Hoppa till innehåll

.

Foto

Exklusivt röding- & öringfiske med FiN

60 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   O'Meara

O'Meara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 160 inlägg

Postad 24 Apr 2011, 09:17

Följ med Flugfiske i Norden på ett förstklassigt öring- och rödingfiske i ett jämtländskt privatvatten med mycket rikt insektsliv och som hittills endast har fiskats i blygsam omfattning. Fisket med FiN är under bästa flugfisketid 17–24 juli! Vi bor med god komfort i en vackert restaurerad jaktvilla från 1800-talet med väggar mättade av fiske- och jakttraditioner. Där intar vi de flesta måltiderna, binder flugor, umgås och kopplar kanske av i den intilliggande vedeldade bastun. Fisket bedrivs dels i en stor grund sjö med mycket rikt insektsliv och fina bestånd av öring och röding samt i ett anslutande spännande strömvatten. Deltagarantalet är maximerat till tio och vattnen så väl tilltagna att ingen alls behöver trängas. Pris för veckan inkluderat boende, fiske, mat och guidning är 10 900 kr för prenumeranter på FiN och 12 000 kr för icke prenumeranter. För anmälan och ytterligare info, kontakta: flugfiskeinorden@telia.com eller tel 0430-539 33 eller brevledes: Flugfiske i Norden, Egernahult 61A, SE-310 20 Knäred.
Postad bild
Team Santiago: Team Santiago

#2 OFFLINE   trigger hammer

trigger hammer

Classic Member

• Edgemember
  • 17684 inlägg

Postad 24 Apr 2011, 09:23

Mycket mediokert ställe B)
En anings piggare samt några hg lättare

#3 OFFLINE   klinkhammer

klinkhammer

Frontline Member

• Edgemember+
  • 2989 inlägg

Postad 25 Apr 2011, 14:52

pfffft jämtland :P
låter fint
men 12000:- för att fiska med 9 stycken till det ger jag inte :P
"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

#4 OFFLINE   Oops

Oops

Frontline Member

• Edgemember+
  • 9249 inlägg
  • Location:Hummer är den ultimata troutmobilen, bensinsnål och miljömärkt

Postad 25 Apr 2011, 16:59

Det är mer än vad jag betalar för en veckas mycket bra fiske i Bosnien....Inkl flyg mat sprit fiskekort och boende, fiskeguide, minibuss med chaufför. Transfer till och från flygplatsen. Och jag får välja mina fiskekamrater...... :P

Det där är säkert en trevlig grej, men det känns som ett "rip off" -_-
I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

#5 OFFLINE   Pada

Pada

Frontline Member

• Edgemember+
  • 2640 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 11:40

Man får väl till och med TVÅ Bosnien veckor för det priset... ^_^

#6 OFFLINE   Oops

Oops

Frontline Member

• Edgemember+
  • 9249 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 12:19

Man får väl till och med TVÅ Bosnien veckor för det priset... ^_^

Ja om Du inte räknar med flyget och fiskekorten så blir det nästan så......I min kalkyl är det vad jag har betalt från dörr till dörr.....
Jag misstycker absolut inte att man vill tjäna pengar, men det där kändes lite too much..... :wacko:
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

#7 OFFLINE   sasse

sasse

Årets Edgare 2012

• Edgemember+
  • 32510 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 12:21

Ingen tvingar er att åka. Svårt att dissekera ner allt till kronor och ören.
Känslan kan vara obetalbar, trodde du om någon resonerade så Oops.
Postad bild

Svenska Castingförbundet
Materialansvarig-Flugkastning
Utbildningsansvarig

#8 OFFLINE   Oops

Oops

Frontline Member

• Edgemember+
  • 9249 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 12:35

Ingen tvingar er att åka. Svårt att dissekera ner allt till kronor och ören.
Känslan kan vara obetalbar, trodde du om någon resonerade så Oops.

Alldeles riktigt Sasse, känslan betyder mkt. speciellt när jag vet att till Bosnien åker vi ett gott gäng som fiskat ihop där tidigare. Argentina och Norge samma sak. Jag är lite försiktig med att vistas en hel vecka med folk jag inte vet vilka det är, särskilt om man bor i en enda stuga......*L*
Den här utflykten är säkert jättetrevlig, jag har inte dissat fisket eller annat som jag inte vet något om. Det är bara priset som jag upplever lite för högt. Här tillkommer ju resan dit och hem igen......
Och som jag påpekade så har jag inget emot att folk vill tjäna pengar och jag hoppas innerligt att Dom får full bokning där..... :P
I hate negative people

#9 OFFLINE   sasse

sasse

Årets Edgare 2012

• Edgemember+
  • 32510 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 12:43

Alldeles riktigt Sasse, känslan betyder mkt. speciellt när jag vet att till Bosnien åker vi ett gott gäng som fiskat ihop där tidigare. Argentina och Norge samma sak. Jag är lite försiktig med att vistas en hel vecka med folk jag inte vet vilka det är, särskilt om man bor i en enda stuga......*L*
Den här utflykten är säkert jättetrevlig, jag har inte dissat fisket eller annat som jag inte vet något om. Det är bara priset som jag upplever lite för högt. Här tillkommer ju resan dit och hem igen......
Och som jag påpekade så har jag inget emot att folk vill tjäna pengar och jag hoppas innerligt att Dom får full bokning där..... :P

Precis, allt handlar om vad man själv gillar och vill betala för. Har man inga fiskekompisar nära så är det säkert en toppenresa.

Själv skulle jag hellre fiska gädda på kusten en vecka och bo på vandrarhem eller tält.
Skulle inte kosta mer än ca 2000:- med mat, resa och boende. Skulle välja det före Bosinen eller rödingfiske i fjällen.
Postad bild

Svenska Castingförbundet
Utbildningsansvarig

#10 ONLINE   Christian

Christian

Årets Edgare 2009

• Global Moderator
  • 8482 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 14:20

Man kan inte jämföra äpplen och päron. Tycker inte alls priset är orimligt för ett topparrangemang. Finns många som föredrar svenska fjäll framför allt annat, och som har lämnat planeringsåren bakom sig. Jag tycker man ska respektera det.

#11 OFFLINE   Ligaya

Ligaya

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1534 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 14:54

Jag kommer åka dit, dock första veckan i aug.
Visst det kostar en slant, men enligt mig är det värt det.
I stort sett ofiskat och skönt att slippa planera ibland :lol:
Nothing lasts forever....

#12 OFFLINE   Richard

Richard

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1968 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 17:45

Håller med Christian.

Ja man kan rodda allt själv och hitta platser som är helt fantastiska, men då får man just rodda allt själv istället för att bara sätta sig i ett fordon och få fiska, äta, prata fiske, dricka äta, fiska, binda flugor osv. Det finns alldeles för många som annordnar halvmesyrer för att det ska vara billigt, eller för att tjäna pengar. Ibland vill man ha hela paketet utan att behöva röra ett finger. Jag tycker detta låter fantastiskt spännande. Hade jag haft 4k till i fiskfonden hade jag funderat mer än en gång på en sån här resa.

När det gåller att välja vänner så är det ju fantastiskt att åka med ett gott gäng, men dissa inte chansen att träffa nya härliga vänner där alla kommer att ha minst en sak gemensamt.

#13 OFFLINE   lappkulia

lappkulia

Advanced Member

• Edgemember
  • 590 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 21:01

Sen är det väll inte bara vi svennar eller svennor som kan köpa detta paket. Man blir lätt hemmablind och ser inte hur vacker natur och fiske vi har här i Sverige. Tror säker att många från andra länder kommer se detta som ett exlusivt fiske och boende, medan vi själva tycker det är vardagsmat.

Visst är det ett högt pris, men ibland kan det locka fler personer än ett lågt pris....

Själv kan jag ta en vecka i något laxförande vatten för flera tusen kronor och komma hem med svansen mellan benen utan varken fått eller känt någon fisk. Sen blir det att förklara för frun att naturen och umgänget var trevligt, fast jag igentligen inte hade någon större uppfattning om hur miljön och umgänget var.

Tror en sådan här vecka ger bra mycket mer än bara fisket. Men jag väljer nog fortfarande att besöka dessa laxförande vatten istället.

//Johan

#14 OFFLINE   Oops

Oops

Frontline Member

• Edgemember+
  • 9249 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 23:07

Man kan inte jämföra äpplen och päron. Tycker inte alls priset är orimligt för ett topparrangemang. Finns många som föredrar svenska fjäll framför allt annat, och som har lämnat planeringsåren bakom sig. Jag tycker man ska respektera det.

Jag har full respekt för att man arrangerar sådana här resor och att det kostar en slant Christian.
Men hur vet Du på förhand att det är ett topparrangemang, har Du någon lite kristallkula som vi andra inte har tillgång till :unsure:
Och vad menar Du med att något har lämnat planeringsåren bakom sig.....Där är jag inte riktigt med på budskapet i resonemanget....

Redigerat av Oops, 26 Apr 2011, 23:08.

I hate negative people

#15 OFFLINE   foppe

foppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 410 inlägg

Postad 26 Apr 2011, 23:59

12 00 skalle? NJA! Mycket flyg för 3 st. Sen gå! B)
Testat det mesta, men har en del kvar!

#16 OFFLINE   rensvind

rensvind

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1369 inlägg

Postad 27 Apr 2011, 00:26

Till Norrbyströmmen åker ju folk för att fiska i en hemmagrävd anläggning i en dag för samma pengar vilket är helt otroligt i mina ögon sett. Då verkar nog detta alternativet trevligare för en grupp om 10 med några tusen över. Men visst, det finns väldans mycket trevligt fiske att få för 10papp om man kan och vill fixa och reka själv.

Redigerat av rensvind, 27 Apr 2011, 00:26.

Super Natural British Columbia

#17 OFFLINE   Oops

Oops

Frontline Member

• Edgemember+
  • 9249 inlägg

Postad 27 Apr 2011, 00:41

Till Norrbyströmmen åker ju folk för att fiska i en hemmagrävd anläggning i en dag för samma pengar vilket är helt otroligt i mina ögon sett. Då verkar nog detta alternativet trevligare för en grupp om 10 med några tusen över. Men visst, det finns väldans mycket trevligt fiske att få för 10papp om man kan och vill fixa och reka själv.

En dag för samma pengar....Hur tänkte Du nu... :unsure:
I hate negative people

#18 OFFLINE   rensvind

rensvind

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1369 inlägg

Postad 27 Apr 2011, 02:02

Hmmm, ja hur tänkte jag nu egentligen. 10papp per skalle var det ju i jämtland och inte för gruppen.
jaja, det ser hursomhelst trevligt ut och är säkert jättefint för de som inte är så vana att fixa själv och vandra mm.
Men om jag bott i Sverige och hade 10papp över vet jag precis vart jag skulle åkt.
Super Natural British Columbia

#19 ONLINE   Christian

Christian

Årets Edgare 2009

• Global Moderator
  • 8482 inlägg

Postad 27 Apr 2011, 05:26

Om man köper en färdig resa så gör man ju det för att slippa planera - hänga med näsan över gröna kartan, köpa fiskekort etc.

Och nej. Jag vet inte mer än vad som skrivs om huruvida detta är toppklass eller inte. Men FiN är ju ingen oerfaren reseledare, så jag antar att man får valuta för pengarna.

#20 OFFLINE   trigger hammer

trigger hammer

Classic Member

• Edgemember
  • 17684 inlägg

Postad 28 Apr 2011, 13:13

Jag har varit en vecka där och fiskat förra året och skall dit i år igen men en annan vecka än denna resan och är det någon som är nyfiken eller sugen på att åka dit så går det bra att ställa frågor via im.

Redigerat av trigger hammer, 28 Apr 2011, 13:14.

#21 OFFLINE   Shanti

Shanti

Frontline Member

• Edgemember
  • 4799 inlägg

Postad 28 Apr 2011, 13:33

Bilderna och historierna som en viss trigger, med company, visat och berättat från detta ställe går inte av för hackor.
Inte heller blir det särskilt billigt om man ska planera det själv.

Detta är ju snudd på självkostnadspris, eller är jag ute och cyklar Clas?

#22 OFFLINE   trigger hammer

trigger hammer

Classic Member

• Edgemember
  • 17684 inlägg

Postad 28 Apr 2011, 13:38

Bilderna och historierna som en viss trigger, med company, visat och berättat från detta ställe går inte av för hackor.
Inte heller blir det särskilt billigt om man ska planera det själv.

Detta är ju snudd på självkostnadspris, eller är jag ute och cyklar Clas?

Ja nästa så är det ju men sedan som vad redan skrivits i tråden är ju vad man själv förväntar sig för sin peng?.

#23 OFFLINE   Shanti

Shanti

Frontline Member

• Edgemember
  • 4799 inlägg

Postad 28 Apr 2011, 13:43

Ja nästa så är det ju men sedan som vad redan skrivits i tråden är ju vad man själv förväntar sig för sin peng?.

Jo sant, men tänkte men om man hade velat besöka stället, så kommer man inte så mycket billigare undan än FiNs resa.

#24 OFFLINE   trigger hammer

trigger hammer

Classic Member

• Edgemember
  • 17684 inlägg

Postad 28 Apr 2011, 13:46

Jo sant, men tänkte men om man hade velat besöka stället, så kommer man inte så mycket billigare undan än FiNs resa.

Ja eller till och med så att det knappt inte ens annars är så lätt att få komma dit därav det exklusiva i annonsen vilket inte på någotvis är en falsk marknadsföring.

#25 OFFLINE   graylinglover

graylinglover

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 inlägg

Postad 29 Apr 2011, 00:21

12000kr för det fisket är billigt å så är det bara. Inte många sådana vatten kvar i värla.

#26 OFFLINE   Czech

Czech

Frontline Member

• Edgemember+
  • 3420 inlägg

Postad 29 Apr 2011, 06:19

Ja om Du inte räknar med flyget och fiskekorten så blir det nästan så......I min kalkyl är det vad jag har betalt från dörr till dörr.....
Jag misstycker absolut inte att man vill tjäna pengar, men det där kändes lite too much..... :wacko:

Flyg, boende, bil, fiskekort - vi kommer hamna på strax under 5-papp till Bosnien.

#27 ONLINE   Christian

Christian

Årets Edgare 2009

• Global Moderator
  • 8482 inlägg

Postad 29 Apr 2011, 06:57

Kanske kan vara värt att påminna om begreppet valutaturism.

Brukar dessutom inte Edgepanelen vara enormt noga med att lyfta fram svenska alternativ?

#28 OFFLINE   sasse

sasse

Årets Edgare 2012

• Edgemember+
  • 32510 inlägg

Postad 29 Apr 2011, 07:13

Kanske kan vara värt att påminna om begreppet valutaturism.

Brukar dessutom inte Edgepanelen vara enormt noga med att lyfta fram svenska alternativ?

^_^
Postad bild

Svenska Castingförbundet
Utbildningsansvarig

#29 ONLINE   Erik Nilsson Lillefar

Erik Nilsson Lillefar

Frontline Member

• Edge Moderator
  • 4692 inlägg

Postad 29 Apr 2011, 07:28

Det ligger i farans riktning med dyrare och dyrare vatten med hänvisning till vad det kostar på andra ställen i världen och marknadens betalningsvlja. Jag säger om Drugge "varför betala flera tusen för att fiska när man kan åka skateboard gratis hemma i parken". Risken finns att vi exkluderar ut en kommande generation fiskare med dyra fiskekortspriser. Vem ska då ta kampen mot vattenkraften i framtiden?
Sen TV:n kom har ljugartraditionen alltmer försvunnit. Nu finns det inga ljugare, bara lögnare. För ljugaren är ljugandet en konst, för lögnaren är det ingen konst att ljuga.

#30 OFFLINE   Erik Wallentin

Erik Wallentin

Advanced Member

• Edgemember+
  • 617 inlägg

Postad 29 Apr 2011, 07:32

Fast det ena utesluter ju inte andra. Prisdiskriminering tillämpas på i princip alla varor, vissa vill köra skoda, andra Bentley. Tycker inte det finns anledning att begränsa vare sig uppåt eller nedåt.

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar