Ros & Ris?
Är det nånting man skall slå till på, är ju läga o shoppa båt just nu känns de som när ingen annan lyfter ett finger för en båt
.
Postad 09 Jan 2011, 23:40
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll
One hook, two hookers...
www.medfluga.se
Postad 10 Jan 2011, 13:52
Postad 10 Jan 2011, 14:07
OBS
Köp till eller bygg själv en durk av trätrallor , det blir en helt annan känsla i båten.
Postad 10 Jan 2011, 19:46
Som slitstark "småbåt" är en 440 Fishing helt ok.
Så länge som du håller dig i små sjöar, åar och innerskärgård så behövs inte mer.
Jag kör min med 2 hästars motor, det går inte snabbt men man kommer fram.
Om båten står på en obromsad 80 trailer så puttar ett par man lätt båten på stigar som ingen bil klarar av. Vi har sjösatt i väglöst land.
Specialutrustning
3 motorer (2:hästaren kallas "stormotorn")
2 GPS/EKOLOD
1 Elekrisk ankarwinch
OBS
Köp till eller bygg själv en durk av trätrallor , det blir en helt annan känsla i båten.
OBS2
Om du skall ha på trailer, så köp en tillräckligt ny båt för att den skall ha låsbar ögla och dyvika för att tappa ut regn vatten.
SpecimenJägare & StorGäddeJagande Västeråsare
Postad 10 Jan 2011, 22:22

Postad 11 Jan 2011, 08:55
Jag har en 410 och den är rank som fan och när det blåser så händer det inte mycket med årornas eller
elmotorns hjälp, 440 är ett mycket bättre köp!!
Postad 11 Jan 2011, 09:00
Postad 11 Jan 2011, 11:32
Har du durk i den?
Jag har samma båt och det blev en enorm skillnad i stabilitetet när man la i durken. Jag tycker det är en kanonbra båt för mindre vatten och den är även enkel att bära om man vill lägga i där det saknas ramp.
Sen har jag givetvis hottat upp min båt med lite smått och gått sen jag började gå in för vertikalfiske på allvar för några år sedan... Bild kommer.
Postad 11 Jan 2011, 11:35
Postad 11 Jan 2011, 11:49
Är durken nåt du snickrat ihop själv eller har Linder grejer till försäljning?Har du durk i den?
Jag har samma båt och det blev en enorm skillnad i stabilitetet när man la i durken. Jag tycker det är en kanonbra båt för mindre vatten och den är även enkel att bära om man vill lägga i där det saknas ramp.
Sen har jag givetvis hottat upp min båt med lite smått och gått sen jag började gå in för vertikalfiske på allvar för några år sedan... Bild kommer.

Postad 11 Jan 2011, 11:55
Är durken nåt du snickrat ihop själv eller har Linder grejer till försäljning?
Postad 11 Jan 2011, 12:04
Fina fiskar.Lite of topik men jag bjuder ändå på några vertikalbilder från i sommras i tråden.
Braxen är klart coolast...den högg på fem meters djup...
"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"
Postad 11 Jan 2011, 12:12
Fina fiskar.
Men flytvästen?
Postad 11 Jan 2011, 12:15
Motsägelsfull t-shirt vid braxenbilden
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar