Främsta anledningen är att jag inte har fiskat något sen dess.
Har haft så mycket annat för mig.
Men nu jäklar!
Ska först ge er en liten summering av vad jag har haft för mig den senaste månaden.
Efter Bahamas flög jag via Florida och Chicago till Los Angeles där jag mötte upp min Kanadensiske släkting.
Hyrde en Mustang cab som vi cruisade runt i. Såg det viktigaste, Disney Land, Universal studios, Santa Barbara m.m.
Flög därefter till Vancouver där min släkting bor. Har vart här i över en månad nu och det har vart fantastiskt!
Har t.ex hunnit med 5 hockeymatcher (4 st NHL och 1 AHL), druckit massa Starbucks och åkt skidor i Whistler.
Har också hunnit med en weekend i Alberta. Såg bl.a Klippiga Bergen. Jäklarns! Måste dit och fiska sommartid!! Hel-läckert!
Ni som har mig på facebook kan kika på alla bilderna där. Ni som inte har mig, är välkomna att bli vän!
Att ta mig till en lokal fiskeaffär var bland det första jag gjorde när jag kom till Vancouver.
Fick där veta att det är för sent på året för att fiska stör, och att en guidad lax- eller öring-tur kostar mellan 500-1000$.
Har efter det inte funderat så mycket mer på guidat fiske. För dyrt.
Men idag slog det mig; "Jag kommer ångra mig om jag inte provar fisket här".
Så nu har jag bokat guiden Brian McKinlay för att på torsdag ta mig och fiska Bull Trout.
Så på fredag morgon (svensk tid) hoppas jag på att få visa er lite bilder här!
Mvh Jonas
Detta inlägg har redigerats av JonasA: 14 Dec 2010, 10:30