Hoppa till innehåll

.

Rena 2011

38 replies to this topic

#31 OFFLINE   TOBBE.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 96 Inlägg:

Skrivet 15 Sep 2011, 19:10

Förra året var jag och en kompis i rena i oktober runt 10/10 tror jag dä va och då var det hyggligt
harrfiske och dä vakade helt ok för tiden på året vill säga,
så länge det är bra väder vill säga.

vi får se om det blir en tur nu till helgen eller nästa!!! <_<

#32 OFFLINE   bandyröven

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 49 Inlägg:

Skrivet 26 Sep 2011, 18:38

Ja då har man fått avsluta säsongen på ett värdigt vis !! Fiskade i Rena 23-25/9 med lyckat resultat trots högt vatten (som dock sjönk betänkligt under lö-sö) och lite vakaktivitet , men vädret var kanon med ingen vind och strålande sol på lördagen :D Fick nog sammanlagt 10-12 harrar varav 6st vägde kilot , alla tagna på den ny komponerade "svömmepuppan" (utom 1 på Redtag stl.19) Många tog på stripande fluga samt att jag bommade en hel del , mest blindfiske förstås men vad gör det när dom ändå "klev" opp ;) Visade iaf dom få nymf fiskade norrmän att det går att få på torrt så sent på säsongen :lol:
En fluga gör ingen sommar :)

http://flugisfiske.wordpress.com/

#33 OFFLINE   TOBBE.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 96 Inlägg:

Skrivet 26 Sep 2011, 22:23

Visa inläggbandyröven på 26 Sep 2011, 18:38 sade:

Ja då har man fått avsluta säsongen på ett värdigt vis !! Fiskade i Rena 23-25/9 med lyckat resultat trots högt vatten (som dock sjönk betänkligt under lö-sö) och lite vakaktivitet , men vädret var kanon med ingen vind och strålande sol på lördagen :D Fick nog sammanlagt 10-12 harrar varav 6st vägde kilot , alla tagna på den ny komponerade "svömmepuppan" (utom 1 på Redtag stl.19) Många tog på stripande fluga samt att jag bommade en hel del , mest blindfiske förstås men vad gör det när dom ändå "klev" opp ;) Visade iaf dom få nymf fiskade norrmän att det går att få på torrt så sent på säsongen :lol:

Det låter som du hade helt ok fiske i helgen trots högt vatten!
jag ska själv försöka ta mig upp en tur till i år och kanske man kan få en värdig avslutning. :)

#34 OFFLINE   bandyröven

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 49 Inlägg:

Skrivet 01 Oct 2011, 09:49

Har lagt in lite bilder samt bindbeskrivning på "Svömmepuppan" på min blogg , om nån är ute efter en giftig ;) fluga för fisket i Rena så är det bara att titta in : http://flugisfiske.w...1/svommepuppan/ :D

#35 OFFLINE   majkel

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 49 Inlägg:

Skrivet 01 Oct 2011, 10:25

Visa inläggbandyröven på 01 Oct 2011, 09:49 sade:

Har lagt in lite bilder samt bindbeskrivning på "Svömmepuppan" på min blogg , om nån är ute efter en giftig ;) fluga för fisket i Rena så är det bara att titta in : http://flugisfiske.w...1/svommepuppan/ :D

Nice precis en sånn ja inte hade när vi var i Rena... Vilken storlek binder du den i ?
Ja såg precis en sånn svömmepuppe på ytan som harrarna frossade i men den var vit.. ??

#36 OFFLINE   bandyröven

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 49 Inlägg:

Skrivet 01 Oct 2011, 16:17

Visa inläggmajkel på 01 Oct 2011, 10:25 sade:

Nice precis en sånn ja inte hade när vi var i Rena... Vilken storlek binder du den i ?
Ja såg precis en sånn svömmepuppe på ytan som harrarna frossade i men den var vit.. ??

hej ! Det har blivit stl.14-15 men tror du kan nog gå opp till 12 , tänk bara på att inte kroppen blir för tjock ! Vita har jag sett men inte i den stl. och det är ju meningen att det här ska föreställa en simmande puppa innan kläckning :P

#37 OFFLINE   TOBBE.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 96 Inlägg:

Skrivet 27 Dec 2011, 11:12

Jaha!! :ph34r:
då var det dags för lite förändringar i rena 2012 vilket innebär, höjda kortpriser och förändringar/utökning av zoner angående fångstbegränsningar
men jag är inte riktigt hundra på vad det innebär än så länge,
vad jag därimot vet är kortpriserna som blir följande årskort 900 kr veckokort 480 kr 2 dygnskort 270 kr dygnskort 150 kr och om du är under 20 år
kan du lösa ett årskort för 450 kr.

// Tobben

Detta inlägg har redigerats av TOBBE.K: 27 Dec 2011, 11:13

#38 OFFLINE   hagborg

Advanced Member

• Edgemember+
  • 112 Inlägg:

Skrivet 27 Dec 2011, 21:54

Vakna Tobbe!
Du bör ju veta en hel del....
Hoppas att nästa år så kan jag och micke träffas och fiska med er igen, ni är ett par riktiga spjuvrar!
Va i hälvete(värmländska)
Borrsjöån & Lungsjöån
www.flyfisher.nu

#39 OFFLINE   TOBBE.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 96 Inlägg:

Skrivet 27 Dec 2011, 22:28

Jag är allt vaken ska du se!
Ni är så välkommna så upp till rena igen dä vore (ursäkta uttrycket) jävligt kul och träffa några likasinnade galningar igen,
och fisket har inte blivit sämre direkt antalet individer av grov fisk har ökat markant dom sista åren
men fisket är lite svårare pågrund av det.

Men men dä ordner sä ;) (Värmländska)

Ps. Hälsa micke så gott om du pratar med honom

// Tobben

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar