Bifogas,
Christer
.
Postad 07 Dec 2010, 01:14
Fantastiskt bra Christer! Den får de svårt att slingra sig ur gamarna.
Mvh Alex
Postad 07 Dec 2010, 09:31
Suveränt jobbat... igen!!Nu har jag lämnat in vårt yttrande om Tännfallet...
Bifogas,
Christer
Postad 07 Dec 2010, 12:37
Postad 07 Dec 2010, 13:43
Lysande!
I och med att jag ska upp till ån vecka 28 så har jag haft lite kontakt med Ingebrikt som har hand om Tännåns övre sträcka och han har skrivit följande till mig: Ang. ombyggnaden av kraftstationen har jag träffat repr. Från fiskeriverket och kammarkollegiet. Dom underkänner den miljökonsekvenutredning som är gjord. Ffa minitappning nedströms sägs inget om, vilket ju är av avgörande betydelse för fiskets bedrivande. Förmodligen och förhoppningsvis skjuts utbyggnaden framåt och då kanske man kan se andra alternativ!
I vilket fall är kompetenta jurister inblandade vilket känns gott för en annan.
Ska givetvis bli mycket intressant att följa det här "fallet" (i dubbel bemärkelse) framöver.
Redigerat av Jagaren, 07 Dec 2010, 13:44.
Postad 07 Dec 2010, 13:54
BTW - hur tillsätts dessa tjänster?Jo, har ju inhämtat både kollegiets och Fverkets synpunkter, bra kontakt med dem. Vi har väl ungefär samma linje alla tre, framförallt om det taskiga samrådet där inte ens kollegiet fått vara med enligt balken... Med andra ord ska det avvisas om bara domaren är läskunnig och har ett ex av miljöbalken!
![]()
Det är ofta på den punkten det brister, läskunnighet och läsförståelse borde ingå i juristutbildningen för de som ska sitta i statens miljödomstolar, ett krav vi ska föra fram från Älvräddarna!![]()
Christer
Postad 07 Dec 2010, 19:51
Postad 07 Dec 2010, 20:27
BTW - hur tillsätts dessa tjänster?
Redigerat av mipert, 07 Dec 2010, 20:29.
Postad 07 Dec 2010, 20:31
Vad skönt att det finns kunnigt folk som engagerar sig,blev ju själv mycket upprörd när jag läste artikeln i tidningen om utbyggnaden. Vet inte om man på något sätt kan få stöd från turistnäringen i Funäsdalen då man ju de senaste åren gått ut stort med bl.a Fiskepasset som förväntas öka fiskteturismen i området.
Är medlem i Älvräddarna och kommer naturligtvis att fortsätta med detta. Vet inte hur många medlemmar ni har men det borde gå att öka antalet då sportfiskeintresset är stort, kommer att prata mig varm för er bland mina fiskekompisar.
Tack än en gång för det jobb ni lägger ner för att rädda vattendragen.
Postad 07 Dec 2010, 20:34
http://www.infotorgj...ticle155559.ece
Om jobbet
ÖSTERSUNDS TINGSRÄTT, MiljödomstolenÖstersunds tingsrätt är en av fem tingsrätter i landet som är miljödomstol. Miljödomstolen handlägger bl.a. frågor om tillstånd till miljöfarlig verksamhet och vattenverksamhet samt överprövar vissa beslut från länsstyrelse och kommun. Domsområdet för Miljödomstolen utgör i stort sett hela södra Norrland.Som beredningsjurist blir du föredragande i miljödomstolen. I arbetsuppgifterna ingår att vidta förberedande åtgärder i målen, göra rättsutredningar, skriva förslag till avgöranden, förbereda mål för avgörande och vara protokollförare vid muntliga förhandlingar. De muntliga förhandlingarna hålls som regel på annan plats än tingsrätten, varför du får räkna med en del resande.Fullgjord notarietjänstgöring och/eller kvalificerad arbetslivserfarenhet från miljörättens område är särskilt meriterande. Du måste kunna arbeta självständigt men även ha en god samarbetsförmåga, vara drivande och noggrann och ha lätt för att samarbeta samt ha en god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Tingsrätten eftersträvar mångfald när det gäller ålder, kön och kulturell bakgrund. Vi förutsätter ett stort intresse för miljörätt.TillträdeTillträde om möjligt den 1 december 2009. Myndigheten tillämpar provanställning.Kontaktpersoner:Upplysningar lämnas av chefsrådmannen Jim Emilsson, tel******ellerberedningsjuristen Emil Westlin, tel******63Facklig företrädare för JUSEK: rådmannen Staffan Lindkvist, tel 063-150643Välkommen med ansökan jämte löneanspråk senast 28 oktober via formuläret nedan.ArbetsgivareÖstersunds tingsrätt Besöksadress: Storgatan 6, Postadress:Box 708, 831 28 Östersund Telefon:
Postad 08 Dec 2010, 08:33
Helt jävla lysande! Du är en vrång en, Christer. Det gillar vi!
Postad 10 Jul 2011, 13:11
Postad 14 Aug 2011, 10:39
Postad 31 Jan 2012, 22:58
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar