.
Exklusivt röding- & öringfiske med FiN
Postad 24 Apr 2011, 09:17
Postad 25 Apr 2011, 14:52
låter fint
men 12000:- för att fiska med 9 stycken till det ger jag inte
Postad 25 Apr 2011, 16:59
Det där är säkert en trevlig grej, men det känns som ett "rip off"
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
Postad 26 Apr 2011, 11:40
Postad 26 Apr 2011, 12:19
Ja om Du inte räknar med flyget och fiskekorten så blir det nästan så......I min kalkyl är det vad jag har betalt från dörr till dörr.....Man får väl till och med TVÅ Bosnien veckor för det priset...
Jag misstycker absolut inte att man vill tjäna pengar, men det där kändes lite too much.....
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
Postad 26 Apr 2011, 12:35
Alldeles riktigt Sasse, känslan betyder mkt. speciellt när jag vet att till Bosnien åker vi ett gott gäng som fiskat ihop där tidigare. Argentina och Norge samma sak. Jag är lite försiktig med att vistas en hel vecka med folk jag inte vet vilka det är, särskilt om man bor i en enda stuga......*L*Ingen tvingar er att åka. Svårt att dissekera ner allt till kronor och ören.
Känslan kan vara obetalbar, trodde du om någon resonerade så Oops.
Den här utflykten är säkert jättetrevlig, jag har inte dissat fisket eller annat som jag inte vet något om. Det är bara priset som jag upplever lite för högt. Här tillkommer ju resan dit och hem igen......
Och som jag påpekade så har jag inget emot att folk vill tjäna pengar och jag hoppas innerligt att Dom får full bokning där.....
I hate negative people
Postad 26 Apr 2011, 12:43
Precis, allt handlar om vad man själv gillar och vill betala för. Har man inga fiskekompisar nära så är det säkert en toppenresa.Alldeles riktigt Sasse, känslan betyder mkt. speciellt när jag vet att till Bosnien åker vi ett gott gäng som fiskat ihop där tidigare. Argentina och Norge samma sak. Jag är lite försiktig med att vistas en hel vecka med folk jag inte vet vilka det är, särskilt om man bor i en enda stuga......*L*
Den här utflykten är säkert jättetrevlig, jag har inte dissat fisket eller annat som jag inte vet något om. Det är bara priset som jag upplever lite för högt. Här tillkommer ju resan dit och hem igen......
Och som jag påpekade så har jag inget emot att folk vill tjäna pengar och jag hoppas innerligt att Dom får full bokning där.....
Själv skulle jag hellre fiska gädda på kusten en vecka och bo på vandrarhem eller tält.
Skulle inte kosta mer än ca 2000:- med mat, resa och boende. Skulle välja det före Bosinen eller rödingfiske i fjällen.
Svenska Castingförbundet
Materialansvarig-Flugkastning
Utbildningsansvarig
Postad 26 Apr 2011, 14:20
Postad 26 Apr 2011, 17:45
Ja man kan rodda allt själv och hitta platser som är helt fantastiska, men då får man just rodda allt själv istället för att bara sätta sig i ett fordon och få fiska, äta, prata fiske, dricka äta, fiska, binda flugor osv. Det finns alldeles för många som annordnar halvmesyrer för att det ska vara billigt, eller för att tjäna pengar. Ibland vill man ha hela paketet utan att behöva röra ett finger. Jag tycker detta låter fantastiskt spännande. Hade jag haft 4k till i fiskfonden hade jag funderat mer än en gång på en sån här resa.
När det gåller att välja vänner så är det ju fantastiskt att åka med ett gott gäng, men dissa inte chansen att träffa nya härliga vänner där alla kommer att ha minst en sak gemensamt.
Postad 26 Apr 2011, 21:01
Visst är det ett högt pris, men ibland kan det locka fler personer än ett lågt pris....
Själv kan jag ta en vecka i något laxförande vatten för flera tusen kronor och komma hem med svansen mellan benen utan varken fått eller känt någon fisk. Sen blir det att förklara för frun att naturen och umgänget var trevligt, fast jag igentligen inte hade någon större uppfattning om hur miljön och umgänget var.
Tror en sådan här vecka ger bra mycket mer än bara fisket. Men jag väljer nog fortfarande att besöka dessa laxförande vatten istället.
//Johan
Postad 26 Apr 2011, 23:07
Jag har full respekt för att man arrangerar sådana här resor och att det kostar en slant Christian.Man kan inte jämföra äpplen och päron. Tycker inte alls priset är orimligt för ett topparrangemang. Finns många som föredrar svenska fjäll framför allt annat, och som har lämnat planeringsåren bakom sig. Jag tycker man ska respektera det.
Men hur vet Du på förhand att det är ett topparrangemang, har Du någon lite kristallkula som vi andra inte har tillgång till
Och vad menar Du med att något har lämnat planeringsåren bakom sig.....Där är jag inte riktigt med på budskapet i resonemanget....
Redigerat av Oops, 26 Apr 2011, 23:08.
I hate negative people
Postad 27 Apr 2011, 00:26
Redigerat av rensvind, 27 Apr 2011, 00:26.
Postad 27 Apr 2011, 00:41
Till Norrbyströmmen åker ju folk för att fiska i en hemmagrävd anläggning i en dag för samma pengar vilket är helt otroligt i mina ögon sett. Då verkar nog detta alternativet trevligare för en grupp om 10 med några tusen över. Men visst, det finns väldans mycket trevligt fiske att få för 10papp om man kan och vill fixa och reka själv.
En dag för samma pengar....Hur tänkte Du nu...
I hate negative people
Postad 27 Apr 2011, 02:02
jaja, det ser hursomhelst trevligt ut och är säkert jättefint för de som inte är så vana att fixa själv och vandra mm.
Men om jag bott i Sverige och hade 10papp över vet jag precis vart jag skulle åkt.
Postad 27 Apr 2011, 05:26
Och nej. Jag vet inte mer än vad som skrivs om huruvida detta är toppklass eller inte. Men FiN är ju ingen oerfaren reseledare, så jag antar att man får valuta för pengarna.
Postad 28 Apr 2011, 13:13
Redigerat av trigger hammer, 28 Apr 2011, 13:14.
Postad 28 Apr 2011, 13:33
Inte heller blir det särskilt billigt om man ska planera det själv.
Detta är ju snudd på självkostnadspris, eller är jag ute och cyklar Clas?
Postad 28 Apr 2011, 13:38
Ja nästa så är det ju men sedan som vad redan skrivits i tråden är ju vad man själv förväntar sig för sin peng?.Bilderna och historierna som en viss trigger, med company, visat och berättat från detta ställe går inte av för hackor.
Inte heller blir det särskilt billigt om man ska planera det själv.
Detta är ju snudd på självkostnadspris, eller är jag ute och cyklar Clas?
Postad 28 Apr 2011, 13:43
Ja nästa så är det ju men sedan som vad redan skrivits i tråden är ju vad man själv förväntar sig för sin peng?.
Jo sant, men tänkte men om man hade velat besöka stället, så kommer man inte så mycket billigare undan än FiNs resa.
Postad 28 Apr 2011, 13:46
Ja eller till och med så att det knappt inte ens annars är så lätt att få komma dit därav det exklusiva i annonsen vilket inte på någotvis är en falsk marknadsföring.Jo sant, men tänkte men om man hade velat besöka stället, så kommer man inte så mycket billigare undan än FiNs resa.
Postad 29 Apr 2011, 06:19
Ja om Du inte räknar med flyget och fiskekorten så blir det nästan så......I min kalkyl är det vad jag har betalt från dörr till dörr.....
Jag misstycker absolut inte att man vill tjäna pengar, men det där kändes lite too much.....
Flyg, boende, bil, fiskekort - vi kommer hamna på strax under 5-papp till Bosnien.
Postad 29 Apr 2011, 06:57
Brukar dessutom inte Edgepanelen vara enormt noga med att lyfta fram svenska alternativ?
Postad 29 Apr 2011, 07:28
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar