Som ni vet så brinner mitt fiskehjärta för glasfiberspön. Under de senaste åren har jag samlat på mig en hel del spön. Men den stora behållningen med vår fina hobby är ju att fiska, samt den goda gemenskapen. Jag har gjort flera nya bekantskaper, både i Sverige, Norge och Finland. Därför har jag tänkt dra ihop en glasfiberträff nån gång under nästa år.
Plats är än så länge oklar. Intresset är väldigt stort i Norge, därför vill jag gärna välja en plats som ligger bra till även för våra norska vänner. Alternativ kan vara Rena i Norge, eller Ogströmmen i Dalarna. Finns det fler förslag på platser så är jag öppen för förslag. Det är kul om det är ett relativt litet strömvatten, där vi även kan fiska med lätta prylar.
Alla som är nyfikna är välkomna. Även såna som inte äger glasfiberspön idag. En av dagarna kommer vi köra en shootout med en massa fina glasfiberspön. Jag skall försöka låna ihop ett gäng spön från kända byggare i USA och Japan.
Tid för detta kommer att vara mitten av juni 2012. Förslagsvis lördag-söndag. Boende blir i tält eller i stuga, beroende på vart vi hamnar.
Alla som är intresserade får gärna ställa frågor eller hojta till här i tråden!
Finns det intresse?
Peace&Fire
Christian