Andola på 02 Oct 2011, 20:14 sade:
Är jävligt sugen på att köpa en Xperia Active.
Det enda som hindrar mig från köpet just nu är att jag har stuga där det knappt finns mottagning, min iPhone 3gs har ingen alls där, pappas Samsung galaxy funkar på vissa punkter bara och den enda som alltid funkar där är mammas Sony Ericsson K850i.
Har försökt hitta något om hur den fungerar ute i skogarna där det är dålig mottagning, det känns som att det borde finnas något när det verkar vara en telefon som ska användas utanför storstäderna. Någon som har läst något om detta?

Bra mottagning är något jag undrar varför inte fler efterfrågar, för mig helt avgörande då jag vill kunna bli nådd så mycket som möjligt fast jag rör mig i obygden så mycket.
Sony Ericssons nyare Smartphones har generellt sett riktigt bra mottagning. ja bra och bra, men i jämförelse med många andra märken
Har inte testat Xperia Active bör nämnas, men de flesta andra Xperia.
Lätt road av detta fenomen att många av dagens mobiler har katastrofal täckning.
Mina erfarenheter är att tex är HTC betydligt sämre vad gäller mottagning iaf Desire och framförallt Legend som är direkt katastrof, jämförbar med Iphone som i princip fungerar inte alls oavsett det är 3:an eller 4:an på många ställer där tex min Arc fungerar.
Generellt verkar mottagningen vara sämre ju mer välbyggt mobilen verkar! Lite skumt men SE:s mobiler är ju plastiga så dom känns som leksakstelefoner...
Jag skriver inte detta inlägget för att jag tycker SE gör bättre mobiler, jag skulle nog ha en Iphone som alla andra om det inte vore för att den inte fungerar där jag rör mig.
Detta är MINA och bekantas erfareheter av daglig användning i Västerbottens skogsland.
Se till att du får klart av din handlare med öppet köp om det visar sig att den telefon inte går använda där andra fungerar, en seriös handlare ordnar det, eller att du får låna en telefon och testa den.
Detta inlägg har redigerats av Matte: 02 Oct 2011, 20:53