Nån som vet vad den här nattsländan heter? ca 3cm lång kropp
.
Stor nattslända
Started By heika, 2011 06 12, 12:22
7 replies to this topic
#2 OFFLINE
Skrivet 12 Jun 2011, 15:55
Jag tycker det ser ut som en kungsnattslända. Men jag är en glad amatör... Semblis Phalaenoides heter den i så fall om du vill kolla upp det.
"If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct.
Fortunately, most people are morons."
#4 OFFLINE
Skrivet 12 Jun 2011, 16:51
Nej. Håller med - inte helt likt. Det var färgen och fläckarna på vingarna som fick mig att gissa på det... (det enda karakteristiska draget som jag mindes på kungsnattsländan...)
Som sagt, amatör...
Som sagt, amatör...
"If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct.
#5 OFFLINE
Skrivet 12 Jun 2011, 16:59
Troutman på 12 Jun 2011, 16:51 sade:
Nej. Håller med - inte helt likt. Det var färgen och fläckarna på vingarna som fick mig att gissa på det... (det enda karakteristiska draget som jag mindes på kungsnattsländan...)
Som sagt, amatör...

Som sagt, amatör...
Samma här men det vore roligt att lära sig mer men man ska ju ha tid och fiska oxå;-)
Nattfiske efter havsöring
#7 OFFLINE
Skrivet 14 Jun 2011, 14:08
Kalla mig amatör men enligt mig skulle era bilder lika gärna vara på samma slända men ur olika vinklar
Team Fiskeknuten - http://fiskeknuten.blogspot.com
#8 OFFLINE
Skrivet 14 Jun 2011, 21:14
Tittat i flugasken och konstaterat att mina stora Hökensås nattisar ser ut precis så där. Det kan vara den jag satte i bakkastet...
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar