Hoppa till innehåll

.

Foto

Veckans Fisk v. 22-2011 - Heinrik

• Vänligen logga in för att kunna svara
17 svar till detta ämne

#1 ONLINE   HåkanViskafors

HåkanViskafors

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 11802 inlägg

Postad 30 May 2011, 20:31

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 22 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

Jag har kompletterat priset ett tag framöver.
Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance

Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten.

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.
Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.
Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.
För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.
Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.
Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.
Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.
Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!
Håkan Andersson
www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------
Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.
Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

#2 OFFLINE   strucker

strucker

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 inlägg

Postad 01 Jun 2011, 07:41

Helgeå Abborre!

Vikt: ca 500g

Längd: ?

Sjunklina och bobbyfluga

http://fiskeknuten.b...ren-ar-har.html

Bifogad fil(er)

FlyFly är bäst i världen. I hela jävla världen!!

#3 OFFLINE   peppe

peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 426 inlägg

Postad 01 Jun 2011, 14:46

grattis :rolleyes:

#4 OFFLINE   marr

marr

Frontline Member

• Edgemember+
  • 2785 inlägg

Postad 06 Jun 2011, 01:59

Får väll bidra med konkurrans om inget annat :)

Uppfiskad den 3:e med massvis av god vilja på en Danica kläckare.

Längd och vikt är oväsentligt, det är dock den största öringen jag sett från detta vattnet på bra många år. Medelfisken nuförtiden är handflate stor. Ni kan tro att de värmer o smälla på en sånhär då.

Bifogad fil  MNN_7186.JPG   270.69K   73 Antal nerladdningarBifogad fil  MNN_7176.JPG   277.24K   243 Antal nerladdningar

Redigerat av marr, 06 Jun 2011, 02:02.

#5 OFFLINE   damitre

damitre

Member

• Members
  • PipPip
  • 22 inlägg

Postad 06 Jun 2011, 16:13

Öring 4.1
svart zonker

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.JPG   293.54K   361 Antal nerladdningar

#6 OFFLINE   axeld

axeld

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 inlägg

Postad 06 Jun 2011, 16:17

Öring 4.1
svart zonker

Vilket monster, stor grattis. Var är den tagen?
Fiskarna man tappar är alltid de största!

#7 OFFLINE   damitre

damitre

Member

• Members
  • PipPip
  • 22 inlägg

Postad 06 Jun 2011, 16:43

Vilket monster, stor grattis. Var är den tagen?

I Jämtland :)

#8 OFFLINE   Heinrik

Heinrik

Member

• Members
  • PipPip
  • 30 inlägg

Postad 06 Jun 2011, 18:29

Efter en timmes kajakpaddlande längs med hanöbukten ansåg jag att jag behövde en ordentlig paus. Drog iland kajaken och tog mig ett svalkande dop. Tittar mig lite omkring i vattnet och får syn på ett stim med små idar. Id på flugspö var något jag aldrig provat förut, så jag sprang upp och hämta mitt flugspö och min flugask. Gick mot ån som rinner ut cirka en kilometer bort med flugspöet i högsta hugg och blicken fäst mot vattnet för att få syn på de mörka skuggorna. På vägen mot ån tappade jag en id på torrfluga och landade min första på en nymf och dessa låg runt åtta hekto. Väl framme vid ån står där ett stim med cirka fem sex idar på 1,5-3kg. Kastar ut min lilla nymf och hoppas på det bästa, direkt vänder den största iden om och slukar min nymf. Lyfter spöet och väntar på en första rusning som aldrig kommer och efter 10 minuters stångande längs med botten får jag till slut upp den på stranden. Där mäts den till 58 cm innan den får sin frihet åter. Vikt okänd men skulle tippa mellan 2,5-3kg. Tagen lördagen 4/6 på ett Scierra Pico klass 2/3 och en liten pheasant tail.

Bifogad fil  IMG_0094.JPG   2.6MB   223 Antal nerladdningar

Redigerat av Heinrik, 06 Jun 2011, 18:32.

#9 OFFLINE   Ssilungur

Ssilungur

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 176 inlägg

Postad 06 Jun 2011, 19:32

Fick denna fina öring i "min" bäck, smög fram längs kanten fick syn på en fin sväng där det blev djupare, o tänkte här måste det stå fisk, efter ett par kast så vakar det mitt i hålan o min fluga driftar helt perfekt!!! Rakt över där vaket var kommer flugan nu, pulsen höjs, men nej, den passerar platsen o jag kollar bort, då säger min kompis " DU HAR DEN!!" jag vänder mig om o gör mothugg, den hade bara sörplat i sig min egenbunda danica imitation utan att jag hörde ett knyst, två ordentliga hopp han den med innan den kom in till kanten, efter något kort så fick han simma tillbaka, tackar för träffen o hoppas vi träffas igen. :)

Längd: 30-35 cm

Vikt:?

Fluga: som sagt en egenbunden danica imitation

Ursäkta för dålig kvalité på bilden, hade kameran på fel intsällning o ville inte börja krabba med det när jag hade fisken i handen, det var viktigare att han fick simma tillbaka.

Mvh Ssilungur

Bifogad fil(er)

#10 ONLINE   paloma

paloma

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 767 inlägg

Postad 07 Jun 2011, 09:09

Fick denna fina öring i "min" bäck, smög fram längs kanten fick syn på en fin sväng där det blev djupare, o tänkte här måste det stå fisk, efter ett par kast så vakar det mitt i hålan o min fluga driftar helt perfekt!!! Rakt över där vaket var kommer flugan nu, pulsen höjs, men nej, den passerar platsen o jag kollar bort, då säger min kompis " DU HAR DEN!!" jag vänder mig om o gör mothugg, den hade bara sörplat i sig min egenbunda danica imitation utan att jag hörde ett knyst, två ordentliga hopp han den med innan den kom in till kanten, efter något kort så fick han simma tillbaka, tackar för träffen o hoppas vi träffas igen. :)

Längd: 30-35 cm

Vikt:?

Fluga: som sagt en egenbunden danica imitation

Ursäkta för dålig kvalité på bilden, hade kameran på fel intsällning o ville inte börja krabba med det när jag hade fisken i handen, det var viktigare att han fick simma tillbaka.

Mvh Ssilungur

Läcker liten öring! Ovanliga händer ;)

#11 OFFLINE   Bigsalmon

Bigsalmon

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 7703 inlägg

Postad 07 Jun 2011, 09:23

Häftigt, den ser ju enorm ut! :)

Efter en timmes kajakpaddlande längs med hanöbukten ansåg jag att jag behövde en ordentlig paus. Drog iland kajaken och tog mig ett svalkande dop. Tittar mig lite omkring i vattnet och får syn på ett stim med små idar. Id på flugspö var något jag aldrig provat förut, så jag sprang upp och hämta mitt flugspö och min flugask. Gick mot ån som rinner ut cirka en kilometer bort med flugspöet i högsta hugg och blicken fäst mot vattnet för att få syn på de mörka skuggorna. På vägen mot ån tappade jag en id på torrfluga och landade min första på en nymf och dessa låg runt åtta hekto. Väl framme vid ån står där ett stim med cirka fem sex idar på 1,5-3kg. Kastar ut min lilla nymf och hoppas på det bästa, direkt vänder den största iden om och slukar min nymf. Lyfter spöet och väntar på en första rusning som aldrig kommer och efter 10 minuters stångande längs med botten får jag till slut upp den på stranden. Där mäts den till 58 cm innan den får sin frihet åter. Vikt okänd men skulle tippa mellan 2,5-3kg. Tagen lördagen 4/6 på ett Scierra Pico klass 2/3 och en liten pheasant tail.

#12 OFFLINE   Ssilungur

Ssilungur

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 176 inlägg

Postad 07 Jun 2011, 20:05

Läcker liten öring! Ovanliga händer ;)

Liten o liten, den täcker ju båda lillfingrerna! Haha, fattade inte först sen såg jag att jag bara hade 4a fingrar.. :blink:

#13 ONLINE   paloma

paloma

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 767 inlägg

Postad 07 Jun 2011, 23:10

:lol:

#14 ONLINE   jani

jani

Frontline Member

• Edgemember+
  • 4644 inlägg

Postad 08 Jun 2011, 07:15

Liten o liten, den täcker ju båda lillfingrerna! Haha, fattade inte först sen såg jag att jag bara hade 4a fingrar.. :blink:

Klantat dig för din Yakuza-boss ett par gånger för mycket?? :unsure:

Vilken fet id!! Å läckra öringar!! :)
torrt, smått & grått

http://www.vojman.se/

#15 ONLINE   HåkanViskafors

HåkanViskafors

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 11802 inlägg

Postad 08 Jun 2011, 22:45

Grattis Heinrik!

Snygga firrar denna veckan och en Id hör inte till vanligheterna!
Vi lyfter på den vackra kepsen och skickar över en till dig så fort vi fått din adress :)

GRATTIS!!!

#16 ONLINE   Meritaimen

Meritaimen

Frontline Member

• Edgemember
  • 7391 inlägg

Postad 08 Jun 2011, 23:29

Stort Grattis Heinrik :)
Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

#17 OFFLINE   hogmark

hogmark

Laxhjälte

• Edgemember+
  • 1363 inlägg

Postad 09 Jun 2011, 02:47

...
Vikt okänd men skulle tippa mellan 2,5-3kg. Tagen lördagen 4/6 på ett Scierra Pico klass 2/3 och en liten pheasant tail.

Vilken firre. :)
Grattis!

#18 ONLINE   HåkanViskafors

HåkanViskafors

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 11802 inlägg

Postad 09 Jun 2011, 12:01

Postat och klart :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar