Battre sent an aldrig...
Eftersom att alla rivers och streams var "flooded" efter det kraftiga skyfallet fick jag soka efter andra alternativ. Bestamde mig for att prova lyckan vid en beromd sjo i narheten. Aven dar var vattnet hogt, ca 1,5 meter over normalt vattenstand (!). Efter en stunds notande utan resultat sag jag plotsligt en fisk vaka, flera ganger, en bit bort bara ett par meter ut fran land. Inget intresse visades for den stora torrflugan jag hade pa tafsen, bytte till liten elk hair caddis och det gav resultat! Har ar en bild pa mig och den fisk jag ar mest nojd over (sahar langt)...

Efter den fisken tog jag en paus i solskenet och fiskade inte mer forran det blev kvall, flera stora fiskar visade sig hyfsat nara men ingen var intresserad av mina flugor. Fast det gjorde inget en dag som denna.

Dagen efter borjade vattnet bli battre i alven och jag gav fisket ett forsok framat eftermiddagen, kom till denna pool som visade sig halla en del fisk.

Dagen efter bestamde jag mig for att testa en annan del av alven. Hittade en plats dar jag under ett par timmar utovade sight-fishing pa ett par fina fiskar. Lyckades inte lura nagon av de storre, men trevligt var det...

Nasta eftermiddag planerade jag fiske i en liten strom men planerna andrades i sista stund da jag under ett besok pa stadens informations-center stotte pa tva goa goteborgare. Efter en pratstund blev jag medbjuden pa mellanmal, flugshopping och sist men inte minst en kvallstur till samma sjo som jag tog ovan namnda oring i. Det blaste storm denna dag, men da en av herrarna besitter oerhort god lokalkannedom kunde vi fiska av en het plats med vinden i ryggen. Alla tre fick fisk och aven om jag fick nota "lange" for min klagar jag inte...

Kvallen efter begav vi oss till en annan sjo i narheten. Dar far jag erkanna mig rundfiskad. Jag akte hem utan en enda kanning, medan herrarna tillsammans landade 4-5 fiskar och kande minst lika manga till. Sa kan det ga! Det var trots detta en harlig kvall och dagen var inte fy skam den heller. Da gick jag den beromda Tongariro Alpine Crossing.
Jag har hunnit med ytterligare ett par fisketurer fran den dagen till idag. De bilderna ligger dock pa ett annat minneskort och jag vantar med det projektet till jag har lite mer att beratta om.
Allt gott
Detta inlägg har redigerats av Stenman: 07 Feb 2011, 04:25