Hoppa till innehåll

.

Havsöring GBg:s området

21744 replies to this topic

#21721 OFFLINE   salomontrutta

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 586 Inlägg:

Skrivet 22 May 2012, 19:41

Prova att öka hastigheten, det kanske hjälper.

Mvh ola

#21722 OFFLINE   Thomas D

Advanced Member

• Edgemember
  • 2095 Inlägg:

Skrivet 22 May 2012, 19:48

Visa inläggsalomontrutta på 22 May 2012, 19:41 sade:

Mvh ola
Det har du rätt i, senaste tiden så har det varit snabb intagning som gällt.

Detta inlägg har redigerats av Thomas D: 22 May 2012, 19:49

#21723 OFFLINE   Jonas-a

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 299 Inlägg:

Skrivet 22 May 2012, 19:50

Visa inläggsalomontrutta på 22 May 2012, 19:41 sade:

Mvh ola

okej då ska jag testa det=) tack för tipsen

#21724 OFFLINE   deGothia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 474 Inlägg:

Skrivet 22 May 2012, 20:44

salmo prutta på 22 May 2012, 17:39 sade:

Blev inget där jag stod då vi skiljdes åt. Gick sedan tillbaka och var tvungen att prova några kast pga ljudliga vak. Kastade med hjälp av hörsel på ett större vak strax innan färjan, den högg då flugan landade och drog ut till backingen och klev av. Allt tog ca fem sekunder.

Bilen gick som ett skott! :blush:

Rickard.
Sälen kanske? ;)
"at the end of the line..."

#21725 OFFLINE   deGothia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 474 Inlägg:

Skrivet 22 May 2012, 20:47

Jonas-a på 22 May 2012, 19:19 sade:

då blir det testa med flytlina idag hade sjuklina igår men dom följde bara med in o skulle hugga när jag drog upp flugan. men jag kanske kör med för små flugor?` jag kör med en liten svart fluga med ice dub uv black som kropp men krok #6
#6 krok? Testa en mindre, särskilt om dom bara följer efter.

#21726 OFFLINE   Jonas-a

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 299 Inlägg:

Skrivet 22 May 2012, 22:35

Visa inläggdeGothia på 22 May 2012, 20:47 sade:

#6 krok? Testa en mindre, särskilt om dom bara följer efter.

en 8 blir det bättre tro?

#21727 OFFLINE   Hot_Chili

Newbie

• Members
  • Pip
  • 7 Inlägg:

Skrivet Igår, 01:09

Hemkommen efter en kvälls/nattpass mellan 22.00 och 01.30.
Tillbringade hela kvällen på den liten "ö" som syns i min profilbild.
Blev en trippel med Simpa, Sej och HÖ, tyvärr under måttet.
De tog på svart Zonker och en liten svart cigarr.
Kasta i mörkret är inte helt enkelt, lite trassel ibland, men klarade mig utan att använda pannlampan.

#21728 OFFLINE   herrhellman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 175 Inlägg:

Skrivet Igår, 01:09

En kort kvällstur i Åsa, lyckades fippla bort en öring i 2 kilosklassen precis inne vid land, tappade även en mindre, massor av näbbgäddor som störde, krokade av en puttetorsk...
Limit your kill

#21729 OFFLINE   deGothia

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 474 Inlägg:

Skrivet Igår, 05:41

Jonas-a på 22 May 2012, 22:35 sade:

en 8 blir det bättre tro?
#14 funkar ännu bättre. :)

#21730 OFFLINE   Hamrå

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 406 Inlägg:

Skrivet Igår, 10:07

Slängde upp en bindbeskrivning på ett maskmönster som verkligen levererat den senaste tiden. Påminner om alla vanliga marabou-maskar som redan finns, men är lite mer transparent i vattnet och med segmenterad kropp. Senaste öringen som svalde flugan vakade en meter från land mitt på dagen (blåsigt, västliga vindar). Kröp ihop på marken och la flugan bredvid vakringen. P.g.a den hårda blåste drogs linan upp ur vattnet och flugan svävade någon decimeter över ytan. Då kommer en öring (1.4 kg), kastar sig upp i luften och klipper flugjäkeln. Vackraste öringen hittils i år Kompisen fick även han en godkänd på samma mask. Strl. 12 märkligt nog. Ja ja, gött med kvällfisket nu! Bindbeskrivning finns på vår hemsida...
http://www.jazzandflyfishing.com Kolla in trailern till filmen, bloggen, foton, idiotklipp, länkar...

#21731 OFFLINE   Jonas-a

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 299 Inlägg:

Skrivet Igår, 10:13

Visa inläggHamrå på 23 May 2012, 10:07 sade:

Slängde upp en bindbeskrivning på ett maskmönster som verkligen levererat den senaste tiden. Påminner om alla vanliga marabou-maskar som redan finns, men är lite mer transparent i vattnet och med segmenterad kropp. Senaste öringen som svalde flugan vakade en meter från land mitt på dagen (blåsigt, västliga vindar). Kröp ihop på marken och la flugan bredvid vakringen. P.g.a den hårda blåste drogs linan upp ur vattnet och flugan svävade någon decimeter över ytan. Då kommer en öring (1.4 kg), kastar sig upp i luften och klipper flugjäkeln. Vackraste öringen hittils i år Kompisen fick även han en godkänd på samma mask. Strl. 12 märkligt nog. Ja ja, gött med kvällfisket nu! Bindbeskrivning finns på vår hemsida...

låter riktigt coolt o se när den hoppade upp o tog den,
tack för tipset ska ta o binda upp lite såna o testa.=)

#21732 OFFLINE   Tiger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 329 Inlägg:

Skrivet Igår, 12:26

Visa inläggdeGothia på 23 May 2012, 05:41 sade:

#14 funkar ännu bättre. :)

De ser bra i mörkret. Har fått på märla i nästan nattmörker. Men stora flugor strl 1-2 har också fungerat, tråkigare att C&Ra med dessa dock.

#21733 OFFLINE   Havsula

Member

• Members
  • PipPip
  • 26 Inlägg:

Skrivet Idag, 08:28

Visa inläggherrhellman på 23 May 2012, 01:09 sade:

En kort kvällstur i Åsa, lyckades fippla bort en öring i 2 kilosklassen precis inne vid land, tappade även en mindre, massor av näbbgäddor som störde, krokade av en puttetorsk...

Det var dig jag pratade med på kvällen när vi var på väg hem. Var ute en sväng på samma plats/tid fick några stycken runt 35-40 och en på 48.

#21734 OFFLINE   Jonas-a

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 299 Inlägg:

Skrivet Idag, 10:23

skulle ut igår o ta kvälls fiske o lite natten i en fin vik kommer ditt ligger det tre nät över hela viken o ett nät ligger i en ränna där det brukar vara bra med ström, men klart ringde jag kb som kom ut o tog bort det satt tillomed kvar o väntade på dom skulle köra ut till ön jag var på. dom tackade för jag ringde o sa bara ringa om du kommer fler=)..
klart jag kommer ringa blir nog många gånger denna sommaren dom får köra ut till ön

#21735 OFFLINE   salmo prutta

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 502 Inlägg:

Skrivet Idag, 10:25

Visa inläggJonas-a på 24 May 2012, 10:23 sade:

skulle ut igår o ta kvälls fiske o lite natten i en fin vik kommer ditt ligger det tre nät över hela viken o ett nät ligger i en ränna där det brukar vara bra med ström, men klart ringde jag kb som kom ut o tog bort det satt tillomed kvar o väntade på dom skulle köra ut till ön jag var på. dom tackade för jag ringde o sa bara ringa om du kommer fler=)..
klart jag kommer ringa blir nog många gånger denna sommaren dom får köra ut till ön

Havsöringens egen Robin Hood!
:wub: :wub: :wub:

Rickard.
När den vise pekar på månen, ser dåren på fingret.

#21736 OFFLINE   Thomas D

Advanced Member

• Edgemember
  • 2095 Inlägg:

Skrivet Idag, 10:25

Skönt att det blev resultat och näten kom bort

#21737 OFFLINE   Jonas-a

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 299 Inlägg:

Skrivet Idag, 10:28

Visa inläggsalmo prutta på 24 May 2012, 10:25 sade:

Havsöringens egen Robin Hood!
:wub: :wub: :wub:

Rickard.

måste ju finnas nån för dom med ju hehe..

Visa inläggThomas D på 24 May 2012, 10:25 sade:

Skönt att det blev resultat och näten kom bort

ja verkligen är rätt trött på dom jävla näten men vet dom legat där två dagar men dom tar upp den på morgonen o lägger i den på kvällen igen på samma ställe så det har nog levererat fisk annars lägger man inte på samma ställe två dagar tycker man.

#21738 OFFLINE   Meritaimen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5939 Inlägg:

Skrivet Idag, 11:01

Bra Jobbat Jonas. :) :) :)
Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

#21739 OFFLINE   Anders H

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 Inlägg:

Skrivet Idag, 14:32

Har en fråga angående näten! Vill bara klargöra för alla att jag inte heller gillar nät men vill bara vara lite objektiv.
Varför tog dom bort näten? Var dom inte märkta, fel maskstorlek eller för långa? Finns inga andra regler vad jag vet.

Hade för övrigt ett ok fiske i Tisdags kväll. 2 runda silverblanka, en som slet sig och en del nafs. Det är inte varje dag i maj man kan fiska i t-shirt fram till kl 21.00

#21740 OFFLINE   Grissly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 168 Inlägg:

Skrivet Idag, 14:59

Rörös egen nätröjare.Kör hårt Jonas. :)

#21741 OFFLINE   Jonas-a

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 299 Inlägg:

Skrivet Idag, 15:14

Visa inläggGrissly på 24 May 2012, 14:59 sade:

Rörös egen nätröjare.Kör hårt Jonas. :)

tack ja verkligen här ska inte ligga några nät inte hehe.. =)

#21742 OFFLINE   Tiger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 329 Inlägg:

Skrivet Idag, 15:36

Drog en härlig badtur i den 30gradiga värmen igår. Passade på o fiska lite, badbrallor o barfota - svingött! Väntade ut sjunklinan och tog sen hem fiskimitationerna från djupet. Lyckades landa 6 torskar(15-40cm) o tappa några långt ner. Nästan fler kast som gav fisk än kast som inte gjorde det kändes det som.

Öringen uteblev helt men satt o pratade på klippan med en kompis och då stryker en 60+ öring förbi nära ytan och längs med land i beslutsam takt, såg hela fisken flera sekunder i det klara vattnet. Ångrar att jag inte hade spöt i handen och fisken simmade vidare lika fort som den dök upp.

#21743 OFFLINE   Hamrå

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 406 Inlägg:

Skrivet Idag, 18:13

Monsteröring fångad...

... i nät dessvärre! Farsans kompis har en bekant som lägger lite nät efter plattfisk då och då ute i Göteborgs skärgård. För några dagar sedan fick den här gubben en öring som bifångst. En enorm öring. En äldre herre från fiskeriverket ringdes dit för att fastställa att det verkligen var en öring och ingen lax. Det var en öring. Längd = 95 cm!!
Vikt = 9.5 kg. Tänk på detta nästa gång ni fiskar - de stora asen finns även hos oss! Vilken jäkla best! Den togs på sju meters djup enligt farsan. Ska luska lite efter bilder!
http://www.jazzandflyfishing.com Kolla in trailern till filmen, bloggen, foton, idiotklipp, länkar...

#21744 OFFLINE   essen

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Skrivet Idag, 18:16

Fram med lite bilder :) . Sjukt stor ju! :blink:

#21745 ONLINE   Kiwawa

Advanced Member

• Edgemember+
  • 469 Inlägg:

Skrivet Idag, 18:25

Mycket bra gjort!

Svara

12 användare läser detta ämne

5 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar