Hoppa till innehåll

.

Kastlängder vid praktiskt fiske

73 replies to this topic

#61 OFFLINE   Hamrå

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 406 Inlägg:

Skrivet 10 Feb 2011, 16:31

Visa inläggNON på 10 Feb 2011, 15:00 sade:

:lol: coolt, det skulle jag vilja se :D

Det hade varit väldigt kul att se!
http://www.jazzandflyfishing.com Kolla in trailern till filmen, bloggen, foton, idiotklipp, länkar...

#62 OFFLINE   Säta

Advanced Member

• Edgemember
  • 8288 Inlägg:

Skrivet 11 Feb 2011, 00:04

Visa inläggNON på 10 Feb 2011, 15:00 sade:

:lol: coolt, det skulle jag vilja se :D

Jag ser att du bor i Söderhamn. Han som säger det har många smeknamn...

Fiskar mycket i Älvkarleby ;)

#63 OFFLINE   amebix

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 644 Inlägg:

Skrivet 13 Feb 2011, 11:43

han som säger att han kastar 60 meter med sin sjuttonfotare har ökat på längden ännu mer han är nu uppe i närmare 80 meter vilket är jävligt lustigt för i såfall kastar jag närmare 90 med en femtonfotare.....

#64 OFFLINE   porrsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 375 Inlägg:

Skrivet 13 Feb 2011, 16:28

Visa inläggamebix på 13 Feb 2011, 11:43 sade:

han som säger att han kastar 60 meter med sin sjuttonfotare har ökat på längden ännu mer han är nu uppe i närmare 80 meter vilket är jävligt lustigt för i såfall kastar jag närmare 90 med en femtonfotare.....
haha!!

#65 OFFLINE   amebix

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 644 Inlägg:

Skrivet 13 Feb 2011, 17:02

han är dessutom en mästare på mellanlägg gärna två tre stycken innan han lyckas få iväg klumpen.......han fiskar dessutom endast flut eller intermediate linor o tar helt klat mest fisk av alla i hela älven om man ska tro han själv tillomed mer än spinnfiskarna som har fiskat där i hela sina liv.....fast det är ju aldrig nån som ser at han får fisk....

#66 OFFLINE   NON

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 185 Inlägg:

Skrivet 17 Feb 2011, 13:46

Visa inläggSäta på 11 Feb 2011, 00:04 sade:

Jag ser att du bor i Söderhamn. Han som säger det har många smeknamn...

Fiskar mycket i Älvkarleby ;)
Aha, kanske har träffat honom någon gång (blir dock oftast inte mer än ett par turer till älvkarleby per år), men det finns så mycket mysko folk så det kan ha varit någon annan...
----------------------
Niclas Olsson

#67 OFFLINE   NON

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 185 Inlägg:

Skrivet 17 Feb 2011, 13:55

Visa inläggamebix på 13 Feb 2011, 17:02 sade:

han är dessutom en mästare på mellanlägg gärna två tre stycken innan han lyckas få iväg klumpen.......han fiskar dessutom endast flut eller intermediate linor o tar helt klat mest fisk av alla i hela älven om man ska tro han själv tillomed mer än spinnfiskarna som har fiskat där i hela sina liv.....fast det är ju aldrig nån som ser at han får fisk....

Ok, han är nog en sån som anser att om fisken ska nappa så får den simma upp och ta flugan, annars får det vara...

Att slå spinnfiskarna i älvkarleby med flugspö tror jag inte många gör, om man inte kastar 80 meter strykjärnslina förstås :)
----------------------
Niclas Olsson

#68 OFFLINE   Inchmarlo

Advanced Member

• Edgemember
  • 269 Inlägg:

Skrivet 15 Mar 2011, 22:34

I fjol sommar var han dock en av väldigt få att ta en lax (blank) på flugspö och flytlina ;)
;-))

#69 OFFLINE   thegrappler

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1656 Inlägg:

Skrivet 16 Mar 2011, 10:05

Har lyckats se honom ta 1 liten havsöring under alla år ja fiskat i Älvkarleby. Jo kastmästaren är duktig på mellanlägg samt vada sönder de få platser som fisken står på.

#70 OFFLINE   ptr

Advanced Member

• Edgemember+
  • 206 Inlägg:

Skrivet 10 Apr 2011, 16:27

jag brukar kasta hela min lina på 6´a spöt på kusten men med dom lättare grejerna brukar det stanna på 15-20 m (#2-#4)

#71 OFFLINE   salomontrutta

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 586 Inlägg:

Skrivet 08 Sep 2011, 19:35

Visa inläggFlyFly på 18 Jan 2011, 20:59 sade:

Aja, den lägger du väl ut lätt!!

Underhandskast på felsida, i motvind, med 1.5 meters vågor och mycket tång i vattnet utan linbricka. Postad bild

Baggis!! Postad bild
Haha, deen gillade jag hahahaha....... :D :D :D :D :D

#72 OFFLINE   Säta

Advanced Member

• Edgemember
  • 8288 Inlägg:

Skrivet 24 Nov 2011, 18:08

Jag läxade upp denna Älvkarleby legend rätt ordentligt i somras. Tom hans kompisar tyckte att jag hade rätt i allt jag sa B)

#73 ONLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30758 Inlägg:

Skrivet 24 Nov 2011, 18:19

Visa inläggSäta på 24 Nov 2011, 18:08 sade:

Jag läxade upp denna Älvkarleby legend rätt ordentligt i somras. Tom hans kompisar tyckte att jag hade rätt i allt jag sa B)

Hur då?
Vad gjorde han för fel?
Postad bild

#74 OFFLINE   falcon

Member

• Members
  • PipPip
  • 22 Inlägg:

Skrivet 02 Mar 2012, 22:32

det är inne att kasta långt.. fisken är så skugg nu för tiden :P där på andra sidan älven.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar