Hoppa till innehåll

.

Vad är det för fel?

63 replies to this topic

#31 OFFLINE   TechMark

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 275 Inlägg:

Skrivet 15 Oct 2011, 11:40

Regnbågen har generellt matstråk nära land, där de patrullerar. Gärna i närhet av överhängande växtlighet.
Bara för att det inte vakar så betyder det inte att fisken inte är där eller skulle ta torrt.

#32 OFFLINE   VisionFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Skrivet 27 Oct 2011, 18:06

Visa inläggkarki på 05 Sep 2011, 22:45 sade:

Ok. Då är det troligtvis "bara" ditt självförtroende som är i botten. Dvs troligtvis det viktigaste du kan ha i fiskesammanhang bla. För och bygga upp det skulle jag ha gjort så här:

Åk ut till sjön. Fiska endast 1timme. Under den timmen är ditt mål att endast lyckas presentera flugan snyggt med sträckt tafs. När du kommer hem efter den timmen och känner att du faktiskt lyckades så gör du något annat (stämmer allt nu så vill du bara ut till vattnet igen och få en fisk för att allt gick så bra).

Nästa dag åker du ut till sjön och 1timme. Jag tror du kommer åka ut med en avslappnat positiv känsla inför fisketuren. Under den kommande timmen är ditt mål att lyckas få en fisk att hugga och slutligen håva den.
För du vet ju att du kan, och fisken kan inte motstå en delikat presentation. ;)

Jag misstänker att du åker ut till fisketurerna med en slags "prestationsångest"? "idag kommer jag inte få fisk, som vanligt" "Hoppas inte det blåser så där hårt som igår bara, för då kommer jag inte kunna kasta". "Bara jag inte missar mothugget som vanligt".
Byter du bara ut den tanken mot något positivt som "Fan va kul och fiska idag. Hoppas det är någon kläckning på dagsländor. Hmm strl 18 borde funka idag isåfall osv" "Undra om regnbågarna sippvakar utanför näckrosbältet idag, dom borde kunna göra det?"

Sen är det inte bara och byta ut en negativ känsla/tanke mot en positiv. Utan kan krävas små steg.
Jag vet att det här lät flummigt. Men ditt problem verkar endast sitta i huvudet. Inte i spöet, tafsen eller flugan.

Positiva förväntningar och tankar ger positiva resultat.
Ps. Skitfiske på dig. Och glöm inte att lägga in bild på firren här i tråden sen.
Fasen du det där var en riktigt bra feedback,kände igen mig så grymt mycket i exakt dom meningarna så det ska jag fasen pröva på lördg när vi ska ut=) Tack så jeedra mycket =)=)=)=)
Dryfly or die =)

#33 OFFLINE   Richard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1559 Inlägg:

Skrivet 27 Oct 2011, 20:07

Och sluta fokusera så mycket på att fånga fisk och njut av stunden. Jag var så fokuserad på att fånga fisk ett tag att jag trodde jag höll på att bränna ut mig. Blev otroligt stressad över att inte få något på kroken och varje tur blev bara värre och värre. Till slut fick jag ont i huvudet av all stress och då vaknade jag upp ur mitt frenesi. Jag började fiska för att det är roligt och försökte bara göra rätt saker. Till slut kom fisken också, och med den självförtroendet.

Så försök att slappna av och ha roligt, även om det inte kommer någon fisk...

#34 OFFLINE   david.a

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Skrivet 28 Oct 2011, 17:14

Välkommen till klubben.

Har fiskat i villingsberg,karlsdal dom sista 15 åren och sådant uselt fiske jag haft den sista säsongen har aldrig innan skådats :(

Vet inte vad felet varit och varför det varit så svårfiskat för mig. Men efter att ha pratat med andra fiskare så har även dessa upplevt att det blivit betydligt svårare att få fisk i dessa tjärnar under denna säsong.

Innan har jag aldrig haft problem med att dra mina 3 fiskar på ett par timmars fiske och sedan ägnat mig åt c&r tills resten av sällskapet tröttnat. Vissa dagar har det krokats uppemot 15-20 fiskar under 6-8 timmars fiske.

Men nu är det knappt man får en fisk överhuvudtaget och frustrationen börjar komma krypandes men jag kan iallafall trösta mig att det inte står folk o drar upp fisk till höger o vänster och det bara är jag som blir utan.

För övrigt så är jag och fiskar i dessa områden minst 1 dag i veckan.

Det enda som funkat dom sista veckorna är sjunklina och fiske väldigt nära botten där man drar in flugorna riktigt långsamt, Tråkigt fiske javisst men vad sjutton gör man när man inte ens får ett nafs på resten av flug arsenalen :(

Att sedan mindre intelligent folk är och metar i sjöarna avsedda för flugfiske gör ju inte saken bättre. Varje gång man är uppe vid tjärnarna ser man diverse powebait och räkor liggandes vid bryggorna,

#35 OFFLINE   VisionFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Skrivet 28 Oct 2011, 18:35

Lite respekt för flugfiskeriet tycker jag det är dåligt om,menar bara att om man bara får flugfisk på platsen så borde personen ifråga som står med spinn etc förstå att dom får gå till en annan sjö om det nu är förbjudet....
Dryfly or die =)

#36 OFFLINE   david.a

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Skrivet 31 Oct 2011, 14:24

Visa inläggVisionFly på 28 Oct 2011, 18:35 sade:

Lite respekt för flugfiskeriet tycker jag det är dåligt om,menar bara att om man bara får flugfisk på platsen så borde personen ifråga som står med spinn etc förstå att dom får gå till en annan sjö om det nu är förbjudet....

Dessa missförstånd brukar allt som oftast utföras utav kulturberikare som tror sig stå över regler och lagar. Dessa ofog tycker jag personligen har börjat dom sista åren. Visst att det även tidigare fanns folk som sysslade med detta ofog men det var i betydligt mindre omfattning.

Nu är det nästan mer regel än undantag att om man kommer tidigt på morgon så ser man dessa nissar med sina metspön. Förr i tiden försökte dom iallafall dölja sina snedsteg och plocka ihop gömma fiskeredskapen, Nu får man gå fram och tydligt förklara att detta inte är ok och att det finns andra sjöar avsedda för detta fiske och att dom förstör för flugfiskarna när dom beter sig på detta vis.

Inte för att jag tror dom varken bryr sig eller har fiskekort med sig men är man trevlig mot dom så plockar dom iallafall ihop och ger sig iväg utan att ställa till en scen.

Funderar starkt på att hyra mig en tjärn ihop med några andra flugfiske intresserade och sätta ut fisk i denna själv så man slipper en hel del av dom som bara är ute efter att få bonka så mycket fisk som möjligt.

Och vart har sedan respekten bland andra flugfiskare tagit vägen. Säg att man är på baskulltjärn och vi är 3-4 personer på hela sjön. Jag går och ställer mig så att jag inte stör någon annan då det finns många bryggor lediga och hur mycket utrymme som helst.

Sedan krokar jag ett par fiskar och det går trögt för övriga så kommer det alltid någon och ställer sig vid bryggan brevid och "stör" min kastradié och tvingar mig att anpassa mina kast när det finns 15 andra bryggor denna kunde ha valt istället och jag hade kunnat kasta ifred och åt alla håll jag vill.

Visst är det fullt vid sjön så kan man inte förvänta sig att kunna kasta i en radie om 25 meter men är man bara 3-4 st så finns det ingen anledning till detta beteende.

#37 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 31 Oct 2011, 14:58

Visa inläggdavid.a på 31 Oct 2011, 14:24 sade:

Dessa missförstånd brukar allt som oftast utföras utav kulturberikare som tror sig stå över regler och lagar. Dessa ofog tycker jag personligen har börjat dom sista åren. Visst att det även tidigare fanns folk som sysslade med detta ofog men det var i betydligt mindre omfattning.

Nu är det nästan mer regel än undantag att om man kommer tidigt på morgon så ser man dessa nissar med sina metspön. Förr i tiden försökte dom iallafall dölja sina snedsteg och plocka ihop gömma fiskeredskapen, Nu får man gå fram och tydligt förklara att detta inte är ok och att det finns andra sjöar avsedda för detta fiske och att dom förstör för flugfiskarna när dom beter sig på detta vis.

Inte för att jag tror dom varken bryr sig eller har fiskekort med sig men är man trevlig mot dom så plockar dom iallafall ihop och ger sig iväg utan att ställa till en scen.

Funderar starkt på att hyra mig en tjärn ihop med några andra flugfiske intresserade och sätta ut fisk i denna själv så man slipper en hel del av dom som bara är ute efter att få bonka så mycket fisk som möjligt.

Och vart har sedan respekten bland andra flugfiskare tagit vägen. Säg att man är på baskulltjärn och vi är 3-4 personer på hela sjön. Jag går och ställer mig så att jag inte stör någon annan då det finns många bryggor lediga och hur mycket utrymme som helst.

Sedan krokar jag ett par fiskar och det går trögt för övriga så kommer det alltid någon och ställer sig vid bryggan brevid och "stör" min kastradié och tvingar mig att anpassa mina kast när det finns 15 andra bryggor denna kunde ha valt istället och jag hade kunnat kasta ifred och åt alla håll jag vill.

Visst är det fullt vid sjön så kan man inte förvänta sig att kunna kasta i en radie om 25 meter men är man bara 3-4 st så finns det ingen anledning till detta beteende.

Kommer det vara språktest i denna klubb? Kommer ni granska invandrares lämplighet hårdare eftersom dessa, enligt dig, begår fler fiskebrott?

#38 OFFLINE   karki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 978 Inlägg:

Skrivet 31 Oct 2011, 15:29

Visa inläggVisionFly på 27 Oct 2011, 18:06 sade:

Fasen du det där var en riktigt bra feedback,kände igen mig så grymt mycket i exakt dom meningarna så det ska jag fasen pröva på lördg när vi ska ut=) Tack så jeedra mycket =)=)=)=)

Kul.
Man kommer då och då i såna perioder. Speciellt om man fiskar mycket. Men små marginaler brukar kunna lösa det. Tex få en fisk ;).
/ Karki

#39 OFFLINE   Richard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1559 Inlägg:

Skrivet 31 Oct 2011, 18:06

Visa inläggShanti på 31 Oct 2011, 14:58 sade:

Kommer det vara språktest i denna klubb? Kommer ni granska invandrares lämplighet hårdare eftersom dessa, enligt dig, begår fler fiskebrott?

Detta slog mig också när jag läste den posten, sen när har det med trögt fiske att göra? Håll den skiten i SDs forum, de gillar sånt där!

#40 OFFLINE   VisionFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Skrivet 31 Oct 2011, 23:50

Visa inläggdavid.a på 31 Oct 2011, 14:24 sade:

Håller fullkomligt med dig då vi dessvärre har såna problem vid tillfälle i klubbsjön med "fiskare" som ej följer regler och stadgar som klart och tydligt står på papperna,att mete EJ är tillåtet oavsett vad man har för metspö eller bete utan det är strikt en p/t-sjö där endast flug/spinn är tillåtet och det ska väl inte vara så svårt att hålla sig till det eller har jag fel...Och som du skrev om man nu är ett gäng som drar ut så är det inte tvunget att man måste stå på bryggan dirket efter om någon annan brygga är ledig oavsett om man ser ett vak som båda fiskar på,för det känns inte okej!!Det jag menar är att man ska respektera varje flugfiskare utrymme rakt upp o ner
Dryfly or die =)

#41 OFFLINE   VisionFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Skrivet 31 Oct 2011, 23:53

Visa inläggkarki på 31 Oct 2011, 15:29 sade:

Kul.
Man kommer då och då i såna perioder. Speciellt om man fiskar mycket. Men små marginaler brukar kunna lösa det. Tex få en fisk ;).
/ Karki
Mitt släppte faktiskt i lördags när jag bestämde mig för att jag ska bara dra ut och blöta fluga och koppla av,men 20 min efter vi kommit så hann jag knappt lägga ut linan en gång ,sen small det till på en vit bugger och efter en kort fajt så låg där en jättefin båge i håven=)
Dryfly or die =)

#42 OFFLINE   david.a

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Skrivet 02 Nov 2011, 21:23

Visa inläggShanti på 31 Oct 2011, 14:58 sade:

Missuppfattar du texter skrivna på forum medvetet eller söker du bara en konflikt?

Är själv andra generationens invandrare och har i allmänhet inte problem med invandrare. Men att dessa är överpresenterade i överträdelser runt tjärnarna i villingsberg och karlsdal är ingen hemlighet.

Om du är i dessa trakter och fiskar någon gång så kan du ju höra dig för med fiske kontrollanterna vilka bara kommer bekräfta det jag redan skrivit.

#43 OFFLINE   mipert

Advanced Member

• Edgemember+
  • 5054 Inlägg:

Skrivet 02 Nov 2011, 21:58

Haha, lite kul är det. Jag räknar mig själv som kulturberikare eftersom jag arbetar med just kulturberikande saker. Att tillgängliggöra äldre bilder som dokumenterar både föremål och sociala skeenden. Men inte tror jag mig stå över lagar inte...

Men om vi skall gå på metapedia så faller jag även där in inom uttrycket, eftersom jag enligt en del statistik (inte all dock) tillhör gruppen invandrare...
Jag är i alla fall ganska nöjd med att i helgen ha introducerat två tjuvmetande män med bakgrund från mellanöstern i flugfiskandet. Jag påpekade att de gör fel som metar med mask i flugfiskesjön, de undrar varför och tio minuter senare provkastar de mitt spö och fingrar i flugasken. Vi är överens om att de skall bege sig till Snäjk och titta på grejer... Skakar hand och önskar varandra XXX och XXX

#44 OFFLINE   salmo prutta

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 502 Inlägg:

Skrivet 02 Nov 2011, 22:57

Visa inläggdavid.a på 02 Nov 2011, 21:23 sade:

Missuppfattar du texter skrivna på forum medvetet eller söker du bara en konflikt?

Är själv andra generationens invandrare och har i allmänhet inte problem med invandrare. Men att dessa är överpresenterade i överträdelser runt tjärnarna i villingsberg och karlsdal är ingen hemlighet.

Om du är i dessa trakter och fiskar någon gång så kan du ju höra dig för med fiske kontrollanterna vilka bara kommer bekräfta det jag redan skrivit.

Jag är "äktsvensk" sen ca 8-10 generationer tillbaks, såvida inte någon har haft fuffens för sig i sänghalmen :blush: . Men jag ser inte på mig själv som "äktsvensk" eller invandrare eller vitsande göteborgare. Man behöver inte dela in människor i dessa grupper.

Prova en annan gruppindelning.
- Hur många av tjuvfiskarna är män? Förbjud alla karlar vid fiskevatten!
- Hur många av tjuvfiskarna hade familj? Erbjud enbart medlemskap åt barnlösa och kastrerade!
- Hur många av tjuvfiskarna åt fisk? Tillåt endast veganer att lösa fiskekort.

Djurägare, Mitsubishiägare, har haft en mamma som var flourtant, rödhåriga, flintskallar och synthare. Man kan dela in människor i väldigt många olika grupper och man kan alltid finna grupper som är överrepresenterade. Dock behöver det inte betyda att alla 6 991 000 000 människor som ej är svenskar har en obotlig lust att meta regnbåge.
Jag tror att det är detta som en del på forumet reagerade på.

Med vänlig hälsning,

Rickard.

Detta inlägg har redigerats av salmo prutta: 02 Nov 2011, 23:02

När den vise pekar på månen, ser dåren på fingret.

#45 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 02 Nov 2011, 23:12

Visa inläggdavid.a på 02 Nov 2011, 21:23 sade:

Jag reagerade över att du använde begrepp som skapats av sverigedemokrater och övriga naziströrelsen.

#46 OFFLINE   Koljonen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 897 Inlägg:

Skrivet 03 Nov 2011, 00:04

Har ni inget annat för er än att förstöra en vettig tråd med erat jävla skitsnack? planket finns om ni vill vädra era åsikter i annat än ämnet denna tråd handlar om..
The notion is that if you want to welcome me with open arms, I'm afraid you're also going to have to welcome me with open legs. /G.Simmons

#47 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 03 Nov 2011, 20:12

Visa inläggKoljonen på 03 Nov 2011, 00:04 sade:

Har ni inget annat för er än att förstöra en vettig tråd med erat jävla skitsnack? planket finns om ni vill vädra era åsikter i annat än ämnet denna tråd handlar om..

Men snälla nån.
Man får väl reagera på sånt som skrivs i tråden eller?!
Bara för att dina kära knätofsnazister nämndes i negativa ordalag behöver du väl inte få spel?

#48 OFFLINE   david.a

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Skrivet 03 Nov 2011, 20:18

Visa inläggShanti på 02 Nov 2011, 23:12 sade:

Jag reagerade över att du använde begrepp som skapats av sverigedemokrater och övriga naziströrelsen.

Läs om läs rätt. Steg multikulturella samhället är något som Mona Shalin har propagerat för och ett ord som användes flitigt av henne i en posteiv mening.

Att du sedan verkar leta rasister i varenda vrå och hörn lär ju göra det mest jobbigt för dig själv.

Jag varken sympatiserar eller delar någon av don värderingar sd står för men en sak som skrämmer mig är att dom kunde få så mycket röster i senaste riksdagsvalet.

#49 OFFLINE   Shanti

Advanced Member

• Edgemember
  • 4709 Inlägg:

Skrivet 03 Nov 2011, 20:46

Visa inläggdavid.a på 03 Nov 2011, 20:18 sade:

Läs om läs rätt. Steg multikulturella samhället är något som Mona Shalin har propagerat för och ett ord som användes flitigt av henne i en posteiv mening.

Att du sedan verkar leta rasister i varenda vrå och hörn lär ju göra det mest jobbigt för dig själv.

Jag varken sympatiserar eller delar någon av don värderingar sd står för men en sak som skrämmer mig är att dom kunde få så mycket röster i senaste riksdagsvalet.

Du vet vad jag menar, och då vet du varför en antirasist regerar när folk får in ord som "kulturberikare" i en tråd om varför regnbågsfisket är trögt.
Det handlar knappast om att "leta rasister".

Detta inlägg har redigerats av Shanti: 03 Nov 2011, 20:46

#50 OFFLINE   JesperP

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2632 Inlägg:

Skrivet 03 Nov 2011, 20:57

Visa inläggmipert på 02 Nov 2011, 21:58 sade:

Haha, lite kul är det. Jag räknar mig själv som kulturberikare eftersom jag arbetar med just kulturberikande saker. Att tillgängliggöra äldre bilder som dokumenterar både föremål och sociala skeenden. Men inte tror jag mig stå över lagar inte...

Men om vi skall gå på metapedia så faller jag även där in inom uttrycket, eftersom jag enligt en del statistik (inte all dock) tillhör gruppen invandrare...
Jag är i alla fall ganska nöjd med att i helgen ha introducerat två tjuvmetande män med bakgrund från mellanöstern i flugfiskandet. Jag påpekade att de gör fel som metar med mask i flugfiskesjön, de undrar varför och tio minuter senare provkastar de mitt spö och fingrar i flugasken. Vi är överens om att de skall bege sig till Snäjk och titta på grejer... Skakar hand och önskar varandra XXX och XXX

Inspirerande Mipert!
Hade de varit jag så hade jag gått fram och skällt ut dem men måste ju erkänna att din metod är både konstruktivare och smartare.
Gav iaf mig en tankeställare.
There's never enough time to do all the fly fishing you need!

#51 OFFLINE   HåkanViskafors

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 10913 Inlägg:

Skrivet 04 Nov 2011, 07:06

Visa inläggsalmo prutta på 02 Nov 2011, 22:57 sade:

Jag är "äktsvensk" sen ca 8-10 generationer tillbaks, såvida inte någon har haft fuffens för sig i sänghalmen :blush: . Men jag ser inte på mig själv som "äktsvensk" eller invandrare eller vitsande göteborgare. Man behöver inte dela in människor i dessa grupper.

Prova en annan gruppindelning.
- Hur många av tjuvfiskarna är män? Förbjud alla karlar vid fiskevatten!
- Hur många av tjuvfiskarna hade familj? Erbjud enbart medlemskap åt barnlösa och kastrerade!
- Hur många av tjuvfiskarna åt fisk? Tillåt endast veganer att lösa fiskekort.

Djurägare, Mitsubishiägare, har haft en mamma som var flourtant, rödhåriga, flintskallar och synthare. Man kan dela in människor i väldigt många olika grupper och man kan alltid finna grupper som är överrepresenterade. Dock behöver det inte betyda att alla 6 991 000 000 människor som ej är svenskar har en obotlig lust att meta regnbåge.
Jag tror att det är detta som en del på forumet reagerade på.

Med vänlig hälsning,

Rickard.

Synthare är bra folk!
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

#52 OFFLINE   the-end

Advanced Member

• Edgemember+
  • 285 Inlägg:

Skrivet 04 Nov 2011, 17:22

Nu släpper vi den diskussionen om kultur och allt. Tycker att det finns en massa andra forum för detta. Här snackar vi fiske och helst flugviftande.

Ok för alla hoppas jag.
"I prefer to die with my waders on"

#53 OFFLINE   VisionFly

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Skrivet 09 Nov 2011, 21:00

som du skrev så finns det andra sidor för den typen av konversationer,här inriktar vi oss enbart på som du skrev flugviftande=)kan passa på att berätta att min förbannelse har äntligen släppt,igår på förmiddagen så drog jag ut till klubb-sjön och bara på förmiddan drog jag upp två jättefina bågar!!
Dryfly or die =)

#54 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10162 Inlägg:

Skrivet 09 Nov 2011, 23:50

Det är lätt att ta till vissa ord när man blir illa berörd istället för att knyta näven i fickan och liksom "-Aj, sjuttsingen" jag får inte riktigt utlopp för mina känslor då. Sen är det här med ordval knepigt eftersom det berör i sig.

Men har man jobbat som fisketillsuningsman i ca 15 år så bildar man sig givetvis en uppfattning på det man varit med om. Knivhot, kamphundshot, verbala hot, olösta fiskekort, felparkeringar, tjafs, emotsägelser, markbränder etc.

Mitt tips är att ni allihop blir fisketillsyningsmän och möter verklugheten, sen behöver man inte diskutera. Man kan lugnt sucka, skaka på huvudet, knyta handen i fickan och utbrista "-Aj, sjuttsingen också" ;)

Tilläggas bör att jag endast gått vid 5 sjöar i Tokholmenområdet och bara under 15 år, inte de senaste 4 så något positivt kanske har hänt. Det är inte informationen jag nås av från fiskande i området men jag saknar personlig erfarenhet ifrån de senaste 4 åren.
40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.
stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

#55 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10162 Inlägg:

Skrivet 09 Nov 2011, 23:56

En lugn ton och enkelt förklarande språk är modellen i alla former av diskussion.

Jag skall inte kladda i tråden, ville bara meddela att det ofta pyr en liten brasa när det ryker.

FFF - CCI

#56 OFFLINE   sempai

Advanced Member

• Edgemember+
  • 10162 Inlägg:

Skrivet 10 Nov 2011, 00:04

Ang flug/teknikval: min första fluga är en tunn och lätt oliv haröra som jag kastar mot synlig fisk eller mot intressanta områden. Vegetationn, uddar mm, i princip landnära. När inte "salladsbladsstuket" funkar slår till med en rejäl köttbit. Om de har låg metabolism så tänker jag små beten långsamt eller ett jättebete som de kan leva på länge. Ofta med snabb hemtagning då de måste ta beslut fort, de har som bekant inga händer mm så de måste bita i flugan för att undersöka och det är ju det vi lever på så att säga :)

Boobies är en metod som jag testat en del och ibland är det bara FÖR effektivt och man får till slut tackla om till annan metod.

Men, vissa dagar fungerar ingenting, det är bara att acceptera. Det hjälper med gott kaffe, nån kompis att skratta med, och smida nya planer för nya försök ;)

FFF - CCI

#57 OFFLINE   Norlén

Advanced Member

• Edgemember+
  • 115 Inlägg:

Skrivet 29 Apr 2012, 09:10

Bunker, har det blivit någon fisk än??
A bad day of fishing is better than a good day of work.

Ge en man en fisk, och han äter sig mätt för en dag. Lär en man att fiska, och han glömmer bort att äta.

Robin Norlén – EDGEPRESENTATION

#58 OFFLINE   Bunker

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Skrivet 04 May 2012, 00:39

sådär nu idag har jag äntligen landat en regnbåge igen, det kändes att det var ett tag sedan man fick nått för det kändes nästan som första gången jag landade en båge :)

jag spenderade en eftermiddan i en put and take sjö, och fram mot kvällningen så började vaka så in i norden, men till en början så lyckades jag inte pricka rätt fluga för fem öre så jag satte mig ner och började spana på ytan efter insekter och såg att det var en massa (vad jag tror) fjädermygg.
Provade med de fjädermygg som jag hade i asken men utan resultat.

Jag spånade vidare i asken och fick syn på en väldigt liten "redtag" och kände att den j*vlar skulle funka, andra kastet så nöp det på en liten båge när jag långsamt tog hem flugan, men det var också den ända bågen som nappade på den flugan idag, men jag är nöjd för det :D

#59 OFFLINE   Norlén

Advanced Member

• Edgemember+
  • 115 Inlägg:

Skrivet 04 May 2012, 07:18

Grattis :D
A bad day of fishing is better than a good day of work.

Ge en man en fisk, och han äter sig mätt för en dag. Lär en man att fiska, och han glömmer bort att äta.

Robin Norlén – EDGEPRESENTATION

#60 ONLINE   MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember
  • 509 Inlägg:

Skrivet 04 May 2012, 08:09

Härligt med båge. Grattis.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar