.
Loop hitec
Postad 12 Aug 2011, 23:01
Dom få gångerna jag sett dom på utländska forum så har begärt värde legat på 4000-5000kr.
Postad 12 Aug 2011, 23:13
Postad 13 Aug 2011, 08:34
Jag tror den var svart. Den blåa är väl ganska ljust blå.
Postad 13 Aug 2011, 09:46
jag har letat efter en blå Hitec i säkert 4-5 år. Priserna, på en i bra skick, har legat mellan 4,000 och 5,000 (även i Sverige). Den svarta är billigare (dock måste säga att 2,000 även för en svart är ett superklipp!). Jag fick äntligen tag i min blåa i våras. Den såldes i ett "laxset" med ett Loop Greenline. Fick allt för 5000 vilket får anses som ett riktigt klipp. Jag var också med och bjöd på en guldfärgad Hitec. Döm om min förvåning när både "mitt" laxset och guld Hitecen dök upp igen! Jag mailade till den som hade auktionen och nämnde att han hade exakt samma bild som på den auktionen jag vann. Han svarade att "han har ett exakt likadant set". Då skippade jag vidare bud... Såg en länk om detta på forumet, men när jag klickade på länken var tråden borta. Kan nån uppdatera vad som hände med auktionerna, hur kom man på att det var bluff (det var samma ägare till både "laxset"-auktionen och den för guldrullen).
Postad 13 Aug 2011, 10:46
Gissar att man kan skilja dem på andra sätt
- den blå:
* bromsen märkt 1,2,3,4,5 etc
* modelbeteckningen är en siffra, ex vis "3"
- den svarta
* bromsen inte märkt annat än +/-
* modellbeteckning "seatrout", "salmon" etc
oavsett om den är svart eller blå: grym rulle, grattis!
Redigerat av chrglx, 13 Aug 2011, 10:48.
Postad 13 Aug 2011, 19:31
då ska du tänka på att den såldes på Edge, hade jag sålt den på E-bay så hade jag definitivt fått mera!
Redigerat av tårta, 13 Aug 2011, 19:32.
Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

Delta 3 Pro Staff
Postad 13 Aug 2011, 23:03
Jag sa inte att det var lågt. Jag hänvisade bara till två nyliga försäljningar. Marknaden för udda flugrullar är grymt ojämn. Ibland slumpas saker på auktionssajterna, för att en månad senare trissas upp till det tiodubbla. Samma sak på forumen. Vissa märken/modeller är stora under vissa tider, i vissa kretsar etc. Det är ju detta som är så spännande om man gillar gamla grejor...
Men visst. Att ifrågasätta marknadsvärdet på en Danielssonrulle på Edge är att svära i kyrkan... I alla fall här på Edge...
Postad 13 Aug 2011, 23:09
Priserna varierar extremt mycket, även på så stora siter som ebay. Jag har missat flera auktioner på spön ett antal gånger, för att sen vinna dem på"skambud" (har hänt två gånger). Ex vis fick jag i våras ett Streamdance GLX Presentation i nyskick på tredje försöket för 240 USD (innan dess missade jag auktioner där liknande spö gick för > 400 USD).
Postad 14 Aug 2011, 01:08
Postad 05 Mar 2012, 20:52
Bästa är att ringa till Danielssons i smedjebacken....Intressant att se hur olika Hi-tech rullarna värderats. Jag har en model 1 lätt begagnad och en model 2 som är helt ofiskad, bägge rullarna är den blå varianten och jag fick ett bud av en dansk samlare för några år sedan på 8000:- Dkr för bägge rullarna. Tackade dock nej till det budet.....Hej
Såg detta gamla inlägg om Hitec rullar,har en mod 4
Vet någon något om möjlighet att vända vevriktning
/kai
Har obekräftade uppgifter på att Hi-tech rullarna är eftersökta i Tyskland....
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.
Postad 05 Mar 2012, 20:55
Tack för upplysningen.Bästa är att ringa till Danielssons i smedjebacken....Intressant att se hur olika Hi-tech rullarna värderats. Jag har en model 1 lätt begagnad och en model 2 som är helt ofiskad, bägge rullarna är den blå varianten och jag fick ett bud av en dansk samlare för några år sedan på 8000:- Dkr för bägge rullarna. Tackade dock nej till det budet.....
Har obekräftade uppgifter på att Hi-tech rullarna är eftersökta i Tyskland....
Du gjorde rätt som inte sålde,helt annan marknad utanför våra gränser.
/kai
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar