Hoppa till innehåll

.

Foto

SSS-Series

7 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   Fullrulle

Fullrulle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 337 inlägg

Postad 19 Feb 2011, 20:55

SSS (salar synthetic series) har ju precis kommit ut och jag tänkte bara höra vad ni tycker om det. Nya material är ruggigt kul och jag var snabbt nere och köpte lite flash som verkar riktigt fint. Dock hade jag halvvägs genom flugan sönder tubnålen vilket gjorde att jag inte kunde färdigställa flugan, så jag får vänta ett tag till innan jag ser resultatet. Tänkte mest höra vad ni andra har att säga om prylarna, finns det någon ny "måstefärg".

#2 OFFLINE   sempai

sempai

Classic Member

• Edgemember+
  • 10770 inlägg

Postad 20 Feb 2011, 01:17

Bananfärgen i angelhair och i hd känns som ett måste, fin chartreuse och hd i den där stänkiga orangea B) blir kul att se den större flashen också :) kommer väl om några veckor ?
40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.
stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

#3 OFFLINE   Fullrulle

Fullrulle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 337 inlägg

Postad 20 Feb 2011, 11:26

Bananfärgen i angelhair och i hd känns som ett måste, fin chartreuse och hd i den där stänkiga orangea B) blir kul att se den större flashen också :) kommer väl om några veckor ?

Det kanske börjar bli dags för mig att lägga upp en bild nu så att folk känner igen mig. Det var jag som va inne tidigare i veckan och dregglade i kartongen, Magnus.
Tror annars att Mikkeli blir en hit. Har börjat använda en del blått flash i mina flugor då färgen oftast "bryter" fint. Var på gång med en flomfluga som skulle få ett par stänk av mikkeli, innan jag klantigt hade av tubnålen :lol:

#4 OFFLINE   Behnke

Behnke

Advanced Member

• Edgemember
  • 355 inlägg

Postad 01 Mar 2011, 11:29

Hej Fullrulle!
Hur gick det med SSS (salar synthetic series)blev du nöjd med det? En liten bild hade varit skoj på en fluga med sss i =)
Mvh behnke

#5 OFFLINE   Fullrulle

Fullrulle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 337 inlägg

Postad 01 Mar 2011, 21:56

Hej Fullrulle!
Hur gick det med SSS (salar synthetic series)blev du nöjd med det? En liten bild hade varit skoj på en fluga med sss i =)
Mvh behnke

Har precis gått en kurs så jag kämpar med att binda på lite nya sätt vilket resulterar i att flugorna ännu inte blivit så bra.
Kameran har jag på landet så först under helgen så kommer jag kunna lägga upp lite bilder, jag lovar ;)
Om själva materialet i fråga måste jag säga att det verkar kanon (jag har ju inte hunnit testa det ens i badkar :lol: )
Men på "torra land" så ser det fint ut. Det blidde en svart zonker med lite Angelhair av färgen Mikkeli Blue som såg skarp ut. HD-flashen tycker jag också är grym, speciellt att blanda med Gliss N Glow i botten.

#6 OFFLINE   sempai

sempai

Classic Member

• Edgemember+
  • 10770 inlägg

Postad 01 Mar 2011, 22:39

Full rulle med bindningen mao ;) ser fram emot bilder :)
40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.
stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

#7 OFFLINE   Behnke

Behnke

Advanced Member

• Edgemember
  • 355 inlägg

Postad 02 Mar 2011, 22:08

Härligt, ser fram emot att se bilderna :)
Har fått för mig att jag kommer gilla serien, så nu är alla färgerna i hd, angelhair och dubbingen beställd :wub:

Mvh behnke

#8 OFFLINE   Fullrulle

Fullrulle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 337 inlägg

Postad 05 Mar 2011, 23:57

Äntligen har jag ett par bilder klara, men tyvärr ser man inte så mycket utav själva flashen. Dom flash jag använt till flugan är Glis N`Glow dark gold, Angelhair gold och SSS Angelhair HD magma yellow.

IMGP2630.JPG

Lite härligt gläns.

IMGP2627.JPG

Blir väldigt fint genom vingen, längst ut ett strå som leker.

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar