Hoppa till innehåll

.

Foto

Provkasta långsam tapering?

3 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   HansH

HansH

Advanced Member

• Edgemember+
  • 115 inlägg

Postad 17 Jun 2011, 09:16

Jag börjar bli allt mer sugen på ett eget splitcanespö, liksom många av oss flugfiskare tycks bli :rolleyes:
Saken är den att jag nu har börjat provkasta lite men än så länge har jag bara testat lite snabbare, mer kraftfulla taperingar. Det är troligen någon sådan jag kommer vilja ha men jag vill ändå ge mer klassiska taperingar med fullflex en chans! Jag kan egentligen inte mycket om splitcane men har blivit tipsad om att Garrisons taperingar kan vara lämpliga att testa.

Nu till min egentliga fråga:

Finns det någon som bor i Värmland, eller i närheten av Värmland, som har ett "långsamt" spö jag skulle kunna få provkasta enligt ö.k.? Bor själv i Skattkärr, strax utanför Karlstad.
En fråga i all ödmjukhet :rolleyes:

#2 OFFLINE   HansH

HansH

Advanced Member

• Edgemember+
  • 115 inlägg

Postad 13 Jul 2011, 07:49

Tack för provkastning av några trevliga spön!

Känns bra att ha fått testa lite andra taperingar också. Tror kanske att jag, bland de varianter jag hittills testat, har fastnat mest för ett PHY Driggs River, svenskbyggt. Det går inte att beskriva känslan på annat sätt än att det satt som en smäck i handen :-) Det står i dagsläget mellan ett sånt spö och ett Löfdal Mentor. Det ena lite lugnare och det andra lite snabbare (som jag upplevde dem i alla fall), båda grymt sköna!

Är det någon därute (Värmlandsnära) som har ytterligare någon variant av splitcane som borde provkastas? :-) Jag tar tacksamt emot tips!

#3 OFFLINE   Ligaya

Ligaya

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1527 inlägg

Postad 13 Jul 2011, 08:28

Se till att få prova ett P.H.Y Perfectionist innan du bestämmer dig. Måste vara världens skönaste tapering, iaf om du mest fiskar torrfluga.
Nothing lasts forever....

#4 OFFLINE   HansH

HansH

Advanced Member

• Edgemember+
  • 115 inlägg

Postad 13 Jul 2011, 22:12

Tack för tipset! Får försöka hitta någon vänlig själ som har ett sådant :-)

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar