I den här tråden (http://www.edgeflyfi...ersfjaedermygg/) finns ett tips om att sakta ta en puppa med intermediatelina men jag uppfattar det som att en vanlig epoxypuppa används. Fördelen med flytpuppa blir att det är lättare att hålla sig borta från botten när det är grunt och att puppan ser ut att sträva mot ytan, precis som en riktig. Varje gång jag drar i linan flyter puppan mot ytan när linan slackar men sedan beror det på hur pass viktlös linan är i sig är. En del intermediate sjunker snabbare än andra. Det här går att göra med sjunklina också men jag vill nog helst att puppan svävar i mellanskiktet än dras ner mot botten.
Det finns ett aber och det är hur fisken reagerar på en bit foam på den lilla kroppen. Det är en sak om flugan hänger i eller precis under ytan men foambiten kanske blir för tydlig en bit ner. Å andra sidan fungerar boobies så varför inte en puppa med mindre foam?
Jag antar att det här har gjorts förut, så originell är inte idén, men vad tror ni, kan det vara något? Jag ska i alla fall testa igen.
Detta inlägg har redigerats av MathiasL: 02 May 2011, 20:57