Dioxinlarmet gäller ju Östersjöfisk generellt, men hur är det med fisken i Bottenviken.
När man pratar om Östersjön är det ju framför allt vattnen söder om Åland man tänker på.
Törs man smälla i sig nån havsöring i sommar, och ska man låta Lovis äta?
.
Innehåller Havsöringen här uppe i Bottenviken också farliga mängder dioxin?
Startad av
Erik Nilsson Lillefar
, 2011 06 03, 19:06
4 svar till detta ämne
Postad 03 Jun 2011, 19:13
Dioxinlarmet gäller ju Östersjöfisk generellt, men hur är det med fisken i Bottenviken.
När man pratar om Östersjön är det ju framför allt vattnen söder om Åland man tänker på.
Törs man smälla i sig nån havsöring i sommar, och ska man låta Lovis äta?
Vad jag förstått från nån föreläsing är dioxinproblemet detsamma i Bottenviken.
Minns jag rätt var problemen allra värst i södra bottenhavet.
Någon mer mer precis info vet nog mer och kan kommentera.
Postad 03 Jun 2011, 19:21
Fö. så blir man lite lätt förskräckt när man sätter sig in i dioxinfrågan, ett sanlöst farligt miljögift i otroligt små doser.
Hur Sverige med Eskil Erlandsson i spetsen kan ansöka om dispens från att få saluföra dioxinfisk som anses som helt otjänligt på andra håll känns lätt bisarrt...
Sverige som miljöland... nja...
Hur Sverige med Eskil Erlandsson i spetsen kan ansöka om dispens från att få saluföra dioxinfisk som anses som helt otjänligt på andra håll känns lätt bisarrt...
Sverige som miljöland... nja...
Postad 04 Jun 2011, 22:54
Läs på å bilda din egen uppfattning...
För min del känns det jävligt taskigt ha matat mina döttrar med östersjöfisk, för det är där det stora problemet i framtiden blir, dotterns spridning av dioxin till sin dotter...vad blir konsekvenserna för våra kommande generationer?
För min del känns det jävligt taskigt ha matat mina döttrar med östersjöfisk, för det är där det stora problemet i framtiden blir, dotterns spridning av dioxin till sin dotter...vad blir konsekvenserna för våra kommande generationer?
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar