Henka på 03 Sep 2010, 21:01 sade:
.
Tillåtet att övningskasta utan fiskekort ?
#63 OFFLINE
Skrivet 03 Sep 2010, 21:51
Thomas L på 03 Sep 2010, 18:05 sade:
Ibland kommer det folk och simmar där och vad jag vet så har ingen fått en fläskläpp än men folk är säkert mer intoleranta annorstädes än i Värmland.
Fiske är inte den heligaste aktiviteten vid vatten. Fast en del tycks tro det
..jo nog simmades det när även jag var på besök,skreks å tjoades..om det nu berodde på vattentempen lr. ev. priit! ..vet jag ej..
Har tränat mången vår utan fiskekort,när fisketillsyningsman dykt upp...visat tussen å tränat vidare...
#64 OFFLINE
#66 OFFLINE
Skrivet 03 Sep 2010, 22:04
#67 OFFLINE
Skrivet 03 Sep 2010, 22:59
trigger hammer på 03 Sep 2010, 21:00 sade:
Du tycks ha en stor vilja att förstöra för andra när du har sån iver att uppsöka och sabba och det säger mig allt om vad du är för typ. Alternativt kan du va en lögnare förståss som inte menar vad du säger
#68 OFFLINE
Skrivet 03 Sep 2010, 23:59
#69 ONLINE
Skrivet 04 Sep 2010, 05:18
Thomas L på 03 Sep 2010, 22:59 sade:
Du tycks ha en stor vilja att förstöra för andra när du har sån iver att uppsöka och sabba och det säger mig allt om vad du är för typ. Alternativt kan du va en lögnare förståss som inte menar vad du säger
#71 OFFLINE
Skrivet 04 Sep 2010, 08:58
trigger hammer på 04 Sep 2010, 05:18 sade:
#72 OFFLINE
Skrivet 04 Sep 2010, 09:02
Runarsson på 03 Sep 2010, 23:59 sade:
Själv har jag bara ställt frågor och framfört mina spekulationer (inga attacker alls) medans han kommer med hot om att han ska göra det och det, vojne vovne
#74 ONLINE
Skrivet 04 Sep 2010, 09:26
Thomas L på 04 Sep 2010, 09:02 sade:
Själv har jag bara ställt frågor och framfört mina spekulationer (inga attacker alls) medans han kommer med hot om att han ska göra det och det, vojne vovne
Sista ordet i denna frågan från mig, är det lämpligt att i samtliga sorters vatten utöva kasträning? jag kan inte bara säga javisst så är det utan att det finns någon annan fiskare som blir störd av det?.Att vi alla drabbas av att komma i kontakt med andra former av vattenaktiviteter när vi fiskar får man ju som sagt räkna med och ibland kan det ju vara störande andra gånger inte alls och det är inget att säga om det utan bara att gilla läget.
Men i vissa vatten kan det faktiskt uppstå intresse konflikt mellan fiskare och andra personer som vill utnyttja vattnet för annat och vem skall då ge vika?, jag har som tillsyningsman kommit inför dessa situationer där fiskare har ansett sig blivit störda i sitt fiske och upplevelse, jag har ju då bett de som betett sig störande att låta bli just med den aktiviteten men! det är också det enda man kan göra om det inte står så att endast fiske får ske i vattendraget.
Som sagt vi har alla olika möligheter att träna på kastning men jag kan inte förstå att man prompt måste träna på kastning i välbesökta kortvatten om man har andra lättillgängliga alternativ
Ja du Thomas vi ser olika på saken och det är helt ok
Detta inlägg har redigerats av trigger hammer: 04 Sep 2010, 09:29
#75 OFFLINE
Skrivet 04 Sep 2010, 10:21
Det viktigaste för mig är närhet till träningsvattnet och att jag kan utföra träningen utan att störa fiskande eller badande ja andra aktiviteter. Jag skulle ju inte när jag har vatten innom ett par 100m som fyller det kriteriet åka miltals för att prova ett spö eller en spö-lina-kombination. Kan inte vara ett miljövänligt alternativ och åka över ån efter vatten
Om nån ligger och skjuter runt mig när jag fiskar så låter det mycket allvarligt och bör enligt min mening polisanmälas. Det skulle jag göra iaf...
#76 OFFLINE
Skrivet 04 Sep 2010, 21:43
S
#77 OFFLINE
Skrivet 05 Sep 2010, 01:30
#78 OFFLINE
Skrivet 09 May 2011, 17:24
Imorse ringde jag Sjölyckan vid Delsjön och fick svar att det är tillåtet att kasta i syfte att träna så länge man har ingen krok på tafsen.
Kort och precis svar.
/RB
#79 OFFLINE
Skrivet 09 May 2011, 17:54
-Tror tyvärr det finns nån enstaka bajshjärna där ute som kanske kan slinta lite med linklipparn om man formulerar sig så där!
(skit för den som smiskat loss fluffen med mitt alternativ förstås
Detta inlägg har redigerats av Fredrik-flugarn: 09 May 2011, 17:55
#80 OFFLINE
Skrivet 09 May 2011, 18:55
-För rätt kan jag ju inte ha!
#81 OFFLINE
#82 OFFLINE
Skrivet 09 May 2011, 22:16
Har man inget drag, fluga eller krok, så kommer mao i alla fall inte JAG bråka med någon som träningskastar.
Tror inte heller det finns laga grund att avhysa någon som träningskastar vid vattnet, man måste ju t.ex få träna rollkast, speykast osv, där linan eller tafsen ska dragga lite i vattnet om jag inte har helt fel?
#83 OFFLINE
Skrivet 09 May 2011, 22:44
Fredrik-flugarn på 09 May 2011, 17:54 sade:
-Tror tyvärr det finns nån enstaka bajshjärna där ute som kanske kan slinta lite med linklipparn om man formulerar sig så där!
(skit för den som smiskat loss fluffen med mitt alternativ förstås
Kan någon genomföra en ctrl+p på det inlägget och klistra fast det i lagboken?
Man ser och känner när man tappar en garntofs, om inte annat kan man ju se efter ibland. Risken för att oskyldiga råkar illa ut känns liten. ^^
#84 OFFLINE
Skrivet 10 May 2011, 04:28
-Men näbbgädda är det väl rätt glest med i klubbsjörana
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar