.
Scandinavian fly line
Started By harrydavid, 2011 05 20, 06:18
12 replies to this topic
#2 ONLINE
Skrivet 20 May 2011, 10:45
Köpte nyss deras tafsar med 0.40 i spetsen, och har testat dom vid ett tillfälle. Sträcker ut fint och verkar minst lika bra som vilket fin-märke som helst. Har inte hunnit testa dom med sprattel i änden dock, men det ska nog inte vara något problem.
Priset är ju minst sagt bra!
Priset är ju minst sagt bra!
#3 OFFLINE
Skrivet 22 May 2011, 00:48
Hur är priset?
#6 OFFLINE
Skrivet 21 Jun 2011, 19:38
Jag använder deras grills-tafs och det är inget fel att kasta med den men den går av!! det har hänt flera ggr vid storöringfiske och det tog ett tag innan jag förstod att tafsen va kass och inte knuten. Jag säger: köp riktiga tafsar, det är inte så kul att slita flera timmar, en dag eller dagr o när det väl slår på så går tafsen av. Detta för att spara 50 spänn. Nej jag försöker sluta vara dumsnål. dock har jag en klump från dom som jag gillar jättemycket.
#7 OFFLINE
Skrivet 21 Jun 2011, 20:03
Har kört med dem ett tag och aldrig haft problem, har förvisso inte kört allt för stora fiskar på men har inte lyckats dra av dem ens vid bottennapp, istället brukar krokarna ge vika eller gå av (använder Ken Sawada/Guidelines trekrok). Använder RIO:s och dessa i allt mitt lax/hö fiske för deras prestanda inte pga dumsnålhet. Betalar man mer än 10000 / år för laxfiske i form av utrustning, resor, fiskekort osv vore det idioti att ens bry sig om priset på en tafs. Beställ, prova och avgör själv!
#8 ONLINE
Skrivet 22 Jun 2011, 13:39
Fick idag hem laxtafsar och tafsmaterial till Orkla turen....löjligt billigt och snabbt skickat
Bygger mina spö på Cts klingor
"Nothing makes a fish bigger than almost being caught."
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
"Nothing makes a fish bigger than almost being caught."
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar