2010, 11:25

Visa inläggCzech på 31 Aug 2010, 11:23 sade:

Ja, upp till bevis nu att Östkusten kan leverera större fiskar än västkusten i år... :ph34r:
Det tas ju större varje kväll i Mörrum...som kommer från östkusten. B)

Men visst, jag kan väl hooka up nåt om det skulle behövas. ^_^

One hook, two hookers...

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar