.
Tjuvfiskare tagna på bar gärning i Lungsjöån men straffbefriade!
#1 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 19:45
Polisen kom för att göra en polisanmälan men polisen sa direkt att detta kommer att läggas ner pga att dom var från utlandet. Det skulle bli för dyrt enligt åklagaren men om det hade varit svenskar hade det inte varit några problem... Vad i helvete ger det för signaler!
Anmälan gjordes och polisen fick följa med letterna till insjön ca 5 mil för att kontrollera deras pass, till ingen nytta alls i slutändan!
Sverige är ibland riktigt förvirrande!
www.flyfisher.nu
#2 ONLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 19:57
hagborg på 20 Sep 2010, 19:45 sade:
Polisen kom för att göra en polisanmälan men polisen sa direkt att detta kommer att läggas ner pga att dom var från utlandet. Det skulle bli för dyrt enligt åklagaren men om det hade varit svenskar hade det inte varit några problem... Vad i helvete ger det för signaler!
Anmälan gjordes och polisen fick följa med letterna till insjön ca 5 mil för att kontrollera deras pass, till ingen nytta alls i slutändan!
Aj då. Insjön. Då får vi öka kontrollerna på våra sjöar också då. Misstänker tjyvfiske även där. T.o.m i odlingen.
Det är förjävligt att det inte ska gå att klämma ditt även utländska lagbrytare.
Man får hoppas att dom inte hann ställa till med för mycket elände hos er innan du kom på dom.
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....
#3 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 20:01
flyfisher30 på 20 Sep 2010, 19:57 sade:
Det är förjävligt att det inte ska gå att klämma ditt även utländska lagbrytare.
Man får hoppas att dom inte hann ställa till med för mycket elände hos er innan du kom på dom.
Vet ej hur mycket dom fisket tidigare då dom passerar där varje dag då dom jobbar med att röja skog i Marnäs ca 5 km bort.
www.flyfisher.nu
#4 ONLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 20:06
hagborg på 20 Sep 2010, 20:01 sade:
Vet ej hur mycket dom fisket tidigare då dom passerar där varje dag då dom jobbar med att röja skog i Marnäs ca 5 km bort.
Tur i oturen skulle man kunna säga men det gör ju ingen gladare. Fan...det läggs ner massor med tid och pengar och sen ska man få lov att ta i sån här skit. Det gör mig oerhört förbannad.
Jag kan tänka mig hur det känns hos er nu. Innebär en massa extra tid till övervakning framöver. Det lär ju inte avskräckt dom när det i princip är fritt fram. Hoppas det löser sig i allafall. Vore ju synd att få lov att inhandla baseboll trä.
Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....
#6 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 20:20
Och så jäkla svenskt.
Tjuvfiska i ett annat land, får du se vad som händer.
Det är så tråkigt att höra sånt här.
Folk sliter och jobbar med sina vatten, lägger ner tid och pengar.
Och sen ska det vara så här...
Vad skickar det här för signaler...??
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/
#7 ONLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 20:36
#8 ONLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 20:40
Hur kan polisen säga vad åklagaren kommer att göra. Dom skall göra en utredning som sedan åklagaren skall ta ställning till. Snacka om att göra det enkelt för sig.
Det är så det kokar i en.
Polisen skall ju göra sitt jobb och varför skall dessa människor särbehandlas?
#9 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 21:02
trigger hammer på 20 Sep 2010, 20:36 sade:
I somras var vi uppe vid Lainio-älven och fiskade. Bodde i tält vid älven skapligt långt ut i vildmarken. En eftermiddag kom det en polishelikopter som cirklade flera varv runt vårat läger. Vi fick höra senare att Kiruna-polisen hade varit ute och jagat tjuvfiskare. Så i Kiruna så har i alla fall sheriffen resurser
/Hamrin
#10 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 21:24
Detta inlägg har redigerats av Asplund: 20 Sep 2010, 21:24
#12 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 21:35
Asplund på 20 Sep 2010, 21:24 sade:
Korrekt, det är ej polisens sak att sia om utgången och det finns inget de kan åberopa som ger dem den rätten.
Stå på dig, Jonas. I det här fallet skulle jag rikta en anmälan mot polisen. De är ingen dömande instans, polisen får aldrig leka åklagare.
Sedan kan ju fallet i slutändan läggas ner, men det är en senare fråga.
Detta inlägg har redigerats av Hank: 20 Sep 2010, 21:38
#13 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 21:41
Hank på 20 Sep 2010, 21:35 sade:
Stå på dig, Jonas. I det här fallet skulle jag rikta en anmälan mot polisen. De är ingen dömande instans, polisen får aldrig leka åklagare.
Sedan kan ju fallet i slutändan läggas ner, men det är en senare fråga.
/Hamrin
#14 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 21:45
hamrin på 20 Sep 2010, 21:41 sade:
/Hamrin
Det kan inte anses bagatellartat, vilket kan föranleda rapporteftergift, om man säger sig ha kunnat gå vidare med anmälan om personerna i fråga var svenska medborgare.
#16 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 22:22
spawn på 20 Sep 2010, 21:51 sade:
Mvh
Peter
Vill gärna ha numret!
Vill bli kvitt dessa skithögar som sabbar för alla i längden!
www.flyfisher.nu
#17 OFFLINE
Skrivet 20 Sep 2010, 23:11
trigger hammer på 20 Sep 2010, 20:36 sade:
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
#18 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 06:09
Oops på 20 Sep 2010, 23:11 sade:
Tror det var Uggen som startade en tråd om tjuvfiskare.
#19 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 06:39
sasse på 21 Sep 2010, 06:09 sade:
Säg det till Jonas Hagborg som försöker att försörja sig på sin "anläggning"......
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
#22 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 07:39
Nu hoppas jag åklagaren lägger lite energi på detta och inte bara slänger detta i papperskorgen. Annars blir det väl mediakontakt som har lite påtryckande kraft som kan ge lite skjuts frammåt.
Vad är det för skillnad på stjäla fisk i privata vatten och snatta färsk fisk på Ica?
www.flyfisher.nu
#23 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 07:46
hagborg på 21 Sep 2010, 07:39 sade:
Nu hoppas jag åklagaren lägger lite energi på detta och inte bara slänger detta i papperskorgen. Annars blir det väl mediakontakt som har lite påtryckande kraft som kan ge lite skjuts frammåt.
Vad är det för skillnad på stjäla fisk i privata vatten och snatta färsk fisk på Ica?
Mycket bra, Jonas. Stå på dig!
#24 ONLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 09:53
Oops på 20 Sep 2010, 23:11 sade:
Detta inlägg har redigerats av trigger hammer: 21 Sep 2010, 11:14
#25 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 09:55
Håller med om att rättsväsendet ger ett extremt svagt intryck i det här fallet. Jag tycker du ska tipsa nyhetspressen om det här ärendet. Du tog inga bilder?
#26 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 12:28
Får man fråga vad Letterna själva sa om saken till försvar??
#27 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 12:33
Njord på 21 Sep 2010, 12:28 sade:
Vart bättre på det engelska språket när polisen kom...
Jag är förväntansfull på åklagarens jobb, under process nu!
Återkommer när jag hör mer för att se vad denna soppa slutar.
Detta inlägg har redigerats av hagborg: 21 Sep 2010, 12:34
www.flyfisher.nu
#28 OFFLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 12:36
hagborg på 21 Sep 2010, 12:33 sade:
Vart bättre på det engelska språket när polisen kom...
Jag är förväntansfull på åklagarens jobb, under process nu!
Återkommer när jag hör mer för att se vad denna soppa slutar.
#30 ONLINE
Skrivet 21 Sep 2010, 12:51
magnus.nilsson på 21 Sep 2010, 12:37 sade:
Men varför antyds det att bara utländska tjuvfiskare kommer undan utan straff? Min erfarenhet är att alla tjuvfiskare alltid kommer undan, oavsett fiskeplats, fiskesätt m.m.
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar