.
Hur brukar ni skicka ett spö?
Startad av
Andreas_J
, 2011 08 30, 10:15
11 svar till detta ämne
Postad 30 Aug 2011, 10:15
Jag har nyligen fått 2st tuber förstörda en av posten och en av DHL.
Tuben som skickade med DHL var en beställning av ett nytt spö(skickade inlindat i kartong, inte jättebra...). Tuben blev bucklig oxh repigt, reklamerade det hos DHL
som upplyste mig om att de ersätter gärna det men bara med 500kr/kg alltså 500:-, hade jag fått även om hela spöet hade blivit förstört.
Så som jag fattar det brukar handlarna ifrånskriva sig ansvaret när det postat varan....kul om man får ett trasigt 7000:- spö som DHL sabbat och får tillbaka 500:- ......
Den andra tuben skickade med posten, hade tejpat en sopsäck om tuben. När jag pratade med posten säger det att det inte ersätter det för att en tub inte är tillräckligt emballage....vad är iså fall tillräckligt??
De hade mosat tuben på ett par ställen men spöet hade klarat sig. De verkar som om de nu kommer ersätta tuben....men det är inte klart än.
på posten är ett packet försäkrat till 10000:- men hos dhl utan tillägg 500:- .....
Hur brukar ni emballera tuber när ni skicka dem??
/Andreas
Tuben som skickade med DHL var en beställning av ett nytt spö(skickade inlindat i kartong, inte jättebra...). Tuben blev bucklig oxh repigt, reklamerade det hos DHL
som upplyste mig om att de ersätter gärna det men bara med 500kr/kg alltså 500:-, hade jag fått även om hela spöet hade blivit förstört.
Så som jag fattar det brukar handlarna ifrånskriva sig ansvaret när det postat varan....kul om man får ett trasigt 7000:- spö som DHL sabbat och får tillbaka 500:- ......
Den andra tuben skickade med posten, hade tejpat en sopsäck om tuben. När jag pratade med posten säger det att det inte ersätter det för att en tub inte är tillräckligt emballage....vad är iså fall tillräckligt??
De hade mosat tuben på ett par ställen men spöet hade klarat sig. De verkar som om de nu kommer ersätta tuben....men det är inte klart än.
på posten är ett packet försäkrat till 10000:- men hos dhl utan tillägg 500:- .....
Hur brukar ni emballera tuber när ni skicka dem??
/Andreas
Postad 30 Aug 2011, 10:31
Det låter som att du haft otur. Jag skickar oftast i Corduratuber. De tål ju en hel del. Har också fått skickade i dessa och det har alltid fungerat bra. Brukar stoppa dessa i större papptuber eller klädda i svart sopsäck, mest för att maskera vad det rör sig om så att tuben inte ska få ben under resan. De få alu-tuber som jag fått skickade har varit stoppade i större papprör med exakt passform eller något form av stötdämpande mellanlager.
/Göran
/Göran
Postad 30 Aug 2011, 10:32
Har både skickat tub utan emballage och lite bättre emballerat och det har kommit fram utan skador, cordoba tub då alltså.
Skulle jag skicka en alutub, så hade jag letat upp ett papprör eller annat låda, som jag kunde stoppa ner det i o sedan fylla ut med papper o sedan tejpa snyggt, det borde räcka.
//EDIT
Avloppsrör kan man också skicka i, det har jag gjort på bl.a. flyget, tyngre, men den pallar för all skit
rollo
Skulle jag skicka en alutub, så hade jag letat upp ett papprör eller annat låda, som jag kunde stoppa ner det i o sedan fylla ut med papper o sedan tejpa snyggt, det borde räcka.
//EDIT
Avloppsrör kan man också skicka i, det har jag gjort på bl.a. flyget, tyngre, men den pallar för all skit
rollo
Redigerat av rollo, 30 Aug 2011, 10:33.
Postad 30 Aug 2011, 10:34
En gång tog jag emot ett ett spö som var för långt för spötuben, där avsändaren förlängt tuben med vanlig papp. En annan gång fick jag en spötub inlindad i en badhandduk, det var ett tungt embalage.
Postad 30 Aug 2011, 10:37
Cellplast/skumfolie borde ju vara hur bra som helst på alu-tuber?
Postad 24 May 2012, 09:40
Jag skickar med bussgods och brukar linda in tuben i rejält med bubbelplast. det funkar utmärkt.
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar